جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون .

 

ادیسون موتورز؛ مالک جدید سانگ‌یانگ!

شرکت کره‌ای باسابقه سانگ‌یانگ چند سالی است که اوضاع خوبی ندارد. این شرکت سال گذشته پس از عدم توانایی در بازپرداخت وام 60 میلیارد وونی (53 میلیون دلاری) خود، درخواست تعیین مدیر تصفیه کرد. به دلیل این مشکلات و ناکامی‌ها، مالک کنونی سانگ‌یانگ یعنی شرکت هندی ماهیندرا دیگر تمایلی به نجات دادن این برند و سرمایه‌گذاری در آن نداشته و به دنبال خریداری برای آن می‌گردد.  

حال به نظر می‌رسد سرانجام مالک جدید سانگ‌یانگ مشخص شده است زیرا طبق گزارش‌ها، یک شرکت کره‌ای بنام ادیسون موتورز به‌عنوان خریداران این خودروساز باسابقه انتخاب شده است.

طبق گزارش‌ها، ادیسون موتورز قصد دارد سانگ‌یانگ را با قیمتی در حدود 260 میلیون دلار خریداری کند و فعلاً در انتظار تأیید دادگاه است. اگر همه‌چیز خوب پیش بروند، احتمالاً توافق بین سانگ‌یانگ و ادیسون اوایل ماه آینده نهایی خواهد شد. گفته می‌شود دو گروه دیگر شامل INDI EV در کالیفرنیا و کنسرسیومی به رهبری شرکت تجارت و تکنولوژی الکتریکی هم برای خرید سانگ‌یانگ ابراز تمایل کرده‌اند اما به دلیل فقدان مدارک موردنیاز، دادگاه آن‌ها را از روند بررسی حذف کرده است.

ادیسون موتورز که در کره جنوبی به تولید کامیون‌ها و اتوبوس‌های الکتریکی مشغول است، هرچند نام آشنایی نیست اما جاه‌طلبی‌های بزرگی دارد و قصد دارد با پیشی گرفتن از تسلا، به اپل صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل شود. هرچند این برنامه‌ها بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسند اما ادیسون در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خودرویی بنام Smart S است که با خودروهای الکتریکی مختلفی از مرسدس بنز EQS تا تسلا مدل S رقابت خواهد کرد. به گفتهٔ ادیسون، این خودرو قوای محرکه‌ای سه موتوره با 644 اسب بخار قدرت خواهد داشت که آن‌را در کمتر از 2.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

Smart S به یک پکیج باطری 100 کیلووات ساعتی هم مجهز است که با هر بار شارژ امکان پیمودن 800 کیلومتر را فراهم می‌کند. ادیسون همچنین قصد ساخت مدل‌های کوچک‌تری بنام Smart E برای رقابت با مرسدس بنز EQE و Smart A برای رقابت با شورلت بولت را هم دارد و به ساخت کراس‌اوور Smart X و همین‌طور قایق‌های تفریحی الکتریکی، پهپادهای تحویل بسته و خودروهای پرنده نیز فکر می‌کند.

منبع خبر: