شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

کانسپت الکتریکی هیوندای Seven معرفی شد

هیوندای برنامه‌های زیادی برای عرضه خودروهای الکتریکی دارد و حتی برای این کار زیر برند آیونیک را تأسیس کرده است. اولین عضو این خانواده، کراس‌اوور کامپکت آیونیک 5 بود. حال هیوندای در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس کانسپتی بنام Seven را معرفی کرده است که یک کراس‌اوور الکتریکی فول سایز بوده و پیش‌نمایشی از آیونیک 7 محسوب می‌شود.  

طرای بیرونی هیوندای Seven کانسپت

نمای بیرونی کانسپت Seven به‌گونه‌ای طراحی شده که هم ظاهری آئرودینامیک داشته باشد و هم با شاسی‌بلندهای معمول بازار متفاوت باشد. به همین دلیل، یک نوار LED که در کل عرض دماغه کشیده شده و دو مه شکن عمودی زیر آن در طرفین جلوپنجره تزئینی جای گرفته‌اند به همراه خط سقف شیب‌دار و آئرودینامیک، ظاهر کلی خودرو را از شاسی‌بلندهای سنتی دور کرده‌اند. در عقب نیز یک پارتیشن شیشه‌ای با لوگوی چراغ‌دار هیوندای و نواری از چراغ‌های LED پیکسلی مشابه جلو دیده می‌شود.

داخل هیوندای Seven کانسپت

بیشتر ویژگی‌های جذاب این کانسپت اما در داخل آن هستند. چرخ‌ها تا حد امکان به سمت بیرون کشیده شده‌اند تا همراه با فاصله محوری 3.2 متری، کابین بسیار جاداری را فراهم کنند. برای ایجاد فضایی مثل سالن استراحت، در اینجا بجای صندلی‌های سنتی از نمونه‌های کاناپه‌ای چرخان استفاده شده است. روی سقف خودرو هم یک نمایشگر OLED پانورامیک تعبیه شده که محتوای مختلفی را به نمایش درمی‌آورد و می‌تواند اتمسفر کلی کابین را تغییر دهد. صندلی راننده قابلیت چرخیدن دارد و کنترل‌ها نیز می‌توانند در صورت عدم استفاده جمع و پنهان شوند. این ویژگی فقط برای زمانی نیست که خودرو پارک است زیرا کانسپت Seven از قابلیت خودران هم برخوردار است.

در داخل این کانسپت همچنین از متریال سازگاربامحیط‌زیست مثل گچ معدنی، چوب بامبو و رزین ریستی استفاده شده و تقریباً همه‌چیز از مواد بازیافتی یا تجدید پذیر ساخته شده است. تیم هیوندای همچنین در داخل کانسپت Seven به‌طور گسترده‌ای از مس به دلیل خواص ضد باکتریایی آن استفاده کرده‌اند. این کانسپت به سیستم جریان هوای بهداشتی هم مجهز است که هوا را از طریق ریل‌های روی سقف و دریچه‌های پشت چرخ‌های عقب از کابین خارج می‌کند. پس از خروج سرنشینان از خودرو نیز این سیستم می‌تواند داخل ماشین را ضدعفونی کند. تکمیل‌کننده همه این ویژگی‌ها هم فقدان ستون‌های B و درهای خودکشی هستند که دسترسی بسیار راحتی را به کابین خودرو فراهم می‌کنند.

ویژگی‌های فنی هیوندای Seven کانسپت

کانسپت Seven بر اساس پلت‌فرم الکتریکی ماژولار جهانی هیوندای یا همان E-GMP ساخته شده که در آیونیک 5، کیا EV6 و جنسیس GV60 هم به کار رفته است. این کانسپت همچنین از همان معماری 800 ولتی خودروهای مذکور بهره می‌برد که قابلیت شارژ سریع 350 کیلوواتی را فراهم می‌کند. به لطف این ویژگی، از 10 تا 80 درصد باطری‌ها ظرف تنها 20 دقیق شارژ می‌شوند. هیوندای برد این خودرو با هر بار شارژ را هم بیش از 480 کیلومتر اعلام کرده است. انتظار می‌رود آیونیک 7 بعنوان نسخه تولیدی این کانسپت در سال 2024 وارد بازار شود.

 
منبع خبر: