پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

اولین پیکاپ الکتریکی شورولت معرفی شد

پس‌ازاینکه فورد با F150 لایتنینگ وارد بخش پیکاپ‌های الکتریکی شد، حالا جدی‌ترین رقیب آن یعنی شورلت سیلورادو الکتریکی هم معرفی شده است. سیلورادو EV هیچ شباهتی به نسخه درون‌سوز خود ندارد و از ابتدا به‌عنوان یک پیکاپ تمام الکتریکی با ترکیب جدیدی از توانایی، عملکرد و تطبیق‌پذیری ساخته شده است.  

طراحی بیرونی شورلت سیلورادو EV

طراحی بیرونی سیلورادو EV نرم‌تر و منحنی‌تر از پیکاپ‌های سنتی است. در قسمت جلوی خودرو دماغه‌ای آئرودینامیک طراحی شده که ضریب درگ را کاهش داده و هوا را به سمت طرفین بدنه هدایت می‌کند. به همین دلیل، انتظار می‌رود سیلورادو EV یکی از پایین‌ترین ضریب‌های درگ را در بین پیکاپ‌های فول سایز بازار داشته باشد. این پیکاپ الکتریکی که فقط به‌صورت دو کابین ارائه می‌شود، جلوپنجره کاملاً مسدودی دارد که پشت آن صندوق بار جلو پنهان شده است. این یک محفظه قفل‌دار و ضدآب است که می‌توان وسایل مختلفی را در آن قرار داد.

با نگاه به نمای جانبی سیلورادو EV می‌توان بدنه‌ای ساده و دهانه برجسته گلگیرها و رینگ‌های 24 اینچی را مشاهده کرد. روکش‌های پلاستیکی بدنه و تریم زاویه‌دار روی ستون C هم از دیگر ویژگی‌های این نما هستند. در عقب اتاق باری 1.8 متری تعبیه شده که به درب میانی مجهز است. به لطف این ویژگی می‌توان اتاق بار را تا داخل کابین گسترش داد. هنگام باز بودن این درب میانی، سیلورادو EV می‌تواند اشیائی با طول بیش از 2.7 متر را حمل کند. اگر حتی این هم کافی نباشد، می‌توان درب پشتی را باز کرد تا فضای بار به 3.3 متر افزایش یابد.

طراحی داخلی شورلت سیلورادو EV

طراحی چشم‌نواز سیلورادو EV در داخل آن‌هم ادامه پیدا کرده است زیرا در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی 11 اینچی، نمایشگر 17 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سقف شیشه‌ای ثابت، هدآپ دیسپلی و صندلی‌های چرمی دورنگ ارائه شده است. غربیلک فرمان D شکل، شیفتر روی ستون فرمان، گرم‌کن صندلی‌های عقب و کنسول مرکزی ماژولار با محفظه بزرگ اشیاء هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این پیکاپ هستند. همچنین به گفته شورلت، در همه صندلی‌های سیلورادو EV افرادی با قد بیش از 180 سانتی‌متر کاملاً راحت خواهند بود.

قوای محرکه شورلت سیلورادو EV

تیپ پایه سیلورادو الکتریکی WT نام دارد که بیشتر روی استفاده در ناوگان‌ها تمرکز خواهد داشت و از بهار سال 2023 به بازار عرضه می‌شود. قوای محرکه این نسخه 510 اسب بخار قدرت و 835 نیوتن متر گشتاور دارد و برد آن 645 کیلومتر تخمین زده شده است. ظرفیت یدک کشی این نسخه در حالت عادی 3.6 تن خواهد بود اما شورلت بعداً یک پکیج یدک کشی‌ را برای آن ارائه خواهد کرد که این رقم را تا 9 تن افزایش می‌دهد.

تیپ بعدی RST نام دارد که در نسخه فول آپشن First Edition در پاییز سال 2023 عرضه خواهد شد. این نسخه به قوای محرکه دو موتور و چهارچرخ محرک با مجموع قدرت 665 اسب بخار قدرت و 1055 نیوتن متر گشتاور مجهز است که اعداد بسیار چشمگیری هستند. این نسخه همچنین از حالتی بنام Wide Open Watts برخوردار است که امکان رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 4.5 ثانیه فراهم می‌کند. اعداد چشمگیر این نسخه به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا شورلت برد RST First Edition را 645 کیلومتر و قیمت آن‌را 105 هزار دلار اعلام کرده است.

این نسخه به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و تعلیق بادی تطبیقی هم مجهز است که می‌تواند ارتفاع پیکاپ را 5 سانتی‌متر کاهش یا افزایش دهد. خریداران این نسخه همچنین از سیستم نیمه خودران سوپر کروز هم بهره‌مند خواهند بود که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از 320 هزار کیلومتر از جاده‌های سراسر ایالات‌متحده و کانادا فراهم می‌کند. RST First Edition از قابلیت شارژ سریع 350 کیلوواتی هم برخوردار خواهد بود که با 10 دقیقه شارژ امکان پیمودن حدود 160 کیلومتر را فراهم می‌کند.

بااین‌حال، کسانی که خواهان نسخه ارزان‌تری هستند می‌توانند سراغ تیپ پایه WT بروند که قیمت آن از 40 هزار دلار آغاز می‌شود. بعداً مدل‌های دیگری مثل نسخه تریل باس هم به خانواده سیلورادو EV اضافه خواهند شد که به گفته شورلت، بازه‌های قیمتی مختلفی از حدود 50 تا بیش از 80 هزار دلار را پوشش خواهند داد. این مدل‌های با ترکیب‌های مختلف پیشرانه و باطری ارائه خواهند شد.

سیلورادو EV از قابلیتی بنام PowerBase برخوردار است که حداکثر 10 پریز برق را برای استفاده از ابزارهای برقی ارائه می‌کند. این سیستم تا 10.2 کیلووات برق فراهم می‌کند و حتی قابلیت گرم کردن خانه را هم دارد. علاوه بر این، سیلورادو EV می‌تواند دیگر خودروهای الکتریکی را هم شارژ کند. شورلت بلافاصله بعد از رونمایی از این پیکاپ الکتریکی، پذیرش رزروهای خرید برای آن‌را در وب‌سایت خود آغاز کرده است.

منبع خبر: