سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

EV9 پرچمدار جدید بزودی عرضه می شود،

شرکت کیا همزمان با اعلام برنامه استراتژیک جدید خود، عرضه شاسی بلند پرچمدار EV9 را تأیید کرد. نسخه کانسپت این شاسی بلند با طول کلی حدوداً ۵ متر در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۲۱ رونمایی شد و نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.  

 کیا EV9 محدوده پیمایش ۵۴۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد، اما ظرفیت باتری آن هنوز اعلام نشده است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این شاسی بلند با وجود اندازه بزرگش در محدوده ۵ ثانیه قرار دارد.

کیا همچنین به قابلیت شارژ سریع این مدل اشاره کرده و می‌گوید که EV9 امکان دریافت شارژ موردنیاز برای پیمودن مسافت ۱۰۰ کیلومتری در عرض ۶ دقیقه را دارد. در مشخصات کانسپت کیا EV9 آمده بود که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ آن از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

کیا چند ویژگی جدید، از جمله به‌روزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم، درخواست امکانات بر حسب تقاضا و فناوری رانندگی خودکار اتومود را برای اولین بار در EV9 مورد استفاده قرار داده است.

 شد.      

برچس

 

در ابتدا، اتومود امکان رانندگی خودکار در بزرگراه را ارائه می‌دهد، که طبق گفته شرکت سازنده "رانندگی بدون دخالت راننده در بزرگراه را ممکن می‌سازد". این مدل همچنین به ویژگی تغییر مسیر خودکار مجهز است.

کیا EV9 بر روی پلتفرم ماژولار برقی گروه هیوندای موتور که قبلاً در EV6 مورد استفاده قرار گرفته بود ساخته خواهد شد.

 هیوندای در همان نمایشگاه از کانسپت هیوندای سون رونمایی کرد که قصد تولید شاسی بلند آیونیک ۷ بر اساس این خودروی مفهومی را دارد و آن را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد.

منبع خبر: