شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خودرویی که هیچ‌گاه به ایران نیامد!

 

فیس‌لیفت چانگان CS75 معرفی شد،

چانگان CS75 یکی از خودروهایی بود که در طول چند سال گذشته، بارها و بارها آن را در غرفه سایپا مشاهده کردیم و خبرهای مختلفی پیرامون حضور آن در ایران منتشر شد. در حالی که هنوز نسل اول این خودرو در ایران حضور پیدا نکرده است و حتی خبری از تولید چانگان CS35 نیست، نسل اول چانگان CS75 مورد فیس‌لیفت قرار گرفت.  

دو سال پیش نسل جدید این خودرو یعنی چانگان CS75 پلاس به بازار عرضه شد اما همانند رسم برخی خودروسازان چینی (و البته ایرانی) تولید نسل اول متوقف نشد. نسل اول چانگان CS75 از سال 2014 تاکنون در بازار حضور دارد و هم‌اکنون چانگان تصمیم گرفته تا نسخه‌فیس لیفت آن را علاوه بر بازار چین، در روسیه نیز به فروش برساند.

همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، بزرگترین تغییرات در نمای جلو رخ داده‌اند، جایی که جلوپنجره بزرگ و مشکی رنگ جایگزین قطعات کرومی شده و شمایلی شبیه به کراس‌اوورهای نیسان را برای چانگان CS75 ایجاد کرده است. همچنین طراحان چانگان قطعات مختلفی را با رنگ قرمز به نمای بیرونی و داخلی خودرو اضافه کرده‌اند، به این امید که کراس‌اوور آن‌ها جلوه‌ای اسپرت داشته باشد. تغییر دیگری در کابین یا نمای جانبی و پشتی خودرو مشاهده نمی‌شود و حتی نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای نیز بدون تغییر باقی مانده است.

 

چانگان CS75

 

چانگان CS75 فیس لیفت در روسیه با موتور 1.8 لیتری توربو به قدرت 150 اسب‌بخار عرضه می‌شود که پیش از این در نسخه اصلی خودرو نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. با این حال مشتریان چینی شانس بیشتری دارند، چرا که چانگان CS75 فیس لیفت در این کشور با موتور مدرن 1.5 لیتری توربوشارژر بلو کور به تولید می‌رسد. این پیشرانه حداکثر 180 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و همراه گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در بازار روسیه حدود 18 هزار دلار (حدود 510 میلیون تومان) خواهد بود.

 

 

 
منبع خبر: