پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

فست بک چینی.

 

عرضه جک J7 به بازار خودروی مکزیک،

سری سدان‌های جک با پیشوند J شناخته می‌شوند و در کشورمان بسیار محبوب هستند. تاکنون سه محصول از این سری شامل جک J3، جک J4 و جک J5 به بازار ایران عرضه شده‌اند و اکنون کرمان موتور در تلاش است تا جک J7 را وارد بازار کند.  

 به همین بهانه نگاهی به بررسی جک J7 از سوی روزنامه‌نگاران و خودرونویسان اهل مکزیک انداخته‌ایم، که به نظر می‌رسد به جک J7 دید مثبتی دارند!

با توجه به شماره جک J7 یعنی عدد 7، با خودرویی کشیده روبرو هستیم که 4.7 متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح زمین نیز به 25 سانتی‌متر می‌رسد. رینگ‌های در نظر گرفته شده برای خودرو نیز از نوع 18 اینچی هستند. این خودرو معمولا با تریم لیمیتد به دست مصرف‌کنندگان مکزیکی می‌رسد که سقفی مشکی رنگ (متفاوت از رنگ بدنه) دارد و این سقف پانوراما قابلیت باز شدن یا سانروف را نیز در خود جای داده است.

جک J7 نه خیلی حجیم و نه خیلی کوچک است. فاصله بین دو محور 2700 میلیمتری آن باعث می‌شود تا جک J7 یک خودرو خانوادگی دوست داشتنی باشد. در حقیقت جک J7 بیش از آن‌که شبیه یک سدان معمولی باشد، شبیه یک کوپه پنج در اسپرت است.

 

داخل جک کJ7

 

تیپ فول آپشن جک J7 در مکزیک لیمیتد نام دارد و دو تیپ پایین تر از آن ادونس و کوانتوم نام دارند. هر سه تیپ به امکانات رفاهی قابل قبولی مجهز هستند. امکاناتی از قبیل سیستم صوتی به همراه صفحه نمایش عمودی 10.4 اینچی، مجموعه نشانگرهای دیجیتال و نورپردازی داخلی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کنترل کشش و کنترل پایداری و سیستم پارک اتوماتیک. جک J7 لیمیتد 444 هزار پزو (573 میلیون تومان)، جک J7 کوانتوم 405 هزار پزو (523 میلیون تومان) و جک J7 ادونس 373 هزار پزو (482 میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است.

کابین جک J7 نیز از مواد باکیفیتی خلق شده است و طرح‌های مختلفی از چرم مصنوعی و فلز در فضای داخلی این خودرو مشاهده می‌شود. همانند اکثر خودروهای جدید، کنترلرهای فیزیکی از جک J7 حذف شده‌اند و تنظیمات سیستم‌های اطلاعات سرگرمی، کنترل آب و هوا، روشنایی، مانیتورینگ امنیتی و مانیتورینگ عمومی خودرو به وسیله ادوات لمسی صورت می‌گیرد. صندوق عقب جک J7 حجمی برابر با 540 لیتر ارائه می‌دهد که بسیار کاربردی است، البته با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توانید این حجم را به 1650 لیتر افزایش دهید.

 

جک J7

 

زیر کاپوت جک J7 پیشرانه نام آشنای چینی‌ها یعنی موتور 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر قرار دارد که حداکثر 148 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. خودرونویسان مکزیکی توقع داشتند با وجود چنین پیشرانه‌ای، جک از گیربکس اتوماتیک معمولی برای جک J7 استفاده کند چرا که قدرت موتور برای چنین خودرویی در این سگمنت ناکافی است. با این حال مهندسان جک تصمیم گرفته‌اند تا از گیربکس CVT برای جک J7 استفاده کنند. انتخابی که موجب شده است تا عملکرد اقتصادی خودرو تقویت شود و البته شتاب و کشش آن کاهش یابد.

بنابر گفته‌های خودرونویسان چینی، جک J7 بالاترین راندمان خود را در سرعت 140 الی 150 کیلومتر ارایه می‌دهد. در این سرعت دور موتور در فاصله 4000 الی 5000 دور بر دقیقه قرار دارد و فشار آوردن بیش از این مقدار توصیه نمی‌شود. همچنین ترمزهای خودرو به سرعت دچار خستگی می‌شوند و به همین دلیل بهتر است تا سرعت خودرو را در محدوده اطمینان بخشی حفظ کنید.

کنید.

 

مطالب پیشنهادی

Yektanet: Vaccine
 
 
منبع خبر: