سه‌شنبه, 25 مهر 1396
منو اصلی

 کدام بنزین مناسب خودروی من است؟
بنزین، دارای درجه کیفی است که اصطلاحاً به آن اکتان گفته می‌شود. اکتان، مشخص کننده میزان مقاومت بنزین در مقابل ضربه موتور است و هر چه این امتیاز بالاتر باشد بنزین در مقابل ضربه موتور مقاومت بیشتری دارد.
بیشتر ...
 

 ۱۰ جمله منفی که تکرار آنها شما را ۱۰ سال از موفقیت دور می کند
گاهی اوقات در زندگی مان آنقدر درگیر تکرار چندین جمله منفی و همیشگی می شویم که اصلا یادمان می رود مسیر زندگی و آرمان های مان چه بوده است. در میان تمام این جملات منفی بعضی ها هستند که میان بیشتر ما مشترک هستند و اکثر مواقع از آنها استفاده می کنیم. در این نوشتار به نقل از بازده با ۱۰ جمله منفی که تکرار آنها شما را ۱۰ سال از موفقیت دور می کند، آشنا می شویم.
بیشتر ...
 

 پنج قدم تا مشتری‌مداری در عصر دیجیتال
صدای برند، درست مثل یک موجود زنده است که نفس می‌کشد. یک صدای برند قدرتمند، آینه تمام نمای وعده برند شماست. صدای برند، فراتر از کلمات و عبارات هوشمندانه‌ای است که برای تبلیغ محصول خود به‌کار می‌برید. یک صدای برند معتبر، بهترین تجربه را برای مشتری به ارمغان می‌آورد و پایبندی برند به اصول و ارزش‌ها را نشان می‌دهد.
بیشتر ...
 

برای صدساله شدن باید نخست متولد شد
 مسوولیت‌های مهمی که مدیران بزرگ برعهده می‌گیرند
رای درک تفاوت بین مدیران بزرگ و مدیران معمولی، به داستان زیر توجه کنید: عقربی می‌خواست از مرداب عبور کند، اما چون عقرب بود نمی‌توانست شنا کند، به همین دلیل نزد قورباغه‌ای رفت و از او خواست، او را برپشت خود سوار کرده و به آن سوی مرداب ببرد.قورباغه کمی فکر کرد و گفت: «دوست دارم کمک کنم، اما تو یک عقرب هستی و ممکن است نیش بزنی، پس این کار را نمی‌کنم.» عقرب گفت: «من برای چه باید این کار را بکنم، درحالی‌که اصلا به نفع من نیست، اگر تو در میانه راه بمیری، من نیز خواهم مرد.» پاسخ منطقی عقرب، قورباغه را متقاعد کرد، او را بر پشت خود سوار کند. در میانه مرداب، ناگهان عقرب، قورباغه را نیش زد و وقتی قورباغه با ناله از او پرسید چرا نیش زده است، گفت: «می‌دانم این کار به ضرر هر دوی ماست، اما من عقربم و نیش زدن طبیعت من است.»عقل سلیم و منطق حکم می‌کند مانند قورباغه فکر کنید.
بیشتر ...
 

 مدیریت فراتر از یک علم است
یکی از اصول مطالعه کسب‌وکار این عقیده است که مدیریت یک علم است و تصمیمات در حوزه کسب‌وکار باید با تحلیل عمیق داده اتخاذ شوند. انفجار داده‌های بزرگ نیز این ایده را تقویت کرده است. در نظرسنجی اخیر شرکت EY، ۸۱درصد مدیران گفته‌اند از نظر آنها «داده باید در قلب هر تصمیم‌گیری وجود داشته باشد.»
بیشتر ...
 

 رقابت‌پذیری با رویکرد مدیریت زنجیره تامین
دکترجمشید اقبالپور رشد و تعالی همواره دغدغه اصلی سازمان‌ها بوده و هست. تلاش متفکران و اندیشمندان مدیریت و تئوری‌های سازمان در توسعه مفاهیم مدیریت و اداره سازمان‌ها همه برای یک هدف بوده و آن هدف، تلاش برای بقا است. سازمان‌ها ناچارند که همواره به دنبال متدولوژی‌ها و ابزارهای نوینی باشند که تضمین‌کننده رشد و توسعه آنها در بازار رقابت باشد.
بیشتر ...
 

 دو گام برای اینکه با رئیس‌تان به‌راحتی کنار بیایید
شما چه یک مدیر عالی‌رتبه باشید و چه یک کارمند معمولی، حتما با فردی که مافوق شماست و عنوان «رئیس» بر او نهاده شده سر و کار دارید و او کسی است که باید به وی گزارش دهید و نسبت به خواسته‌هایش پاسخگو باشید.
بیشتر ...
 

 عوامل موثر بر رضایت کارکنان را اولویت‌بندی کنید
در بخش نخست این مقاله، گفتیم که همزمان با افزایش اهمیت مشتری‌محوری، بسیاری از سازمان‌ها در حال ایجاد دگرگونی در تجربه مشتری و اصلاح تعاملات میان مشتری و کارکنان هستند. وقتی صحبت از تعامل با مشتری در میان باشد، کارکنان به دو بخش تقسیم می‌شوند: کارکنان خط مقدم (front-line) که مستقیما با مشتری در ارتباطند و کارکنان پشت صحنه (back office) که عملیات‌ پشتیبانی را بر عهده دارند، مثل واحدهای فناوری اطلاعات.
بیشتر ...
 

  ۵ روش برای ساختن شعار کسب و کار
شعارهای کسب و کار باعث تمایز و ماندگاری هر برند و کسب و کاری می شوند زیرا برند را قابل تشخیص می سازند و باعث می شوند در حافظه افراد باقی بمانند، اما نوشتن یک شعار کسب و کار جذاب آسان نیست
بیشتر ...
 

 مدیریت تجربه مشتری (CEM) چیست؟
همه احساس می کنند که می دانند مدیریت تجربه مشتری به چه معناست؟ اما این حس کافی نیست. بزرگ ترین چالش شرکت های مدرن، رویارویی با فهم این مسئله است که برای کسب مزیت رقابتی باید چه چیزهایی را ارزیابی و اندازه گیری کنند. حال که مشتری مداری با الگوبرداری از شرکت هایی چون دل، آمازون، جنرال الکتریک و استارباکس باب شده است، ایجاد مزیت رقابتی با مشتری مداری و ارائه خدمات صرف به محاق رفته است.
بیشتر ...
 

 سلامت سازمانی راهکاری سریع به‌سوی توسعه عملکرد
بهترین روش برای اداره یک کسب‌وکار، ایجاد تعادل بین عملکرد کوتاه‌مدت و سلامت بلندمدت آن است. ما می‌دانیم که شرکت‌های سالم به‌طور چشمگیری بهتر از همتایان خود عمل می‌کنند. تحقیقات موسسه مک‌کینزی نشان می‌دهد شرکت‌هایی که روی سلامت خود کار می‌کنند، نه‌تنها در رفاه سازمانی به پیشرفت‌های سنجش‌پذیری می‌رسند، بلکه تنها در مدت ۶ تا ۱۲ ماه دستاوردهای ملموسی در عملکرد خود به نمایش می‌گذارند. این موضوع برای شرکت‌هایی در بخش‌ها، مناطق و فضاهای مختلف، صادق است.توصیه ما واضح است؛ مدیریت سلامت سازمان‌‌تان را به همان جدیتی که به حساب سود و زیان آن می‌پردازید، شروع کنید و از رهبران سازمان در همه سطوح بخواهید در این موضوع مشارکت داشته باشند و روش‌های جدید کار را بیابند و بسنجند.
بیشتر ...
 

 همکاری در عصر مشتری اجتماعی
اگر مشتری شما را دوست داشته باشد با شما می ماند و با نگاهی خوش بینانه شما را به دیگران نیز توصیه می کند؛ این امر در ظاهر ساده به نظر می رسد، اما شما چگونه او را علاقه مند ساخته اید؟ شما مشتری را شخصا نمی شناسید و اگر تمام ثروت دنیا را هم داشته باشید بازهم نمی توانید تمام نیازهای صدها مشتری را برآورده کنید. علاوه بر این، باید از میزان علاقه مشتری قبل از اینکه خیلی دیر بشود و نمودارها و جداول افت و سقوط شما را نشان بدهند باخبر شوید.
بیشتر ...
 

 چگونه با مشتریان ناراضی و بی ادب برخورد کنیم
مشتریان منتقد آن هایی هستند که با نظراتشان می توانند به موفقیت شما کمک کنند. اما برخورد با آن ها، راهکار خاص خود را دارد.
بیشتر ...
 

 ساخت برف‌پاک‌کنی برای جلوگیری از انجماد آب بر روی شیشه خودرو
گامی خلاقانه در راستای ایجاد شرایط ایمن برای راننده و سرنشینان؛ دانشگاه شهرکرد موفق به ساخت سیستم گرم‌کن شیشه‌شوی خودرو با استفاده از دو حسگر و یک سیستم گرم‌کننده در مسیر جریان آب شد.
بیشتر ...
 

 مفهوم تجربه مشتری
زندگی یعنی تجربه شخصی یا اجتماعی، اوقات فراغت یا کار. به شکلی که زندگی می کنید، عشق می ورزید، کار یا بازی می کنید، فکر کنید.
بیشتر ...
 

 چگونه با مشتریان ناراضی و بی ادب برخورد کنیم
مشتریان منتقد آن هایی هستند که با نظراتشان می توانند به موفقیت شما کمک کنند. اما برخورد با آن ها، راهکار خاص خود را دارد.
بیشتر ...
 

پندهای مدیریتی
 12 پرسش کلیدی برای جذب و نگهداشت استعدادهای برتر
بزرگ‌ترین مدیران جهان اشتراکات زیادی با هم ندارند، چراکه دارای جنسیت، نژاد و سنین متفاوتی هستند و از سبک‌های مدیریتی کاملا متفاوت و متنوعی استفاده کرده و اهداف گوناگونی را دنبال می‌کنند. اما با وجود تمام این تفاوت‌ها، همه این مدیران بزرگ در یک چیز با هم مشترک هستند و آن اینکه قبل از هر کاری، اول تمام قواعد برآمده از تفکرات سنتی و عقل سلیم را می‌شکنند و کنار می‌گذارند.آنها به این موضوع که یک فرد می‌تواند به هر آنچه در ذهنش برای رسیدن به آن اقدام کرده دست یابد، اعتقاد ندارند. آنها سعی نمی‌کنند به افراد برای فائق آمدن بر نقاط ضعفشان کمک کنند. در واقع آنها به‌طور پیوسته در حال زیرپا گذاشتن قواعد طلایی هستند. آری، آنها همه چیز را به بازی می‌گیرند. مدیران بزرگ همگی «انقلابی» هستند هر چند که تعداد اندکی از آنها از این واژه برای توصیف خود استفاده می‌کنند.
بیشتر ...
 

 وقتی ماشین جوش می‌آورد، چه کار کنیم؟
ما آدم‌ها ممکن است روزی چند بار از روی خشم و ناراحتی جوش بیاوریم و به اصطلاح آمپر بچسبانیم، پس ماشین‌ها جای خودشان را دارند! یک تفاوت بزرگ بین ما و ماشین‌ها هم وجود دارد؛ این که جوش آوردن ماشین‌ها برعکس ما از روی هیجان و احساس نیست بلکه از شدت گرمای زیاد این روزهای تابستان و فشار زیاد روی موتور است که کاملا با منطق جور در می‌آید.
بیشتر ...
 

 تأثیر شاد بودن در کسب و کار
روان شناسان شاخه مثبت گرایی معتقدند که شادی و خوش بینی، قابلیت سیستم دفاعی بدن را برای مبارزه با بیماری ها افزایش می دهد.
بیشتر ...
 

مهارت‌های مدیریتی
 آینده شرکت خود را با مدیریت درست منابع انسانی تضمین کنید
اهیت کار در حال متحول شدن است. این اولین بار در سال‌های اخیر نیست که رویدادهایی مثل تکنولوژی شیوه کار کردن افراد را تغییر داده‌اند. فقط این بار همه چیز سریع‌تر و در سطح جهانی رخ می‌دهد. بنابراین، رهبران سازمانی بیش از هر زمان دیگری باید عمیقا به این فکر کنند که چه کسی را می‌خواهند جذب کنند و چطور می‌توانند کارکنان خوبی را که جذب کرده‌اند حفظ کنند. نکات کلیدی که کارفرمای امروزی اگر می‌خواهد آینده‌ای تضمین‌شده داشته باشد، نباید از آنها غافل شود، چیست؟
بیشتر ...
 

 تفاوت میان کیسه هوای SRS و SRP
ایربگ‌ها که تبدیل به یکی از اصلی‌ترین تجهیزات ایمنی خودروها شده‌اند، انواع مختلفی دارند.
بیشتر ...
 

  انواع کارمندانی که حضورشان در محیط کار مضر است
کارمندان منفی، فکر می کنند با هر اقدام شان به شما لطفی می کنند، ولی واقعیت این است که اخراج آنها، لطف بزرگ تری به همه شما است!
بیشتر ...
 

مهارت‌های مدیریتی
 هفت خطای سفر تحول در تجربه مشتری
تجربه مشتری به چیزی شبیه نوشدارو برای کسب‌‌وکارها تبدیل شده است. این تجربه اگر خوب و مثبت باشد، ارزش ایجاد می‌کند، هزینه‌ها را می‌کاهد و هم رضایت مشتری و هم رضایت کارکنان را ارتقا می‌دهد. اما ایجاد یک ظرفیت تجربه مشتری موثر فقط این نیست که روی داده‌های موجود تحلیل‌هایی صورت بگیرد یا واسط بزرگی برای یک سایت موبایل ایجاد شود. این کار نیازمند تحول کسب‌وکار است: فرآیندها، تکنولوژی ذهنیت کارکنان و رفتار آنها. همکاری با انواع مختلف سازمان‌ها به ما امکان داده در مورد تفاوت‌های بین تحولات موفق و شکست‌‌خورده تجربه مشتری دارند، چیزهای زیادی بیاموزیم. به طور گسترده، این تجربیات می‌تواند به هفت اشتباه گاهی مهلک محدود شود که آنها را نام می‌بریم.
بیشتر ...
 

عوامل شخصیتی مهم برای تبدیل‌شدن به یک رهبر سازمانی خوب
 نقش رهبران در بالندگی سازمان‌ها
وجود یک رهبر فرهیخته در سازمان بزرگ‌ترین موهبت و مزیت نسبت به سایر امتیازات برای تک‌تک کارکنان مجموعه محسوب می‌شود. درک موضوع رهبری و رهبری کردن دو مقوله متفاوت هستند. همه می‌خواهند رهبر بزرگی شوند و این عملی نخواهد شد مگر اینکه ابتدا پرورش روح از درون شروع شود و پس از تکامل به جهان پیرامون راه یابد. رهبران برجسته از ویژگی‌های بارزی برخوردارند. آنها به قدری توانا هستند که برای دستیابی به یک هدف و مقصود مشخص قادرند زنان و مردان زیادی را گرد هم جمع کنند و بذر امید، اعتماد، اطمینان، عشق و دوستی را در دل آنها بکارند و رشد دهند. از حاشیه وجودی آنها انسان‌های بزرگی نیز پا به عرصه وجود می‌گذارند. آنها از امر و نهی کردن در شیوه مدیریت مرسوم فاصله گرفته و با رویکردی انسانی و اخلاقی همچون بال‌های شاهین ترازو، تعادل و توازن را در سیستم‌های خود به‌خوبی به مورد اجرا می‌گذارند.
بیشتر ...
 

 مدیرانی را استخدام کنید که توانایی جذب نیروهای با استعداد دارند
یکی از فاکتورهای مهم استخدام مدیر برای سازمان، قدرت آنها در انتخاب و جذب بهترین نیروهای کاری و تشکیل تیم است. لو ادلر، مشاور کسب و کار و مدیرعامل شرکت مشاوره استخدام Adler، در مقاله اخیر خود نکته اساسی در استخدام مدیران کارآمد را شرح می دهد.
بیشتر ...
 

 ارزیابی ایده های روابط عمومی
شما به عنوان متخصص روابط عمومی باید بدانید که درنهایت این مشتری ها هستند که درمورد آنچه انجام خواهند داد تصمیم می گیرند. شما مشاورید نه تصمیم گیرنده. ممکن است ایده های خوبی داشته باشید ولی پول آنها است و در پایان آنها هستند که تصمیم می گیرند اجازه انجام چه کاری را به شما بدهند.
بیشتر ...
 

 آشنایی با انواع موتور خودرو
مهم‌ترین بخش خودرو، موتور آن است و نیروی لازم جهت حرکت اتومبیل با احتراق سوخت در داخل موتور و تبدیل آن به نیروی مکانیکی تامین می‌شود.
بیشتر ...
 

 روش های پویا برای خدمت به مشتریان
خدمات مشتری بخش مهمی از هر کسب و کار است و شما می توانید با استفاده از نکاتی که کارشناسان توصیه می کنند، شرکت خود را در بازار متمایز کنید.
بیشتر ...
 

 فوت ‌و فن خنک نگه ‌داشتن کولر خودرو
یکی از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی که جنبه عمومی پیدا کرده کولر و سیستم تهویه مطبوع است که همزمان با تغییرات اقلیمی جدید و گرم‌تر شدن زمین، نیاز به آن در سال‌های اخیر بیش از پیش حس می‌شود. با این حال همه رانندگان از این ابزار رفاهی در زمان مناسب بهره نمی‌برند. این روزها بسیاری از رانندگان حرفه‌ای را می‌بینیم که همچنان درگیر باورهای غلط گذشته هستند و با توجیه‌های نه‌چندان علمی و استفاده نکردن از نعمت کولر خودرو، تحمل گرما را به جان می‌خرند. در ادامه با نحوه کار، روش‌های نگهداری و راه‌های استفاده صحیح از کولر خودرو آشنا خواهیم شد.
بیشتر ...
 

 روابط عمومی چیست و چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟ ( بخش دوم)
در مطلب شماره قبل گفتیم که روابط عمومی چیست و چه هدفی را دنبال می کند و همچنین درباره ابزارهای روابط عمومی صحبت کردیم. در این شماره به نقل از سایت chetor به تفاوت تبلیغات و روابط عمومی اشاره می کنیم.
بیشتر ...
 

 روابط عمومی چیست و چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟
توضیح اینکه روابط عمومی چیست کمی دشوار است، اما در ادامه این مقاله که توسط سایت chetor ارائه شده، مطالبی بیان شده است که به شما کمک می کند برای این سوال، پاسخی واضح داشته باشید.
بیشتر ...
 

 ترفندهایی برای بهبود روابط با مشتریان
در هفته گذشته به 6 مورد از ابتکارات و ترفندهایی که مدیران می‌توانند برای بهبود کیفیت روابط شرکت‌های متبوع شان با مشتریان به کار گیرند اشاره شد. در این بخش به 6 مورد دیگر از این ابتکارات اشاره خواهد شد.
بیشتر ...
 

 معانی پنهان لوگوهای معروف
در طراحی معروف‌ترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. درواقع به نظر می‌رسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است.
بیشتر ...
 

 بهترین اقدام در هنگام ترمز بریدن خودرو چیست؟
از اتفاقات وحشتناک در هنگام رانندگی، بریدن ترمز است و آشنایی با راهکارهای کنترل خودرو در این شرایط بحرانی، ضروری به نظر می رسد.
بیشتر ...
 

 پنج عادت طلایی مدیران موفق
یکی از کلیدهای موفقیت در کسب وکار، توجه به جزییات است. موفقیت در کسب وکار به همین سادگی به دست نمی آید و توجه و تمرکز زیادی می طلبد. باید کارهای کوچکی را دنبال کنیم که به رشد هر روزه کسب وکار ما کمک می کند.
بیشتر ...
 

 4 قدم ساده برای عوض کردن لاستیک پنچرشده
صدای تق‌تق به گوش می‌رسد، کنترل خودرو سخت می‌شود و اتومبیل تمایل به انحراف پیدا می‌کند. این‌ نشانه‌ها به ما می‌گویند که احتمالا پنچر کرده‌ایم!
بیشتر ...
 

 ۷ دلیلی که نشان می دهد کسب وکار شما به CRM نیاز دارد
فرض کنید کسب وکاری دارید که تاکنون برای اداره آن از روش های قدیمی استفاده کرده اید و هرگز مشکلی هم نداشته اید.
بیشتر ...
 

 گام های اساسی در فرآیند مشتری یابی
چگونه مشتری یابی می کنید؟ این یک سوال ساده است و تعداد خیلی کمی از شرکت هایی که می شناسیم، پاسخ قطعی برای این سوال دارند.
بیشتر ...
 

 موفقیت های سریع را برای شرکت به ارمغان آورید
موفقیت برای هر شرکتی مفید و ضروری است. بدون شک افراد نتیجه کار خود در شرکت را در موفقیت های کسب شده می دانند و همین امر باعث می شود با روحیه ای مضاعف تلاش کنند. با این حال کسب برخی از موفقیت ها زمانبر بوده و ممکن است روحیه افراد را به مرور تضعیف کند. به همین خاطر لازم است یک سری موفقیت هایی را که در زمانی کم می توانید به آنها دست پیدا کنید، برای خود تعیین کنید. اگرچه موفقیت های بزرگ باعث خواهد شد وضعیت شرکت تغییر اساسی کند، با این حال نباید از موفقیت هایی که سریعا می توانید به آنها دست پیدا کنید غافل شوید. برای مثال فرض کنید که در شرکتی مشغول فعالیت هستید، بهترین اقدام در راستای پیشرفت این است که نشان دهید اقدامی در راستای موفقیت شرکت انجام داده اید. درواقع این امر باعث خواهد شد خیلی زود در کار خود رشد کنید. درواقع با توجه به این نکته که در بازار حال حاضر رقابت بسیار فشرده است، اگر تنها به موفقیت های بزرگ و زمانبر دلخوش باشید، ممکن است فرد دیگری با کمک موفقیت های هرچند کوچکی که به دست آورده است، جایگاه مدنظر شما را تصاحب کند و تحت این شرایط ممکن است موفقیت هرچند مهم تر و بزرگ تر شما دیگر نتواند تغییری اساسی در وضعیت شغلی شما ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است برای شرکت خود در راستای موفقیت های طولانی مدت، موفقیت های سریع را به ارمغان آورید.
بیشتر ...
 

 استفاده از شارژر فندکی به باتری آسیب می‌رساند؟
اینکه آیا شارژ کردن گوشی با یک شارژر فندکی می‌تواند به باتری گوشی و یا ماشین آسیب برساند یا نه موضوعی است که این روزها ذهن خیلی از کاربران این شارژر را به خود مشغول کرده است. اگر شما هم در استفاده از این شارژر نگران باتری گوشی و یا باتری ماشین خود هستید این مطلب می تواند پاسخی برای این سوال شما باشد.
بیشتر ...
 

 چگونه یک کارمند حرفه ای استخدام کنیم
بسیاری از استارتاپ ها از افراد کارآموز برای تأمین نیروی انسانی خود استفاده می کنند، در صورتی که افراد باتجربه مانند مارک زاکربرگ مخالف این موضوع هستند.
بیشتر ...
 

 برای هدایت مؤثر سازمان چه شرایطی لازم است؟
برای آنکه راهبر بزرگی شوید، باید در ارتقا دادن دیگران طبق قابلیت های شان توانا باشید. به گزارش ایران استارتاپ، نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد رایج ترین دلایلی که باعث می شوند کارمندان به پست های راهبری ترفیع پیدا کنند عبارتند از نخست، مدت زمان تصدی و دوم، موفقیت به عنوان یک اجرا کننده انفرادی. یک لحظه درباره این دو دلیل فکر کنید. متأسفانه هیچ کدام شان واقعا نشان نمی دهد که فرد، واجد مهارت های مناسب برای راهبری و هدایت موفقیت آمیز افراد است. در حقیقت، نظرسنجی گالوپ همچنین گزارش کرده است که در ۸۲درصد موارد، سازمان ها مرتکب این اشتباه می شوند که مدیران را بر مبنای معیارهای نادرستی استخدام می کنند. پس به این ترتیب برای هدایت مؤثر افراد چه شرایطی لازم است؟ آیا این یک خصلت شخصیتی است؟ اعتماد به نفس ناشی از «مسئول بودن» است؟ خب، باید بگوییم نه! در واقع ممکن است ما به عنوان «فرد» در تشخیص و کشف اینکه چه کسانی باید در نقش راهبری باشند، بدتر از سازمان ها عمل کنیم.
بیشتر ...
 

 مهارت حل مسئله چیست
مهارت حل مسئله از مهارت های لازم و حیاتی برای هر فعال کسب و کار از کارمند تا کارآفرین و مدیر است.
بیشتر ...
 

انی تکنولوژی‌های خودکار و هوشمند، اهرمی برای حفظ نیروهای جدید
 خوشامدگویی به کارکنان جدید با فرآیند پذیرش سازمانی
در گذشته، وقتی نیروی جدیدی وارد سازمان می‌شد، مراحل اداری استخدام را یکی پس از دیگری طی می‌کرد تا به عنوان کارمند سازمان پذیرفته شود؛ کارهایی مثل پر کردن فرم‌های استخدام، دریافت کارت شناسایی و مطالعه قوانین و مقررات. اما این روزها، نیروهای جدید باید علاوه‌بر طی کردن مراحل اداری، فرآیندهای دیگری را نیز پشت سر بگذارند تا با محیط جدید سازگار شوند. مجموع این فرآیندها در اصطلاح «پذیرش سازمانی» (onboarding) نام دارد. هرچند وجود تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته، ورود داده‌های تکراری را به حداقل رسانده و فرآیند پذیرش را آسان‌تر کرده، اما اینها تنها بخش کوچکی از مزایایی هستند که این تکنولوژی‌ها به ارمغان می‌آورند.
بیشتر ...
 

 روی موارد کاملا ضروری تمرکز کنید
انسان به علت محدودیت هایی که در حوزه توانایی های خود دارد، نمی تواند همزمان روی چند هدف متمرکز باشد و اگر بخواهد چندین هدف را با هم به جلو سوق دهد، این امکان وجود دارد که از کیفیت کار به شدت کاسته شود. به همین خاطر معمولا مدیران در تلاش برای ترتیب بندی و اولویت بخشی به اهداف خود هستند. چیزی که مسلم است این است که هر هدف نیازمند هزینه هایی است. در رابطه با هزینه، تنها بحث مالی مطرح نیست و زمانی که صرف آن می شود نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین خاطر در صورتی که به نتیجه مطلوب نرسد، ضرر بزرگی را متحمل شرکت خواهد ساخت. تصور غالب افراد این است که انجام چندکار همزمان باعث جلو افتادن نسبت به سایرین خواهد شد، با این حال فراموش نکنید که در ابتدا باید بدانید که به چه کاری مشغول هستید و اهمیت انجام آن تا چه میزان است.
بیشتر ...
 

 چگونه مدیر قابل احترامی باشیم
اگر به تازگی به سمت رهبری رسیده اید یا حتی سال ها مدیریت سازمانی را به عهده دارید، نکات این مقاله کمک می کند بیشتر مورد قبول و احترام واقع شوید. به گزارش زومیت،سمت رهبری و مدیریت وظیفه ی حساسی است که موفقیت در آن نیازمند دانش، اطلاعات و استراتژی است. اما در کنار تمام این موارد نکاتی وجود دارد که می تواند شخصیت شما را به عنوان یک مدیر مستبد یا برعکس یک مدیر بانفوذ نشان دهد. اگر شما هم اعتقاد دارید که شخصیت و نحوه ی برخوردتان بر عملکرد تیم کاری اثر می گذارد، پس برای بهبود شرایط با نکات زیر همراه ما باشید.
بیشتر ...
 

 ۱۲ تفاوت مهم بین کارمندان و کارآفرینان
آیا می توانید زمان و پول خود را برای ساختن رویا های تان قربانی کنید؟ یا تنها نگران قسط های ماهانه تان هستید؟ آیا با این هدف برای یک شرکت کار می کنید که در آینده، کار خودتان را شروع کنید؟ یا برای یک شرکت کار می کنید تا یک جایگاه ثابت به دست آورید؟ آیا با فهم عمق مکالمه، تمایلات خودتان را نیز به آن اضافه می کنید؟ یا سر خود را پایین می اندازید و کورکورانه از دستورالعمل ها پیروی می کنید؟
بیشتر ...
 

 با نشانه‌های «ریسک فرار» کارکنان آشنا شوید
عبارت «ریسک فرار» به معنای احتمال فرار یک متهم از کشور است، پیش از آنکه وثیقه‌ای برای او در نظر گرفته شود یا در دادگاه نهایی مجرم شناخته شود. در عرصه کسب‌وکار اما ریسک فرار معنای دیگری دارد. به همه سازمان‌ها توصیه می‌شود که برنامه‌ای پیشگیرانه برای حفظ کارکنان، پیش‌بینی ریسک فرار و کاهش نرخ جابه‌جایی کارکنان طراحی و اجرا کنند. با جمع‌آوری صحیح داده‌ها و اعمال سیاست‌های درست مدیریتی می‌توانید ریسک فرار کارکنان را کاهش داده و هزاران دلار در هزینه‌های مربوط به آموزش کارکنان جدید صرفه‌جویی کنید. به گزارش وب‌سایت TLNT.com، میانگین هزینه جایگزینی هر کارمند سطح پایین بین ۳۰ تا ۵۰ درصد حقوقش است. هزینه جایگزینی هر کارمند متوسط حدود ۱۵۰ درصد درآمد سالانه اوست. جایگزینی یک متخصص یا کارمند ارشد اجرایی می‌تواند حدود ۴۰۰ درصد حقوق سالانه‌اش هزینه داشته باشد. همه این آمارها نشان می‌دهد که ریسک فرار یکی از چالش‌های بزرگ در اغلب سازمان‌هاست.
بیشتر ...
 

 علت ساییده شدن لاستیک خودرو چیست؟
سایش لاستیک‎ خودروها بیشتر در خودروهای قدیمی دیده می‌شود که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.
بیشتر ...
 

 چون مشتری هست، من هستم
امروزه بقا و دوام در دنیای کسب و کار امری بسیار مشکل است و این اصل که ادامه حیات صرفا به واسطه وجود مشتریان است بر کسی پوشیده نیست، بنابراین این شعار را هرگز فراموش نکنید، چون مشتری هست، من هستم اما فقط با دانستن یا تکرار شعار نمی توان به این مهم دست یافت. در این مطلب که در سایت گیل نگاه منتشر شده است به این مطلب بیشتر می پردازیم. حرف ها و سخنان مشتریان تان در خصوص کسب و کارتان باید به طور مداوم در گوش جاری و در ذهن شما زمزمه شود تا بتوانید آن چیزهایی را که مشتریان تان می خواهند برای شان فراهم کنید. بازخوردها و نظرات مشتریان همچون خون است در بدن کسب و کارتان، پس در به دست آوردن، حفظ و افزایش این عامل حیاتی کسب و کارتان بیشتر تلاش و دقت کنید.
بیشتر ...
 

 نقش روابط عمومی در موفقیت کسب و کار
بدون هیچ گونه شکی، روابط عمومی چیزی فراتر از تنظیم کردن و ارسال مطالب و مقالات به روزنامه ها و رسانه های عمومی یا پست گذاشتن اعلان های مطبوعاتی است. حوزه گسترده روابط عمومی چندین فعالیت مرتبط را دربرمی گیرد که هدف اصلی همه آنها انتقال پیام هایی خاص با هدف مشخص است. مسئولیت مدیریت روابط بین شرکت و همه مخاطبان عام، به عهده خود شما خواهد بود. روابط عمومی یکی از آن ارکانی است که می تواند با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن به کسب و کارهایی را که نوآورانه هستند و جنبه های از هم گسیختگی دارند مورد پوشش قرار دهد. عدم توجه به روابط عمومی در شرکت، در نهایت باعث خواهد شد تا از رسیدن به موفقیت های چشمگیر دور بمانید.
بیشتر ...
 

جنون برگزاری جلسه را متوقف کنید
 5 روش کارآمد برای فرار از تله فرسایشی جلسات کاری
مترجم: مریم رضایی مصاحبه نشریه HBR با صدها مدیر در حوزه‌های مختلف – از تکنولوژی پیشرفته و خرده‌فروشی گرفته تا داروسازی و مشاوره – حاکی از آن بوده که بسیاری از این مدیران غرق جلسات کاری متعدد، چه رسمی و غیررسمی، چه سنتی و مدرن و چه رو‌دررو و الکترونیکی شده‌اند. یکی از این مدیران در مصاحبه می‌گفت: «در طول هفته حتی نمی‌توانم سرم را از زیر آب بیرون بیاورم تا نفس بکشم.» این شکایت‌ها را تحقیقات صورت گرفته که نشان می‌دهد تعداد و مدت جلسات کاری طی 50 سال گذشته افزایش چشمگیری یافته، تایید می‌کنند. این تحقیقات نشان می‌دهد مدیران به‌طور میانگین حدود 23ساعت در هفته را در جلسات می‌گذرانند که این میزان در مقایسه با دهه 60 میلادی، 10 ساعت افزایش یافته است. در مورد این مشکل تاکنون مطالب زیادی نوشته شده است، اما راه‌حل‌هایی که ارائه می‌شود معمولا از هم گسیخته هستند
بیشتر ...
 

 ضرورت داشتن زندگی شخصی خوب برای موفقیت در کسب و کار
این روزها مدیران اجرایی در اطراف خود با چالش های بیشماری روبه رو هستند. این افراد باید با اتکا به انتخاب های آگاهانه میان زندگی شغلی و شخصی خود تعادل ایجاد کنند. یکی از بزرگ ترین دغدغه های شاغلان در محیط کار به همین امر بستگی داشته و به راحتی می تواند سلامت جسمی و ذهنی آنها را تحت الشعاع قرار دهد.
بیشتر ...
 

 هویت سازمانی: مفهوم، ارزیابی و مدیریت آن
درباره معنای هویت سازمانی دیدگاه های متفاوتی وجود دارد. در این مقاله به سه محور عمده در این زمینه اشاره می کنم که به طرق مختلف هویت سازمانی را با طراحی گرافیکی، با ارتباطات یکپارچه شرکت و در نهایت با رویکرد بینارشته ای که به شدت بر رفتار سازمان تأثیر می گذارد، برابر می داند. هر کدام از این رویکردها به طور جداگانه ، دوره تحول را طی کرده و در شرف رسیدن به بلوغ هستند. امروزه به طور روزافزون چندین رشته مختلف را در کنار هم به کار می گیرند و همین سبب به وجود آمدن رویکردهای بینارشته ای شده است. ویژگی های هر کدام از این سه رشته را در بخش زیر توضیح خواهم داد.
بیشتر ...
 

 سندروم‌های مخرب کارکنان که هیچ رئیسی تحمل آن را ندارد
برای یک کارآفرین، داشتن نیروی کار هم می‌تواند بزرگ‌ترین نعمت زندگی کاری او به‌شمار آید و هم بزرگ‌ترین مانع هستیِ او. اکثر تصمیمات ما در خلال گسترش کسب و کارها، حول این محور است که برای چه کارهایی باید کارمند استخدام کنیم، چه افرادی را باید استخدام کنیم و چگونه باید ضمن خدمت به کارکنان، پاداش اعطا کرده و آنها را مدیریت و ترغیب به‌کار کنیم.در کل سه «سندروم» وجود دارد که بدون شک شما را از کارکنان گریزان می‌کند. در اینجا اشاره می‌کنیم که چگونه آنها را تشخیص دهید و چرا هرگز نباید با آنها کنار بیایید.
بیشتر ...
 

 افزایش بهره وری در محیط کار
شاد بودن یک امر درونی است و باعث افزایش میزان انرژی و بهره وری می شود. اگر به دنبال پیشرفت کردن در محیط کار هستید، باید از خودتان شروع کنید. به گزارش زومیت،داشتن یک زندگی شاد، بزرگ ترین موفقیتی است که همه ی ما باید برای آن تلاش کنیم. زمانی که زندگی شادی داشته باشیم، می توانیم آن را به زندگی دیگران نیز منتقل کنیم. افراد شاد در هر موقعیتی که قرار بگیرند، موفقیت آن را تضمین می کنند. در موفقیت هر کسب و کاری، داشتن روحیه ی خوب حرف اول را می زند. بنابراین برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا از خودمان شروع کنیم، سپس این روحیه ی شاد و سازنده را به کسب و کارمان نیز وارد کنیم. در ادامه ی این مقاله ی زومیت، راه های داشتن روحیه ی شاد در محیط کار را بررسی می کنیم.
بیشتر ...
 

 نحوه صحیح استفاده از کولر ماشین
سیستم تهویه را به ویژه هنگامی که داخل خودرو بسیار گرم شده است، بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو روشن نکنید.
بیشتر ...
 

  دلایل افزایش بیش از حد دمای‌موتور چیست؟
به عنوان راننده حس خیلی بدی است که در حال رانندگی متوجه شوید اشکالی برای خودرو پیش آمده است. بخار آب از زیر درب موتور خودرو به هوا بلند شده، بوق اخطار اعلان خطر می کند و چراغ‌های روی داشبورد روشن شده اند.
بیشتر ...
 

 توجه به مسائل کوچک در شرکت
اگر یک مشکل هرچند کوچک در شرکت رخ دهد و برای برطرف ساختن آن اقدامی صورت نگیرد، دیر یا زود این تصور در ذهن کارکنان شکل خواهد گرفت که شما در مقام رئیس شرکت، چندان نسبت به مسائل اطراف خود اهمیت قائل نمی شوید. این امر بدون شک یک خطر جدی در راستای موفقیت است.
بیشتر ...
 

شما اینجا هستید: مدرسه کسب و کار
 اهداف منطقی و کارآمد را برگزینید
تعیین اهداف شرکت همواره امری است که نیاز به دقت عمل بالایی دارد. علت این امر هم به این خاطر است که تنها مشخص ساختن آن مطرح نبوده و چگونگی دست یافتن به آن نیز بسیار مهم است. همواره مشاهده شده است که افراد هدفی را تعیین می کنند، با این حال به علت آنکه به چگونگی رسیدن به آن فکر نکرده و برنامه ریزی درستی نداشته اند، در این مسیر با شکست مواجه شده و نتوانسته اند مطابق انتظار رفتار کنند. به همین خاطر بهتر است از همان ابتدا نسبت به هدفی که قرار است برگزینید، هوشیار باشید و در انتخاب آن به اهداف غیرمنطقی اتکا نکنید. به همین خاطر است که همواره یکی از ویژگی های مهم اهداف را قابل اندازه گیری بودن آن مطرح می کنند. این امر بدین معنا است که قابلیت اندازه گیری برای اهداف، شاخص و معیاری ارائه می کند که با آن بتوان میزان تحقق هدف را اندازه گیری کرد.
بیشتر ...
 

  آیا تخفیفات بیمه ثالث به خودرو تعلق می‌گیرد؟
پس از تصویب قانون تخفیفات بیمه‌ای ناشی از عدم تصادفات رانندگی، دیگر به خودرو تعلق نمی‌گیرد و انتقال دهنده یا به بیان دیگر راننده ملاک اصلی برای بهره مندی از تخفیفات است.
بیشتر ...
 

 دماسنج خودرو چقدر دقیق است؟
جالب است بدانید که دماسنجی که در اتومبیل خود دارید، در واقع یک «دماسنج» نیست و از نظر فنی، یک «ترمیستور» محسوب می‌شود
بیشتر ...
 

 مذاکره تلفنی موفق و راهکارهای آن
نیاز به یادگیری مهارت مذاکره در دنیای امروز، بیش از پیش برای همگان احساس می شود. مذاکره به اشکال گوناگون انجام می شود و موفقیت هر شخص با توجه به نوع فعالیت خاص یا حرفه مشخص، تا حد زیادی در گرو به کارگیری حرفه ای این مهارت است.
بیشتر ...
 

 دو عامل اصلی افزایش رضایت از خدمات
آخرین آمار اعلام شده از میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروها در حالی از افزایش رضایتمندی از خدمات دریافتی از سوی شرکت های خودروساز حکایت دارد که در سال های اخیر این بخش همواره محل گله و شکایت مشتریان بوده است.
بیشتر ...
 

 اهمیت مهندسی فروش در بازار
مهندسی فروش ترکیبی از فروش و مهندسی است که در بازارهای صنعتی و بازرگانی وجود دارد.
بیشتر ...
 

 تصمیم گیری و نیاز مشتری در بازاریابی استراتژیک
دلیل شکست اغلب برنامه ریزی های بازاریابی و انواع استراتژی های فروش، عدم درک صحیح فرآیندهاست.
بیشتر ...
 

 تلاش آمریکایی‌ها برای ممنوع کردن استفاده کودکان ازموبایل
مردم و مسوولان محلی در برخی ایالات آمریکا در تلاش برای ممنوع کردن استفاده کودکان زیر ۱۳ سال از گوشی‌های هوشمند هستند.
بیشتر ...
 

 10 اولویت کاری مدیران تازه کار
در این مقاله 10 اولویت کاری مدیرانی که کار خود را تازه شروع کرده‌اند، عنوان می‌شود:
بیشتر ...
 

 هشدار! به محض سوار شدن به ماشین کولر را روشن نکنید
با توجه به تحقیقات بعمل آمده ، داشبورد خودرو،صندلی،جعبه کولر و در واقع همه اشیا خودرو از پلاستیک ساخته شده است که در محیط در بسته ماده ای بنام بنزن،سمی که موجب سرطان می شود را از خود ساطع می کنند.
بیشتر ...
 

 چگونه کارمندی را که به توجه زیاد نیاز دارد، مدیریت کنیم؟
شاید به عنوان یک مدیر، آرزو داشتید که می‌توانستید به همه افراد تیم‌تان توجه بیشتری ابراز کنید.
بیشتر ...
 

 بیانیه شادی و رسیدن به موفقیت در کار
وقتی خوشحال هستیم، میزان استرس ما پایین و نتایج کاری که انجام می‌دهیم درخشان خواهد بود و همین مساله موجب خرسندی و موفقیت ما در کار می‌شود. اما اگر نتوانید در زمان انجام یک کار از آن لذت ببرید، بدانید که مشکل از خود شما است. البته من قبول دارم که لذت بردن از کاری چون رفت و آمد در ترافیک سنگین امری دشوار است، اما باید بپرسم که آلترناتیو شادی و لذت بردن از این کار چیست؟ متنفر بودن از آن؟ همه ما لحظه‌های سخت و دشواری در زندگی مان داریم، اما باید تلاش کنیم برای آرام بودن، لذت بردن و رسیدن به نتایجی که ما را شاد خواهد ساخت، راهی پیدا کنیم. به همین دلیل من تصمیم گرفتم بیانیه‌ای را شکل دهم که به من برای موفقیت و شادکامی همیشگی کمک کند. این بیانیه، خط راهنمایی است برای زندگی و کارم. من با این بیانیه می‌کوشم شکایت‌ها و غصه‌ها را از خود دور کنم، چرا که شکایت کردن‌های مداوم می‌تواند حتی مثبت‌اندیش‌ترین انسان‌ها را نیز از پا دربیاورد.
بیشتر ...
 

مهارت‌های مدیریتی
 منابع انسانی چگونه مثل سیستم ایمنی عمل می‌کند
این متن برای مدیران‌عامل و مدیران ارشد نوشته شده است؛ نه افراد حرفه‌ای در منابع انسانی. اما مطمئنا اکثر کسانی که این مقاله را می‌خوانند همکاران ما در بخش منابع انسانی خواهند بود. بنابراین، کارشناسان منابع انسانی عزیز؛ اگر درک چند پاراگراف اول را تا حدی دشوار یافتید، به خواندن ادامه دهید، در پایان به نتایج خوبی خواهید رسید.یک بار فردی در توصیف فرآیند گرفتن یک شغل گفته بود «منابع انسانی تنها یک دستگیره در است. بنابراین تلاش نکنید تا دستگیره در را متقاعد کنید که شما به اندازه کافی خوب هستید، با افراد پشت این در صحبت کنید.» البته مشکل واضح این است که این «دستگیره در» دقیقا چیزی است که «در» را باز می‌کند و به کاندیداهای بالقوه اجازه می‌دهد (یا در اغلب موارد آنها را باز می‌دارد) که شانسی برای متقاعد کردن «افراد پشت در» داشته باشند؛ متقاعد کردن از اینکه مهارت‌ها و شایستگی‌های موردنیاز شرکت را دارا هستند.
بیشتر ...
 

 راهکارهای تبلیغات اثرگذار در تلگرام و اینستاگرام
میزان ضریب نفوذ و اثرگذاری شبکه های اجتماعی در زندگی انسان مدرن تا بدان حد شده که هر تولید کننده یا فروشنده کالا یا خدمات را برای ترغیب مخاطبان به سمت خود جلب می کند.
بیشتر ...
 

 فوت‌وفن خنک نگه‌داشتن کولر خودرو
زمانی وجود تجهیزات رفاهی برای خودروها منحصر به گروه خاصی بود و به خاطر گرانقیمت بودن آنها مشتریان خاصی نیز جذ‌بشان می‌شدند، اما امروزه این تجهیزات فراگیر شده و اغلب محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز با طیف وسیعی از آنها به مشتریان عرضه می‌شود.
بیشتر ...
 

 چرا نباید در محل کار، خود واقعی را به نمایش گذاشت؟
امروزه بیشترین نصیحتی که برای موفقیت در زندگی کاری خود از دیگران می شنویم، عبارت «خودت باش» است.
بیشتر ...
 

 همایش ها و جلسات را کاهش دهید
مدیران مدرن با مسائل و مشکلات نوینی دست وپنجه نرم می کنند.
بیشتر ...
 

 چگونه زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو را تشخیص دهیم؟
صفحه کلاچ یک قطعه مصرفی است و دیر یا زود به اتمام می رسد که موارد زیر عمر آن را کمتر می کند:
بیشتر ...
 

 شایستگی‌های حداقلی در رهبری سازمان
رهبران سازمان‌های امروزی تبدیل به موثرترین و کلیدی‌ترین عنصر موفقیت شده‌اند و چه بخواهند و چه نخواهند، نمی‌توانند نقش بی‌بدیل خود را انکار کنند.
بیشتر ...
 

 5 فن موفق بازاریابی برای افزایش فروش
پنج فن وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید. این فنون کاربرد ساده ای دارند و در ایجاد هر کسب و کاری مؤثر هستند
بیشتر ...
 

مدیریت کسب و کار
 اقدامات ضروری در راستای مدیریت کارآمد
همانطور که می دانید در هر شرکتی، یک هرم سازمانی وجود دارد که کل فعالیت ها را مدیریت می کند. صرف نظر از اینکه شما کجای هرم قرار دارید، در سمت مدیر ارشد، مدیر میانی یا در سطح سرپرست، بدون تردید شما مسئول هدایت و مدیریت نیروهای تحت سرپرستی خود هستید تا از طریق هدایت و مدیریت آنها به اهداف سازمانی دست پیدا کنید. با توجه به این امر که مدیریت قلب تپنده شرکت محسوب می شود، لازم است همواره خود را در سطح مطلوب نگه دارید و رو به سمت جلو گام بردارید.این امر نیازمند رعایت اصولی است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.
بیشتر ...
 

 توصیه‌های مهم رانندگی خارج از جاده (آفرود)
اخیراً خودرویی دو دیفرانسیل خریده‌اید؟! قبل از اینکه از جاده خارج شده و به دل طبیعت بزنید این نکات مهم را حتماً مرور کنید…
بیشتر ...
 

 ویژگی های موفقیت در کسب وکار از زبان استیو توباک
استیو توباک یکی از صاحب نظران عرصه کسب وکار است. در این ایده قصد داریم پنج ویژگی که برای کسب موفقیت در کسب وکار ضروری است، مورد بررسی قرار دهیم. این ویژگی ها براساس تحلیل نحوه عملکرد برندهای برتر سال های اخیر است.
بیشتر ...
 

 «تویوتا» به کودکان آموزش رانندگی می‌دهد
لذت یادگیری رانندگی را در کنار پدر خانواده، به یاد دارید؟ غول خودروسازی ژاپن برنامه جالبی برای آموزش رانندگی بچه‌ها دارد.
بیشتر ...
 

 مدیریت بازاریابی فرهنگی
بازاریابی فرهنگی از مقوله های بسیار مهمی است که در فضای دانش کاربردی بازاریابی ایران کمتر به آن پرداخته شده است.
بیشتر ...
 

برای مدیران تازه کار
 چگونه مدیری نوگرا و نوآور باشید
وقتی مدیری جوان و تازه نفس برای اولین بار سکان مدیریت یک شرکت یا سازمان را بر عهده می‌گیرد، این ذهنیت در کارکنان آنجا به وجود می‌آید که فردی مجهز به جدیدترین نوآوری‌ها و مسلط به جدیدترین تکنولوژی‌ها و البته دارای دانش روز پا به محیط کار آنها گذاشته است و می‌توان از این نظر کمک‌ها و مشاوره‌های متعددی از او گرفت. حال تصور کنید که این مدیر تازه‌وارد و جوان هیچ بویی از اطلاعات و تکنولوژی‌های جدید مدیریتی نبرده باشد و بخواهد بدون هیچ تجربه‌ای و صرفا با استفاده از روش‌های سنتی و نخ نما شرکت یا سازمان تحت رهبری‌اش را مدیریت کند!
بیشتر ...
 

 خلاقیت برند و غول چراغ جادو
سیاست گذاری های مدون و راهکارهای بیان شده با عنوان «هفت راهبرد اساسی برای تحول در بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران» توسط معاون محترم امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده است.
بیشتر ...
 

 بستری جدید برای جذب و رضایت مشتری
در دنیای امروز، شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که سهم بیشتر سود خود را از دسته کوچکی از مشتریان فعلی به دست آورند.
بیشتر ...
 

پندهای مدیریتی
 اگر می‌خواهید مدیر موثری باشید
همه مدیران در تلاشند با مدیریت درست و عملکرد درخشان خود در شرکت یا سازمان تحت رهبری‌شان گامی اساسی در پیشبرد اهداف تعیین شده بردارند و فعالیت‌های کارکنان و همکارانشان در بخش‌های دیگر سازمان را تکمیل کنند. آنها از سبک‌ها و ترفندهای مدیریتی بسیاری برای تحقق این خواسته استفاده می‌کنند که گاهی اوقات باعث موفقیت و کامیابی آنها و گاه موجب زیر سوال رفتن موقعیت و حیثیت کاری آنها می‌شود. در این میان برخی از اقدامات و اصول امتحان شده نیز وجود دارند که به خوبی آزموده شده و نتایج درخشانی را به بار آورده‌اند. در ادامه به 10 مورد از توصیه‌های کاربردی و موثر برای مدیرانی که می‌خواهند تاثیرگذار و تعیین‌کننده باشند اشاره شده است
بیشتر ...
 

نکات مدیریتی
 چگونه عادات مغزی بر سازگاری با همکاران تاثیر می‌گذارد؟
در این مقاله چهار روشی که به وسیله آنها مغز ما مشکلات را حل می‌کند و معنای این چهار روش بر نحوه کار با دیگران ارائه شده است. گرچه مغز ما 4 درصد توده بدن را شامل می‌شود، اما حداقل 20 درصد گلوکز خون بدن را مصرف می‌کند تا بتواند کار دشوار تفکر و راه‌اندازی بدن را انجام دهد. این تحلیل منابع، مغز را به یک سیستم ناکارآ تبدیل می‌کند، بنابراین با مسیریابی پیام‌های عصبی در مسیرهای کارآتر و با مقاومت کمتر، انرژی را حفظ می‌کند.
بیشتر ...
 

 نقش اعتماد در معامله با مشتریان
از این مقاله استفاده کنید تا به شما کمک کند سطح اعتماد را در ذهن مشتریان تان بالا ببرد.
بیشتر ...
 

 تنظیم و مهار تنش شغلی در محیط کار
علاوه‌بر اثر تنش شغلی بر سلامتی و تاثیر آن بر عملکرد، امروزه مقرراتی از طرف دولت‌ها یا انجمن‌های حامی کارکنان برای جلوگیری از تنش یا کاهش آن در محیط کار اعمال می‌شود. دولت‌ها و سازمان‌های نظارتی با ارزیابی وضع موجود و وضع قوانین و مقررات خاص، سازمان‌ها را برای جلوگیری از ایجاد تنش منفی در افراد به رعایت اصول خاصی وادار می‌کنند و در صورت رعایت نکردن این اصول، آنها را ملزم می‌کنند که پاسخگوی شرایط به‌وجود آمده باشند.
بیشتر ...
 

 نام تجاری قدرتمند به تنهایی عامل تبلیغاتی است / نگاهی به راهکارهای بازاریابی برند « بی ‌ام ‌و»
شناخت موقعیت خود در میان دیگر برندها یکی از استراتژی های مهم بازاریابی بی ام و محسوب می شود. این شرکت با توجه دقیق به میزان عملکرد و موفقیت خود، بالاتر بردن کیفیت محصولات، پیشرفت در فناوری های جدید، حفظ رضایت مشتری و درک درست از جایگاه انحصاری خود در میان دیگر تولیدکنندگان، سعی در حفظ موقعیت خود دارد.
بیشتر ...
 

 نگذارید کارکنان تان به راحتی شرکت را ترک کنند
یکی از اتفاقاتی که ممکن است بعد از ورود یک مدیر جدید به یک شرکت یا سازمان روی دهد نارضایتی برخی از کارکنان و اقدام آنها برای ترک شرکت است که می‌تواند پیامدهای جدی و خطرناکی برای مدیر تازه منصوب شده داشته باشد.
بیشتر ...
 

 آماده مواجه شدن با بحران هستیـد؟
تصور کنید مدیر ارشد یک شرکت هستید که در 72 ساعت گذشته درگیر یک بحران بزرگ شده است.
بیشتر ...
 

 قواعد بازاریابی یک محصول جدید
اگر بخواهیم یک گل را برای هدیه خریداری کنیم، هر کدام از ما معیاری برای انتخاب خود داریم و به همین ترتیب یک فروشنده گل و گیاه برای عرضه محصول مناسب و مورد نیاز مشتری، کسب سود و کنترل هزینه ها باید برنامه ریزی هدفمندی را اتخاذ و پیاده سازی کند. این برنامه ریزی، پوشش دهنده کلیه فعالیت ها به منظور حداکثر فروش محصولات است.
بیشتر ...
 

 آیا هوش مصنوعی کسب‌و‌کار شما را مختل می‌کند؟
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد هوش مصنوعی (artificial intelligence یا AI) دانش ساختن ماشین‌‌‌ها یا برنامه‌های هوشمند یا مطالعه روش‌هایی است برای تبدیل کامپیوتر به ماشینی که بتواند اعمال انجام شده از سوی انسان را انجام دهد.
بیشتر ...
 

 10 اشتباه رایج در نگهداری خودرو
به طور معمول تا وقتی یک خودرو به ظاهر خوب کار می‌کند، به نظر می‌رسد به لحاظ فنی ایرادی ندارد، اما صاحبان خودرو لازم است بدانند گاهی بعضی اشکالات فنی بدون علائم قبلی بروز می‌کند.
بیشتر ...
 

مهارت‌های مدیریتی
 پنج قانون طلایی برقراری ارتباط درفروش
اگر دقت کافی داشته باشید همیشه مشتریان خودشان سرنخ را به شما می‌دهند و در صحبت‌های آنها می‌توانید نگرانی‌ها و دغدغه‌هایشان را پیدا کنید.
بیشتر ...
 

 چگونه روابط با رئیس‌تان را مدیریت کنید
هر رابطه انسانی بالا و پایین‌های بسیاری دارد و رابطه با رئیس‌تان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
بیشتر ...
 

روان شناس حوزه منابع انسانی، توسعه فردی و مدیریتی
 هوش هیجانی، کلید بسیاری از معماهای سازمان
انسان معاصر برای زیست و بقای با کیفیت تر، این روزها به سمت دهکده جهانی پیش می رود و می کوشد هر روز رازهایی از زندگی خود را بگشاید. اما در دنیای امروز صاحب نظران بر این باورند؛ هر جامعه ای که بتواند با دانش و توجه به سرمایه انسانی پیش برود، می تواند جایگاه ممتازی در رقابت جهانی به خود اختصاص دهد. دانش مدیریت از جمله ابزارهای بنیادین در تغییر و تحول جوامع به حساب می آید. از این رو کشورهای توسعه یافته سالانه منابع مالی قابل توجهی برای توسعه منابع انسانی خود اختصاص می دهند و در این راستا علم روان شناسی به عنوان یکی از مددکارهای این مسیر به مدیران در چالش های جهانی کسب و کار یاری می رساند. در سال های گذشته تصور می شد بهره هوشی بالای مدیران، عامل اصلی موفقیت در سازمان ها است، اما ناگهان ورق برگشته و مفهوم هوش هیجانی نگاه ها را به خود معطوف کرده است.
بیشتر ...
 

 
« 1 2 3 4 ... 5 7 » صفحه: