پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

جنگ با حریفان ژاپنی با 319 نیوتن متر گشتاور

 

جک T8 دیزلی معرفی شد،

بخش پیکاپ‌های سایز متوسط در حال گسترش است و در این بین شرکت‌های چینی بازار کشورهای در حال توسعه را هدف قرار داده‌اند. یکی از این پیکاپ‌ها جک T8 است، خودرویی که با نام کی ام سی T8 و با موتور دو لیتری توربوشارژر به بازار ایران عرضه شده است.  

شرکت جک نسخه دیزلی این خودرو را با مدل 2022 هم‌اکنون در بازار مکزیک به فروش می‌رساند و هدف آن به چالش کشیدن پیکاپ‌های پرفروش بازار مکزیک یعنی تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی L200 است.

در سالیان اخیر تعداد پیکاپ‌های سایز متوسط که به پیشرانه دیزلی مجهز هستند، افزایش یافته است. راندمان بالای پیشرانه‌های دیزلی در کنار استهلاک کمتر آن‌ها، موجب شده است تا خرید و استفاده از پیکاپ‌های دیزلی برای مشتریان مقرون به صرفه باشد. به همین دلیل نیز شرکت جک تصمیم گرفته است تا نسخه دیزلی جک T8 را به بازار مکزیک عرضه کند، در حالی‌که همکار این شرکت در ایران یعنی کرمان موتور تاکنون علاقه‌ای به عرضه نسخه دیزلی نداشته است.

 

جک T8 دیزلی

 

بنابر اعلام شرکت سازنده، این پیکاپ با اندازه متوسط برای عبور از مسیر‌های غیر متعارف مانند زمین‌های گل‌آلود، مرطوب، شنی، برفی یا زمین‌های پوشیده از شن ایده‌آل است. قدرت جک T8 توسط پیشرانه دو لیتری دیزلی تامین می‌شود که در حداکثر حالت به 139 اسب‌بخار قدرت و 319 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. برای انتقال قدرت این پیکاپ نیز از گیربکس شش سرعته دستی استفاده شده است. جک T8 از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 پیروی می‌کند و حالات رانندگی مختلف (2H، 4H و 4L) برای آن در نظر گرفته شده است.

جک T8 دیزلی قادر است تا محموله‌ای به وزن 900 کیلوگرم را حمل کند و ظرفیت بکسل کردن آن نیز بین 740 الی 1800 کیلوگرم است. از جمله تجهیزات این پیکاپ دیزلی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دو کیسه هوا، سیستم BOS، سنسور پارک عقب، ترمزهای کاسه‌ای عقب، دی‌لایت، رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، لاستیک زاپاس فول سایز، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، سوکت برق 12 ولت و سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو.

 بلندگو.

 

 
برچسب ها:
 

 

 
منبع خبر: