جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

خودروی چینی لاماری ایما /

 

دانگ فنگ T5 EVO توسط آرین موتور در ایران رونمایی شد

محصول جدید شرکت آرین موتور، یک کراس‌اوور اسپرت و اندازه متوسط از برند دانگ فنگ است که در ایران با نام لاماری ایما مونتاژ خواهد شد.  

حدود یک هفته پیش، اوایل بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰، دانگ فنگ T۵ توسط شرکت خودروسازی فردا در ایران رونمایی شد. این محصول برای بازار کشورمان FMC T۵ نام‌ دارد.  حال نسخه‌ای دیگر از T۵ دانگ فنگ برای عرضه‌ی در ایران آماده می‌شود و این‌بار، آرین موتور به عنوان مونتاژکار دانگ فنگ، فعالیت خواهد کرد. این مجموعه، با عرضه‌ی خودروهای میتسوبیشی و DS در ایران شهرت دارد.

لاماری ریما دانگ فنگ تی5

ظاهرا، برند لاماری مخصوص بازار ایران و محصولات دانگ فنگ خواهد بود. اولین مدل از این سری با نام ایما ، نسخه‌ای از  T۵ EVO است که سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود. حتی در کشور چین هم، T۵ EVO با برند فورتینگ از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ، عرضه می‌شود.

مشابه بسیاری دیگر خودروهای چینی بازار ایران، لاماری ایما هم مجهز به موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ است. این مدل، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. دانگ فنگ T۵ EVO مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته و دبل کلاچ است. با این تجهیزات، احتمالا ایما در زمانی حدود ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت  ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.

نمای داخلی لاماری ریما دانگ فنگ تی5

هنوز اطلاعات دقیقی از امکانات و قیمت نهایی لاماری ایما توسط آرین موتور منتشر نشده است. این شرکت برای مونتاژ سه هزار دستگاه دانگ فنگ T۵ EVO در سال ۱۴۰۱ آماده می‌شود و برنامه دارد تا تیراژ نهایی را طی سال‌های بعد به پنج هزار دستگاه در سال برساند.

نسخه‌های کامل از دانگ فنگ T۵ EVO در بازار چین، مجهز به تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ورود و استارت بدون کلید، صندوق برقی، حسگر جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایش فشار باد تایرها، فناوری کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، حفظ خودرو در سربالایی و سرازیری، چراغ‌های  LED، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، سانروف، سیستم صوتی مجهز به ناوبری ماهواره‌ای، نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتال است.

نمای داخلی لاماری ریما دانگ فنگ تی5 نمای بالا

دانگ فنگ T۵ EVO در کلاس خودروهای چینی، یک مدل پیشرفته با طراحی مدرن و مجهز به فناوری‌هایی نزدیک به مدل‌های روز دنیا است. این کراس‌اوور در بازار خارج از کشور سازنده مثل روسیه، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد و همراه امکانات کامل به قیمت ۲۱ هزار دلار فروخته می‌‌شود.

باتوجه به اینکه شرکت آرین موتور، مونتاژ لاماری ایما با نسخه‌ای در حد فول آپشن را وعده داده است؛ می‌توان قیمت نهایی خودرو برای بازار ایران را در حدود یک میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

منبع خبر: