جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

رِِِییس کمیسیون صنایع مجلس.

 

مجلس طرفدار حضور بخش خصوصی در صنعت خودروی کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با حضور در همایش زنجیره خودروسازی در افق ۱۴۰۱ گفت: مجلس به جد طرفدار حضور بخش خصوصی در صنعت خودروی کشور است که قطعه‌سازان نیز بخشی از آن به شمار می‎روند.  

عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با حضور در همایش زنجیره خودروسازی در افق 1401 اظهار داشت: کشور ایران با برخورداری از نیروهای بالنده، اندیشمند، مستقل و خوش فکر با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: از مدیران خودروسازی درخواست دارم که نسبت به ساماندهی بخش خصوصی و تشکیل کنسرسیومی از قطعه‌سازان در حوزه‌های مختلف اقدام نمایند.
وی در اشاره به صنعت خودروی ترکیه حضور قوی بخش خصوصی را از عوامل ارتقای خودروسازی در این کشور دانست و گفت: مجلس به جد طرفدار حضور بخش خصوصی در صنعت خودروی کشور است که قطعه‌سازان نیز بخشی از آن به شمار می‎روند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در عمران، صنعت و تولید کشور حتی یک ریال نیز نیازمند بودجه دولتی نیستیم و می‌بایست از ظرفیت بخش خصوصی اعم از داخل، ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی حداکثر استفاده را کرد.
اکبری بیان کرد: اکنون بخش خصوصی از انسجام کافی برخوردار نیست و می‌بایست در راستای ارتقای صنعت خودرو تقویت شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند حضور انجمن‌ها در جایگاه کدخدامنشی مثبت ارزیابی می‌شود اما پیشنهاد بنده تشکیل کنسرسیومی از قطعه‌سازان است. درخواست بنده از مدیران خودروسازی این است که نسبت به ساماندهی بخش خصوصی و قطعه‌سازان و تشکیل تعدادی کنسرسیوم در حوزه‌های مختلف اقدام نمایند اما وظیفه اصلی را بر اعضای این کنسرسیوم‌ها واگذار نمایند. قطعه سازان از شایستگی کامل برخوردار هستند و قادر هستند به حوزه واردات قطعه و خودرو وارد شوند.
گفتنی است همایش زنجیره خودروسازی در افق 1401 روز گذشته با حضور 600 نفر از فعالان صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی، نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع، معاون قضایی دادستان کل کشور و... به همت انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور و قطعه سازان تهران برگزار شد. در این همایش محورهای پیش بینی محیط عمومی و چشم انداز فعالیت زنجیره، برنامه ریزی برای افزایش تیراژ، اصلاح سبد محصولات و راهکارهای ارتقای کیفیت مورد بحث قرار گرفت.

منبع خبر: