جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

سیتروئن C5 ایرکراس جدید مدل 2022 معرفی شد

سیتروئن در سال 2017 با پایان دادن به تولید سدان میان سایز خود، نام C5 را از بازار اروپا کنار گذاشت اما یک سال بعد این نام را با یک کراس‌اوور کامپکت بازگرداند. این خودرو C5 ایرکراس نام داشت و پس از آن چندی پیش لیفت‌بک غیرمعمول C5 X با ویژگی‌های کراس‌اوور مانند هم به این خانواده اضافه شد. حال نیز زمان آن رسیده تا عضو بلندقامت خانواده C5 به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کند.  

بزرگ‌ترین تغییر ظاهری C5 ایرکراس جدید در قسمت جلوی آن صورت گرفته است یعنی جایی که دیگر از آن چراغ‌های دوقسمتی با دی‌لایت‌های مجزا خبری نیست. این شرکت با نسل دوم C4 پیکاسو در سال 2013 اساساً آغازگر مُد چراغ‌های جلوی دوقسمتی در دنیای خودروسازی بود و حالا به نظر می‌رسد دوباره در حال بازگشت به چراغ‌های جلوی یک‌تکه است. سیتروئن همچنین جلوپنجره C5 ایرکراس جدید را هم به شیوه منحصربه‌فردی نورپردازی کرده است. در اینجا بجای یک نوار LED ممتد، از دو خط منقطع استفاده شده که به‌موازات هم کشیده شده و به لوگوی سیتروئن می‌رسند. این لوگو هم با کروم تزئین شده تا نمای جلوی خودرو را تکمیل کند.

اما تمام تغییرات نمای جلویی C5 ایرکراس مدل 2022 صرفاً در چراغ‌ها و جلوپنجره خلاصه نمی‌شود زیرا سپر هم بازطراحی شده و حالا در آن ورودی‌های هوای جدید و بزرگ‌تری به چشم می‌خورد که جایگزین نمونه‌های قبلی شده‌اند. در این قسمت تریم فلزی جدیدی در لبهٔ سپر و همین‌طور قاب بازطراحی شده مه شکن‌ها هم جلب‌توجه می‌کند. تغییرات بخشی عقبی خودرو اما فقط به به‌روزرسانی گرافیک چراغ‌ها محدود می‌شود که البته همین تغییر جزئی هم ظاهر ایرکراس را تازه‌تر کرده است. قاب مشکی براق آینه‌های جانبی و رینگ‌های 18 اینچی جدید هم تکمیل‌کننده تغییرات ظاهری این کراس‌اوور فرانسوی هستند.

در داخل C5 ایرکراس مدل 2022 شاهد طراحی جدیدی هستیم که از C5 X الهام گرفته است. مهم‌ترین تغییر در این قسمت نمایشگر 10 اینچی جدیدی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که دیگر توسط دریچه‌های تهویه احاطه نشده است زیرا این دریچه‌ها به پایین منتقل شده‌اند تا فضا برای نصب نمایشگر بزرگ‌تر فراهم شود. علاوه بر این، انتخاب‌گر دنده بزرگ قبلی هم حالا با یک سوئیچ کوچک جایگزین شده است اما خوشبختانه هنوز هم کنترل‌های مجزا برای سیستم تهویه وجود دارد.

در این فیس‌لیفت سیتروئن کراس‌اوور کامپکت خود را به یک انتخاب‌گر جدید حالات رانندگی برای انتخاب بین حالت‌های هیبریدی، الکتریکی و اسپرت به همراه پورت USB دوم و محفظه اشیاء اضافی مجهز کرده است. نکته مهم‌تر اما ارائه صندلی‌های جدید جلو است که از C5 X گرفته شده‌اند و به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند و برای راحتی بیشتر 15 میلی‌متر فوم بیشتری دارند.

C5 ایرکراس اما در پیشرانه‌ها تغییری را تجربه نکرده و مثل قبل با همان موتورهای بنزینی، دیزلی و پلاگین‌هیبریدی ارائه خواهد شد. نسخه هیبریدی این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری 13.2 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که مجموع خروجی آن 225 اسب بخار قدرت است. این نسخه قابلیت پیمایش 55 کیلومتر را هم به‌صورت تمام الکتریکی دارد. فروش فیس‌لیفت سیتروئن C5 ایرکراس از اوایل تابستان در اروپا آغاز خواهد شد تا موفقیت نسخه قبلی خود که بیش از 260 هزار دستگاه فروش داشته را ادامه دهد.

منبع خبر: