جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

برادر خشن تر اسکیپ.

 

معرفی فورد اکواتور اسپورت در چین،

فورد یک‌بار دیگر با شریک چینی خود جیانگ لینگ موتورز برای تولید محصولی مخصوص بازار این کشور همکاری کرده است. خودروی اکواتور اسپورت در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی گوانگژو و به عنوان رقیب جدید هوندا CR-V و سایر محصولات از این دست معرفی شده است. این خودرو از ظاهری خشن و کابینی جادار سود می‌برد.  

احتمالاً نام اکواتور برای شما آشنا به نظر برسد زیرا فورد چند ماه پیش مدل بزرگ‌تر اکواتور سه ردیفه را معرفی کرده است. این شاسی‌بلند جدید از نام مشترکی استفاده می‌کند اما چینی‌ها می‌گویند اکواتور اسپورت از همان زیرساخت مشابه مدل اکواتور استاندارد استفاده نمی‌کند. فاصله بین محوری اکواتور اسپورت برابر با ۲۷۶۵ میلی‌متر است که ۱۴۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از فاصله بین محوری ۲۸۶۵ میلی‌متری اکواتور بزرگ‌تر است.

اگرچه این دو خودرو از نظر فنی ارتباط چندانی به یکدیگر ندارند اما از زبان طراحی بسیار مشابهی استفاده می‌کنند. اکواتور اسپورت از همان جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های LED نازک به همراه دیلایت های C شکل سود می‌برد. پروفایل جانبی این خودرو نیز عضلانی کار شده و از قوس‌های چرخ پهن و رینگ‌های ۲۰ اینچی به همراه پوشش‌های پلاستیکی در بخش‌های پایین بدنه استفاده شده است. نمای عقب نیز شباهت زیادی به اکواتور اصلی داشته هرچند خبری از نوار LED متصل کننده چراغ‌ها به یکدیگر نیست.

داخل کابین فضای کافی برای ۵ نفر وجود داشته اما اکواتور اصلی توانایی حمل ۶ یا ۷ نفر را دارد. طراحی داشبورد نیز از همان دو نمایشگر استفاده کرده است.

زیر کاپوت اکواتور اسپورت پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی قرار گرفته که طبق گفته فورد جدید بوده و اولین بار در این خودرو بکار رفته است. حداکثر قدرت این پیشرانه برابر با ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۲۶۰ نیوتون متر است. همکار نیروگاه موردبحث نیز گزینه‌ای اتوماتیک بوده اما خبری درباره انتقال نیرو به چرخ ها منتشر نشده است. حداکثر سرعت ادعایی اکواتور اسپورت هم ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام‌ شده است.

 
منبع خبر: