جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

نسخه جدیدی از چانگان CS75 پلاس معرفی شد

چانگان نسخه جدیدی از کراس‌اوور CS75 پلاس را معرفی کرده که اوایل سال 2022 راهی بازار چین خواهد شد. CS75 پلاس برای اولین بار در سال 2019 به‌عنوان نسل جدید CS75 با طراحی کاملاً تازه و تهاجمی به بازار آمد و حالا دو سال بعد، این نسخه جدید که درواقع یک فیس‌لیفت محسوب می‌شود معرفی شده است.  

 CS75 پلاس جدید مثل نسخه قبلی طراحی جسورانه و جذابی دارد ولی در جلوی آن شاهد جلوپنجره و ورودی‌های هوای جدیدی هستیم که تا حدودی به محصولات سری یونی چانگان شباهت دارند.

چراغ‌های جلو نیز تغییری جزئی داشته و حالا با یک نوار چراغ‌دار عریض به هم متصل شده‌اند. در عقب خودرو هم شاهد تغییرات نسبتاً قابل‌توجهی هستیم که مهم‌ترین آن‌ها چراغ‌های جدید است. این چراغ‌ها نیز مثل جلو حالا از طریق یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. در پایین هم دیفیوزر جدیدی دیده می‌شود که چهار سر اگزوز بزرگ‌تر از طرفین آن بیرون آمده و در میانه آن‌هم یک مه شکن به سبک خودروهای فرمول یک تعبیه شده است. CS75 پلاس جدید 4,700 میلی‌متر طول، 1,865 میلی‌متر عرض و 1,710 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,710 میلی‌متر است.

داخل خودرو با چرم فراوانی که در صندلی‌ها و داشبورد استفاده شده، برای این کلاس بسیار لوکس به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان سه پره خودرو از نوع D شکل است و به گفته چانگان، طراحی دسته‌دنده از قایق‌های تفریحی الهام گرفته است. روی داشبورد هم مثل CS75 پلاس قبلی نمایشگرهای دوقلوی 12.3 اینچی به چشم می‌خورند که یکی برای صفحه آمپر و دیگری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. این سیستم از برنامه‌های محبوب چینی مثل بایدو مپ، وی‌چت و بایدو کارلایف برخوردار است.

چانگان CS75 پلاس جدید در بخش پیشرانه‌ها تغییری نداشته و مثل قبل با همان دو موتور 1.5 لیتری توربو و 2 لیتری توربو ارائه می‌شود. موتور اول که 178 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک AMT متصل می‌شود اما برای موتور قوی‌تر با 233 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که ساخت شرکت ژاپنی آیسین است.

چانگان CS75 پلاس جدید در نمایشگاه خودروی گوانگژو برای اولین بار به نمایش عمومی درمی‌آید و همان‌طور که گفته شد اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد. قیمت این خودرو از حدود 120 هزار یوآن معادل 18,800 دلار شروع میشود.

منبع خبر: