جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبر گوناگون

 

نسل جدید شاسی‌بلند سوزوکی S کراس معرفی شد

ما در ایران سوزوکی را معمولاً با شاسی‌بلند گرند ویتارا می‌شناسیم که زمانی توسط ایران‌خودرو تولید می‌شد اما این شرکت ژاپنی در سبد محصولات خود شاسی‌بلند دیگری بنام S کراس هم دارد که از سال 2013 تولید می‌شود.  

حال نسل جدید این خودرو معرفی شده است. نسل جدید S کراس با کاپوت برآمده، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های جلوی جدید با طراحی جذاب، خودروی باابهت‌تری به نظر می‌رسد.

در این نسل همچنین از تریم‌های پلاستیکی بیشتری در قسمت‌های مختلف خودرو مثل دهانه گلگیرها استفاده شده که هم حال و هوای آفرودی‌تری ایجاد کرده و هم خودرو را بزرگ‌تر از قبل جلوه می‌دهند هرچند که اعداد چیز دیگری میگویند زیرا طول 4,300 میلی‌متری S-Cross جدید هیچ افزایشی نسبت به قبل نداشته است. بااین‌حال، سوزوکی وعده داده است که سرنشینان در داخل خودرو راحتی بیشتری خواهند داشت.

علاوه بر این، سازنده ژاپنی قصد دارد با نمایشگر لمسی 9 اینچی جدید که در بالای داشبورد قرار گرفته و در تیپ بالا رده اولترا به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است، نظر خریداران را بیشتر جلب کند. تیپ اولترا که 29,800 پوند قیمت دارد، به ناوبری ماهواره‌ای، صندلی‌های چرمی و سانروف پانورامیک هم مجهز است. در تیپ موشن با قیمت 25 هزار پوند، نمایشگر به 7 اینچی تنزل پیدا می‌کند اما همچنان گرم‌کن صندلی‌ها، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، چراغ‌های LED و ورود بدون کلید ارائه می‌شود. همه تیپ‌ها از قابلیت تشخصی علائم ترافیکی، کروز کنترل تطبیقی و پایش نقاط کور نیز برخوردار هستند.

نسل جدید S-Cross با همان پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی ارائه می‌شود که از هاچ‌بک سوئیفت گرفته شده است و 130 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند در S-Cross جدید هنوز هم از پیشرانه‌های پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی خبری نیست اما مثل گذشته این خودرو به تکنولوژی هیبریدی خفیف 48 ولت مجهز است تا گامی به سمت الکتریکی‌سازی برداشته باشد.

برای انتقال نیروی این موتور گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب است که هردو شش سرعته هستند و به‌صورت استاندارد نیرو را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهند اما با پرداخت هزینه اضافی می‌توان سامانه چهارچرخ محرک با نشان Allgrip را سفارش داد؛ کشش بیشتر در نسخه چهارچرخ محرک اما نمی‌تواند وزن اضافی آن‌را جبران کند زیرا این نسخه برای رسیدن از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 10.2 ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که نسخه محرک جلو این کار را در 9.5 ثانیه انجام می‌دهد. نسل جدید سوزوکی S-Cross در کارخانه این شرکت در مجارستان در کنار مدل ویتارا تولید می‌شود.

 
منبع خبر: