پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

تصاویر شاسی‌بلند فراری لو رفت!

فراری قصد دارد به‌زودی با مدل پورسانگ که اواخر امسال رسماً رونمایی خواهد شد، وارد بخش پرسود شاسی‌بلندها شود اما حالا پیش از معرفی، تصاویری از این خودرو به بیرون درز کرده است.  

این تصاویر که در اینستاگرام منتشر شده‌اند، پورسانگ را در کارخانهٔ فراری در مارانلو نشان می‌دهد و ویژگی‌های طراحی آن را مشخص کرده‌اند. به نظر می‌رسد چراغ‌های جلوی پورسانگ تفسیری از چراغ‌های مدل روما باشند درحالی‌که تیغه‌ای هم از روی دماغه تا میان چراغ‌ها کشیده شده است. به نظر می‌رسد کاپوت بخشی از گلگیرهای جلو را هم پوشش داده باشد درحالی‌که در پایین سپر هم جلوپنجره تعبیه شده است. در عقب خودرو هم دیفیوزر نسبتاً بزرگی با چهار سر اگزوز دیده می‌شود درحالی‌که چراغ‌های عقب شبیه مدل جدید 296 GTB به نظر می‌رسند.

پورسانگ زمانی که وارد بازار شود با شاسی‌بلندهای لوکسی مثل بنتلی بنتایگا، آستون‌مارتین DBX و لامبورگینی اوروس رقابت خواهد کرد. بااین‌حال، پورسانگ را نمی‌توان یک شاسی‌بلند تمام‌عیار دانست زیرا فاصله نسبتاً کمی از زمین دارد و ارتفاع کلی آن‌هم چندان زیاد نیست. درحالی‌که DBX و اوروس استایلی بلند و عمودی با اوورهنگ‌های نسبتاً کوتاه دارند، در پورسانگ کاپوتی کشیده، شیشه جلوی شیب‌دار و فاصله محوری نسبتاً کشیده‌ای دیده می‌شود. اوورهنگ عقب نیز کشیده بوده و مثل یک سوپراسپرت، چرخ‌های عقب کمی بزرگ‌تر از جلو به نظر می‌رسند. ازآنجایی‌که این ماشین ارتفاع کمی از زمین دارد، انتظار می‌رود فراری آن را به سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز کند. دیسک‌ها و کالیپرهای ترمز بزرگ هم یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو هستند.

هرچند استایل کلی پورسانگ به معنای کاربردی بودن آن حداقل در دنیای شاسی‌بلندها نیست اما این خودرو با برخورداری از بدنه چهاردر، چهار صندلی و درب صندوق هاچ‌بکی، جادارترین مدل در سبد محصولات فراری خواهد بود؛ بنابراین، در اصل پورسانگ جانشین غیرمستقیمی برای کوپه چهارنفره GTC4 Lusso خواهد بود که فراری در پایان سال 2020 آن را از خط تولید کنار گذاشت. فراری همچنین قبلاً اعلام کرده است که پورسانگ روی پلت‌فرم مشترکی با روما ساخته خواهد شد. گفته شده این پلت‌فرم قابلیت تجهیز به موتورهای V6، V8 و V12 را خواهد داشت که این یعنی پورسانگ می‌تواند به قوای محرکه هیبریدی V6 مدل 296 GTB مجهز شود.

علاوه بر این، در برخی از ویدئوهای جاسوسی که قبلاً از نمونه‌های آزمایشی پورسانگ منتشر شده‌اند صدای پیشرانه V12 شنیده شده است که این موضوع احتمال ارائه موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر برای این خودرو را قوت می‌بخشد. البته به‌احتمال‌زیاد این موتور بدون سیستم هیبریدی ارائه می‌شود زیرا ترکیب موتور V12 با سیستم هیبریدی و باطری‌ها وزن خودرو را بسیار بالا می‌برد و مهندسان فراری هرگز چنین چیزی نمی‌خواهند. بااین‌حال، ازآنجایی‌که پورسانگ در پلت‌فرم با روما اشتراک دارد، انتظار می‌رود موتور 3.9 لیتری V8 این کوپه چهارنفره هم برای شاسی‌بلند فراری ارائه شود. این موتور هم‌اکنون در روما 620 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و انتظار می‌رود در پورسانگ هم همین خروجی را داشته باشد.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، فراری اواخر امسال رسماً پورسانگ را رونمایی خواهد کرد هرچند که هنوز تاریخ دقیقی برای این اتفاق اعلام نشده است. زمانی که پذیرش سفارشات خرید برای این شاسی‌بلند جدید ایتالیایی آغاز شود انتظار می‌رود قیمت آن از حدود 200 هزار پوند شروع گردد.

منبع خبر: