چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

سدان جدید فولکس‌واگن لاماندو L در چین معرفی شد

پس از افشای تصاویری در سال گذشته، فولکس‌واگن رسماً سدان لاماندو L را در چین معرفی کرده است. این خودرو که فقط برای بازار چین طراحی شده و توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن سایک در این کشور تولید می‌شود، مدلی متفاوت از لاماندوی معمولی است که از سال 2014 در چین تولید و عرضه می‌شود.  

 لاماندو L سدان لیفت‌بک پنج‌دری است که در طراحی بیرونی خود ویژگی‌هایی مثل کاپوتی که بخشی از گلگیرهای جلو را هم شامل می‌شود، پنجره‌های بدون قاب و سقف کوپه مانند را از سدان آرتئون قرض گرفته است.

لاماندو L سدان لیفت‌بک پنج‌دری است که در طراحی بیرونی خود ویژگی‌هایی مثل کاپوتی که بخشی از گلگیرهای جلو را هم شامل می‌شود، پنجره‌های بدون قاب و سقف کوپه مانند را از سدان آرتئون قرض گرفته است.

یکی از ویژگی‌های ظاهری جدید لاماندو L طراحی جالب دماغه آن با چراغ‌های LED ماتریکسی تهاجمی به همراه ورودی هوای بزرگی در سپر است. همچنین مثل دیگر محصولات جدید فولکس‌واگن، در اینجا هم شاهد نوار LED باریکی هستیم که چراغ‌های جلو را به لوگوی چراغ‌دار فولکس‌واگن متصل کرده است. طراحی بدنه لاماندو هم بسیار مدرن‌تر و هیجان‌انگیزتر از تمام سدان‌های پرتعداد مخصوص چین فولکس‌واگن مثل سانتانا، لاویدا، ساگیتار، بورا، پاسات، لاماندو، ماگوتان و فیدئون به نظر می‌رسد. درواقع، طراحی کلی این خودرو بیشتر به زبان طراحی مدل‌های الکتریکی سری ID فولکس‌واگن شباهت دارد.

شباهت طراحی لاماندو L با محصولات الکتریکی فولکس‌واگن در عقب هم با چراغ‌های LED سراسری، شانه‌های برجسته، عناصر کرومی تزئینی روی سپر و درب صندوق کاربردی که همراه با شیشه عقب باز می‌شود ادامه پیدا کرده است. در داخل خودرو اما به نظر می‌رسد داشبورد از نسل جدید گلف گرفته شده است. در اینجا صفحه آمپر دیجیتالی 10 اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 12 اینچی وجود دارد و لیست تجهیزات هم شامل نورپردازی داخلی، سانروف، سیستم صوتی Beats، نمایشگر سربالا و انتخاب‌گر الکترونیکی گیربکس می‌شود. صندوق بار لاماندو L هم 545 لیتر ظرفیت دارد.

لاماندو L روی نسخه کشیده‌ای از پلت‌فرم MQB Evo ساخته شده که هم‌اکنون در محصولات کامپکت مختلفی از گروه فولکس‌واگن مثل گلف، آئودی A3، اشکودا اکتاویا، سئات لئون و… استفاده می‌شود. این سدان جدید با 4,784 میلی‌متر طول، 1,831 میلی‌متر عرض و 1,469 میلی‌متر ارتفاع به همراه فاصله محوری 2,731 میلی‌متری، از جتا بزرگ‌تر اما از پاسات و آرتئون کوچک‌تر است.

زیر کاپوت لاماندو L یک پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو قرار می‌گیرد که 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه هم این نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. فروش این لاماندوی جدید در ماه‌های آینده در چین آغاز خواهد شد درحالی‌که احتمال صادرات آن به دیگر بازارهای آسیایی مثل فیلیپین هم وجود دارد زیرا در این کشورها سدان‌ها هنوز هم محبوب هستند.

منبع خبر: