جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

آخبار گوناگون

 

انتشار تصاویر رسمی مینی‌ون جدید هیوندای کاستو

تاکنون بارها در مورد مینی‌ون جدید هیوندای کاستو شنیده‌ایم. برای اولین بار حدود یک سال پیش تصاویر نسبتاً بی‌کیفیتی از این خودرو در چین منتشر شد. سپس در آوریل امسال، تصاویر و اطلاعات بیشتری از آن توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در اینترنت انتشار یافت. آن عکس‌ها واضح‌تر و باکیفیت‌تر بودند و جزئیات طراحی بیرونی خودرو را به‌خوبی نشان می‌دادند.  

چند روز پیش  پس از انتشار تیزرهای کاستو، هیوندای تصاویر داخل آن‌را منتشر کرد. حال نیز اولین تصاویر رسمی از نمای بیرونی این مینی‌ون جدید کره‌ای منتشر شده که تمام ویژگی‌های نسخهٔ نهایی آن‌را به‌طور کاملاً واضح نشان می‌دهند.

هیوندای کاستو دو موضوع را یادآوری می‌کند. اول اینکه مینی‌ون‌ها همچنان زنده‌اند و هنوز هم در چین بازار بسیار خوبی دارند. موضوع دوم هم این است که این خودروها برای بقا و جذب خریدار، دست به دامن کراس‌اوورها شده‌اند زیرا گلگیرهای حجیم و جلوپنجرهٔ جسورانهٔ کاستو بشدت از توسان وام گرفته است. خطوط بدنهٔ تیز و لبه‌دار خودرو هم به توسان شباهت دارند اما با همهٔ این‌ها، درهای کشویی در طرفین خودرو نشان می‌دهند که با یک مینی‌ون طرف هستیم.

در داخل کاستو شاهد طراحی مینیمالیستی هستیم که اصلی‌ترین ویژگی آن یک نمایشگر عمودی بزرگ ۱۰.۴ اینچی لمسی در میانهٔ داشبورد است. البته در اینجا هم تأثیراتی از توسان دیده می‌شود که بزرگ‌ترین آن‌ها طراحی غربیلک فرمان است. کاستو ظرفیت حمل هفت نفر را در سه ردیف صندلی دارد که صندلی‌های ردیف دوم از نوع خلبانی مجزا هستند اما برای ردیف سوم یک صندلی نیمکتی در نظر گرفته شده است.

هیوندای هنوز مشخصات فنی کاستو را اعلام نکرده اما زمانی که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویر این خودرو را منتشر کرد، از پیشرانهٔ آن‌هم خبر داد که یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۷ اسب بخار قدرت است. البته ممکن است این تنها پیشرانهٔ کاستو نباشد زیرا شایعاتی به ارائهٔ یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ هم اشاره کرده‌اند. هردوی این پیشرانه‌ها همان‌هایی هستند که برای نسل جدید توسان هم ارائه می‌شوند. انتظار می‌رود تا پایان همین ماه در نمایشگاه خودروی چنگدو هیوندای بالا رسماً و به‌طور کامل کاستو را معرفی و مشخصات آن‌را اعلام کند.

منبع خبر: