پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خودرویی.

 

هیوندای خودروی پرنده هیوندای تا قبل از سال ۲۰۳۰ پرواز خواهد کرد

هیوندای انتظار دارد تاکسی‌های پرنده شهری قبل از سال ۲۰۳۰ پرواز کنند و در همین راستا با تشکیل شرکت جدید سوپرنال، به دنبال تبدیل کانسپت S-A1 به خودروی پرنده عمودپرواز واقعی است.  

هیوندای نسبت به آینده حمل‌و‌نقل هوایی شهری بسیار خوش‌بین است و اعتقاد دارد که این صنعت تا پایان دهه واقعاً رشد خواهد کرد. به گزارش carscoops، هم‌اکنون چند خودروی پرنده در بازار وجود دارد، اما هیچ خودروساز بزرگی تاکنون یکی از آن‌ها را معرفی نکرده است. در میان خودروسازانی که وارد بازار ماشین پرنده می‌شوند، هیوندای هم حضور دارد. هیوندای به جای خودروی پرنده‌ای که بتواند در خیابان نیز رانندگی کند، در حال توسعه یک خودروی پرنده عمودپرواز است.

خودروی پرنده هیوندای / Hyundai flying car در آسمان

خودروساز کره جنوبی برای اولین بار طرح مفهومی خودروی پرنده S-A1 خود را که با همکاری اوبر توسعه داده بود در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. کار روی این وسیله نقلیه به خوبی پیش می‌رود و هیوندای قصد دارد اولین پرواز تجاری خود را در سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی کند.

هواپیما عمودپرواز هیوندای / Hyundai flying car

مایکل کول، مدیر اجرایی بخش اروپایی هیوندای به گاردین گفت:

مدتی زمان کمی باقی مانده است تا بتوانیم واقعاً این خودروی پرنده را از روی زمین بلند کنیم. ما فکر می‌کنیم که در اواخر این دهه قطعاً حمل‌ونقل هوایی شهری فرصتی عالی برای کاهش ازدحام در شهرها، کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ارائه می‌کند؛ خواه این حرکت درون شهری خودروی پرنده در هوا یا حتی بین شهرها باشد.

هیوندای به قدری درباره‌ی آینده حمل‌ونقل هوایی و ساخت خودروی پرنده جدی است که در ماه نوامبر، شرکت جدیدی به نام سوپرنال (Supernal) را تشکیل داد که به عنوان تکامل بخش حمل‌ونقل هوایی شهری آن عمل می‌کند و مسئول ارائه‌ی کانسپت S-A1 به بازار خواهد بود. این هواپیمای عمودپرواز (VTOL) برای سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت (۱۸۰ مایل بر ساعت) با ارتفاع پروازی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر (۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ فوت) طراحی شده است و به‌طور انحصاری با برق کار خواهد کرد.

 
منبع خبر: