جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

احتمال عدم فیس لیفت هیوندای سوناتا و تغییر عمیق طراحی در سال ۲۰۲۳

نسل فعلی هیوندای سوناتا خودرویی قدیمی نیست. این خودرو در سال ۲۰۱۹ و به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ معرفی شده و البته استایل آن کاملاً خبرساز بوده است. در حالت عادی انتظار می‌رود نسخه فیس لیفت سوناتا در سال ۲۰۲۳ معرفی شود اما ظاهراً تعداد طرفداران طراحی این خودرو کمتر از تعداد منتقدان بوده است. همین موضوع باعث شده شایعاتی درباره عدم فیس لیفت سوناتا و دگرگونی عظیم طراحی آن به گوش برسد.  

این شایعات را وب‌سایت کره‌ای اتو پست منتشر کرده و مدعی شده تصمیم داخلی درباره این موضوع گرفته شده است. همچنین گفته شده مقامات هیوندای از طراحی سوناتا به عنوان یک شکست نام برده‌اند و همین موضوع دلیل عدم فیس لیفت خودرو و تصمیم برای دگرگونی عمیق طراحی آن بوده است. ذکر این نکته مهم است که تأکید روی طراحی ظاهری خودرو بوده و سوناتای بازنگری شده از قوای محرکه و پلتفرم نسخه کنونی استفاده خواهد کرد.

همچنین باید گفت این وب سایت اشاره‌ای به منبع اخبار منتشر شده نکرده بنابراین باید با به‌صورت مستقیم با خود هیوندای دراین‌باره تماس گرفت. چنین تغییر گسترده‌ای به‌ویژه در کلاسی که رو به افول است کاملاً غیرعادی محسوب می‌شود؛ بنابراین تا زمانی که خبرهایی رسمی دراین‌باره منتشر نشود ما با دیده تردید به این اخبار نگاه خواهیم کرد.

اگرچه چنین تصمیمی غیرعادی محسوب می‌شود اما بی‌سابقه نیست. زمانی که فروش فورد ۵۰۰ به‌شدت پایین بود شاهد تغییر نام این خودرو به تاروس بودیم و در سال ۲۰۱۰ همان پلتفرم با ظاهری کاملاً متفاوت همراه شد. اگر هیوندای هم‌ چنین تصمیمی را اتخاذ کرده باشد همان چارچوب زمانی تغییرات فورد تاروس برای سوناتا پدیدار خواهد گردید.

فروش سوناتا از زمان معرفی نسل جدید تاکنون خیلی بالا نبوده و این خودرو که زمانی جزو محصولات پرفروش در کره جنوبی بود هم‌اکنون حتی در ۵ رتبه ابتدایی هم دیده نمی‌شود. هیوندای سال پیش ‌فروش ۷۶۹۹۷ دستگاهی را برای سوناتا ثبت کرد. این در حالی است که چند سال پیش سوناتا فروش بالای ۲۰۰ هزار دستگاهی را تجربه کرده بود. اگرچه اکثر خودروها در سال ۲۰۲۰ افت فروش زیادی داشتند اما سال ۲۰۲۱ بهتر بوده و تا ماه جولای فروش این خودرو ۷۵ درصد بیشتر شده است.

 

 
منبع خبر: