شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تازه های خودرویی.

 

ورود BYD چین به استرالیا با خودروی آتو ۳ الکتریکی

شرکت چینی BYD با خودروی یوان پلاس الکتریکی وارد بازار استرالیا می‌شود. این خودرو در استرالیا آتو ۳ نام خواهد داشت.  

زیرساخت این خودرو پلتفرم الکتریکی ۳.۰ شرکت BYD است که با دو پیکربندی در دسترس خواهد بود. نسخه پایه با نام “استاندارد رنج” شناخته می‌شود و از باتری ۵۲.۵ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی دارای قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متر سود می‌برد. این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیه‌ای و شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری با استانداردهای چینی NEDC دارد. قیمت آتو ۳ استاندارد رنج از ۴۴۳۸۱ دلار استرالیا شروع می‌شود.

افرادی که خواهان مدلی بهتر هستند می‌توانند نسخه “اکستندد رنج” را خریداری کنند. این مدل از همان پیشرانه ۲۰۱ اسبی سود می‌برد اما باتری بزرگ‌تر ۶۳.۸ کیلووات ساعتی در بطن خودرو جای گرفته است که شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتری را ارائه می‌کند. قیمت این مدل هم از ۴۷۳۸۱ دلار استرالیا شروع می‌شود. در واقع آتو ۳ رقیب مستقیم ام جی ZS الکتریکی است.

رئیس BYD با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

سال ۲۰۲۲ شاهد تسریع تکامل خودروهایی با انرژی جدید خواهیم بود. امسال ما شروع جدیدی در بازار استرالیا داریم. در سال جاری BYD چندین خودروی جدید را در بازار استرالیا معرفی خواهد کرد

BYD آتو ۳ از شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی سود می‌برد و می‌توان در حدود ۴۵ دقیقه باتری آن را شارژ کرد. این خودرو در استرالیا با گارانتی ۷ ساله عرضه خواهد شد. از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، کنترل حرکت در سرپایینی، هشدار برخورد جلو و عقب، هشدار باز بودن درب، هشدار خروج از مسیر، هشدار ترافیک پشتی و… اشاره کرد.

در کابین آتو ۳ نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی قرار دارد که می‌تواند به‌صورت عمودی یا افقی درآید. همچنین سیستم صوتی با ۸ بلندگو، شارژر بی‌سیم گوشی، ورود و استارت بدون کلید، کلید کارتی پرتابل، رادیو دیجیتال DAB، ارتباط بلوتوث، پشت آمپرهای دیجیتالی ۵ اینچی و… جزو تجهیزات این خودرو هستند.

 
منبع خبر: