پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

فیس‌لیفت بزرگی روی جک S5.

 

رونمایی سیهائو X6 در نمایشگاه پکن .

Sehol که در زبان چینی سیهائو تلفظ می‌شود، برندی متعلق به شرکت جک است که در اوایل سال ۲۰۱۸ از طریق جوینت ونچر با سئات و فولکس‌واگن برای ساخت نسخهٔ الکتریکی از محصولات جک ایجاد شد. استراتژی این برند اما در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد و ازآن‌پس، تقریباً تمام سدان‌ها و کراس‌اوورهای جک از طریق برند سیهائو به بازار عرضه شدند؛ اما در بین محصولات جک، هنوز یک کراس‌اوور مانده که به برند سیهائو منتقل نشده و آن مدل سالخورده S5 است. حال اما جک این خودرو را با فیس‌لیفت بزرگی و نام سیهائو X6 در نمایشگاه پکن رونمایی کرده است.  

جک با ایجاد تغییراتی بزرگ در S5 و تبدیل آن به X6 سعی کرده ظاهر این کراس‌اوور کامپکت که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد را بروز و مدرن کند. در قسمت جلویی خودرو با جلوپنجره بسیار بزرگ و چراغ‌های T شکل، شاهد نمای کاملاً جدیدی هستیم تا جایی که در نگاه اول هرگز به نظر نمی‌رسد این یک جک S5 باشد. در پروفیل جانبی اما اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا سیهائو X6 در اینجا تقریباً هیچ تغییر بزرگی نسبت به قبل تجربه نکرده و دماغۀ کاملاً جدید و اغراق‌شده در پیوند با پروفیل جانبی ساده و قدیمی، عدم هماهنگی عجیب و ناخوشایندی را ایجاد کرده است. تنها نکات قابل‌توجه در این قسمت رینگ‌های جدید دورنگ و زه زردرنگ در پایین درها هستند.

در عقب نیز حجم تغییرات به‌اندازهٔ جلو زیاد نیست زیرا بخش عمده‌ای از چراغ‌ها تقریباً دست‌نخورده باقیمانده و فقط حالا توسط نواری باریک به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، سپر هم از نو طراحی شده و جا پلاک از روی درب صندوق به اینجا انتقال یافته است تا نمای متفاوتی نسبت به قبل ایجاد شود اما با این کار حالا درب صندوق بیش‌ازحد ساده و خالی به نظر می‌رسد. طول، عرض و ارتفاع ابعاد سیهائو X6 به ترتیب ۴,۵۰۵ میلی‌متر، ۱,۸۵۰ میلی‌متر و ۱,۶۹۸ میلی‌متر اعلام شده که کمی افزایش را نسبت به جک S5 نشان می‌دهد. فاصله محوری این کراس‌اوور به‌اصطلاح جدید هم ۲,۶۶۰ میلی‌متر است.

در داخل سیهائو X6 شاهد کابین کاملاً جدید و مدرنی هستیم که هیچ نشانی از آن طراحی قدیمی S5 ندارد و تبحر چینی‌ها در متحول کردن خودرویی قدیمی را نشان می‌دهد. غربیلک فرمان چهارپرهٔ با طراحی جالب، نمایشگر بزرگ در بالای داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر تمام دیجیتالی از ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه X6 هستند. همچنین تریم‌های رنگی هم حس و حال شاداب و جوان‌پسندی به داخل خودرو بخشیده است.

سیهائو X6 با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه خواهد شد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های شش سرعته دستی یا اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب خواهد بود. هنوز زمان عرضهٔ این کراس‌اوور جدید اعلام نشده اما انتظار می‌رود به‌زودی فروش آن در چین شروع شود زیرا نمونه‌هایی از آن قبلاً در برخی نمایندگی‌های جک به نمایش درآمده‌اند. سیهائو X6 در چین جایگزین جک S5 خواهد شد که تولید آن در سال ۲۰۱۹ پایان یافت.

منبع خبر: