جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

فناوری‌های جدید جایگزین سیستم ترمز هیدرولیکی می‌شوند

 

برقی‌سازی پیشرانه خودروها چه تغییری در سیستم ترمز ایجاد می‌کند؟

برقی شدن پیشرانه خودروها بر سیستم ترمز آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد و دراین صورت بسیاری از مفاهیم و تجربیات معتبر قبلی دراین بخش به‌مرور اعتبار خود را از دست خواهد داد.  

برقی شدن پیشرانه خودروها بر سیستم ترمز آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد و دراین صورت بسیاری از مفاهیم و تجربیات معتبر قبلی دراین بخش به‌مرور اعتبار خود را از دست خواهد داد. گفتنی است صنعت‌خودرو به‌فصل جدیدی از توسعه رسیده و دراین شرایط شرکت‌های استارت‌آپی و فعال درحوزه تکنولوژی به‌نوآوری‌های زیادی دست یافته‌اند و طی سال‌های اخیر برقی‌سازی خودروها شدت گرفته و دراین زمینه شرکت‌های حوزه فناوری به‌فکر توسعه بخش‌های مختلف خودرو هستند. دراین میان یکی از بخش‌های مهم خودرو که مورد توجه شرکت‌های فناور قرار گرفته سیستم ترمز است و به‌گفته کارشناسان سیستم ترمز هیدرولیکی جای خود را به‌سیستم‌های جدیدی خواهد داد و درآینده این کامپیوترهای خودرو هستند که به‌کمک دوربین‌های نصب‌شده روی آن و همچنین سنسورهای مختلف خودرو را متوقف می‌کنند. یکی از شرکت‌هایی که در این حوزه گام برداشته شرکت EDAG است و به‌منظور برآورده شدن اهداف مذکور، درکنار راه‌حل‌های نوآورانه، باید روش‌ها و ابزارهای جدید نیز در فرآیندهای شبیه‌سازی‌شده و آزمایشی تست شوند. EDAG هم‌اکنون مهارت‌های متعددی را در مرکز ترمز خود (CoC Brake) ، گرد هم آورده است و همان‌طور که شرایط نشان می‌دهد، آینده صنعت‌خودرو در گرو برقی‌سازی پیشرانه‌هاست؛ خواه از نوع باتری برقی باشد یا سلول سوختی. با این حال نه‌تنها شتاب، بلکه نوع ترمزگیری خودرو نیز نیاز به‌بازنگری کامل دارد. دراین میان به‌جای تبدیل صرف انرژی جنبشی خودروها به‌گرما از طریق اصطکاک، اکنون تمرکز بر بازیابی انرژی هنگام ترمزگیری است.
این تغییر باید درتوسعه سیستم‌های ترمز جدید و همچنین برقی‌سازی و دیجیتالی کردن کنترل‌های ترمز منعکس شود و سیستم های کمک‌راننده – از کمک‌های پارکینگ و سیستم ترمز اضطراری گرفته تا رانندگی خودکار – نیاز به‌دسترسی به‌سیستم ترمز دارند که امروزه تا حدی توسط سیستم کنترل ترمز ارائه شده است. درآینده اگر به‌جای اتصال مکانیکی مستقیم پدال ترمز، روش دیجیتال «ترمز با سیم» تحقق یابد، امکان مداخله بیش‌تر می‌شود.

منبع خبر: