پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

جک S6، کراس‌اوور چینی جدید برای بازار روسیه

پس از خروج خودروسازان بین‌المللی از بازار روسیه و برهم خوردن نظم بازار خودرو در این کشور، خودروسازان چینی فرصت را غنیمت شمرده‌اند و سعی دارند تا سهم خود را از بازار خودرو روسیه افزایش دهند. شرکت جک نیز در راستای همین رویه، کراس‌اوور جدید خود یعنی جک S6 را برای عرضه به این بازار در نظر گرفته است.  

جک S6 تحت برند سهول وارد بازار روسیه شده است. سهول برندی مشترک از جک و فولکس واگن است و جک S6 با نام سهول QX شناخته می‌شود. این برند از سال 2020 فعالیت خود را آغاز کرده و هدف آن عرضه خودروهای مقرون به صرفه برای بازارهای صادراتی چین است.

 

جک S6

 

جک S6 در ابعاد و اندازه مشابهی با تویوتا راو 4 ساخته شده است و یک شاسی بلند کوچک شهری محسوب می‌شود. همانند اکثر خودروهای چینی، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر قلب تپنده این خودرو است که با سیستم تزریق مستقیم سوخت فعالیت می‌کند. موتور جک S6 قادر است تا حداکثر 174 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جک برای تطابق پیشرانه این خودرو با بازار روسیه، مقداری از قدرت و گشتاور خودرو را کاهش داده است.

جک S6 از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره می‌برد و سیستم تعلیق عقب آن مستقل است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد. رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، سقف پانوراما و سانروف بخشی از امکانات رفاهی جک S6 هستند. این خودرو هنوز گواهینامه‌های لازم برای حضور در بازار روسیه را دریافت نکرده است و به همین دلیل قیمت نهایی آن مشخص نیست.

 

 

 
منبع خبر: