سه‌شنبه, 28 فروردین 1403
منو اصلی

 

آنچه باید بدانیم.

 

3 مدل کارمندی که هر شرکت به آنها نیاز دارد.

استخدام یکی از اقداماتی است که برای بسیاری از مدیران با استرس بالایی همراه می باشد. درواقع حتی یک استخدام اشتباه می تواند وضعیت شرکت را در شرایط بسیار بدی قرار دهد. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تفاوتی ندارد چه الگوهایی برای استخدام دارید. با این حال سه نوع کارمند حتما باید در شرکت حضور داشته باشد. در این راستا ممکن است فردی را پیدا کنید که هر سه ویژگی را داشته باشد که در ادامه هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد.  

1-خلاق

خلاقیت یک ویژگی بسیار مهم محسوب می شود که درصد کمی از افراد از آن برخوردار هستند. درواقع برخی از افراد این توانایی را دارند که مسائل را از زاویه دید مختلف نگاه کرده و راهکارهایی را ارائه دهند که تاکنون به آنها توجه نشده است. بدون شک حضور چنین فردی در شرکت باعث خواهد شد تا توان تیم به مراتب بیشتر شود و این افراد بتوانند روند کارها را دگرگون نمایند. برای سنجش میزان خلاقیت انواع تست های روان شناسی وجود دارد. با این حال می توانید با چند سوال چالشی، از این موضوع آگاه شوید. ضمن آنکه سابقه کاری افراد نیز می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد. درواقع این افراد می توانند با کمترین امکانات، بیشترین اقدامات ممکن را انجام دهند. در این زمینه اگر حداقل یک فرد خلاق را در تیم خود ندارید، بدون شک با مشکلی بزرگ مواجه هستید. 

مطلب مرتبط: حفظ کارمندان شرکت با استراتژی های کاربردی

2-تحلیلگر

افراد تحلیلگر دقت بالایی دارند و حتی کوچک ترین موارد را نیز در نظر می گیرند. درواقع این افراد درک درستی از وضعیت شرکت و بازار پیدا می کنند و این امر باعث می شود تا توصیه های آنها، جامعیت بالایی را داشته باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که امروزه هیچ چیز به اندازه داده، قابل اعتماد نبوده و باید منبع اصلی تصمیم گیری باشد. تحت این شرایط حضور فردی که به این موارد توجه ویژه داشته باشد و بتواند از دل داده های مختلف، آمارهای مورد نیاز را به دست آورد بسیار مهم خواهد بود و لازم است که چنین فردی در تیم شرکت حضور داشته باشد. در این زمینه فراموش نکنید که شما باید اختیار عمل لازم را نیز به این افراد بدهید و مشوق های موردنیاز وجود داشته باشد تا افراد از بالاترین سطح توانایی های خود استفاده کنند. 

3-فروشنده

تمامی اقدامات یک شرکت برای فروش است. با این حال این موضوع ابدا ساده نبوده و یک هنر محسوب می شود. در این راستا برخی از افراد به واسطه توانایی و یا تحصیلات خود به خوبی می توانند فروش شرکت را افزایش دهند. درواقع برای این افراد محصول مهم نبوده و فروش را به بهترین شکل جلو می برند. در این راستا فراموش نکنید که صدها استراتژی برای فروش وجود دارد و نمی توان انتظار داشت که تمامی افراد شرکت، در این زمینه فعالیت نمایند. به همین خاطر حضور یک نفر که روند فروش شما را شکل دهد تا آمارها در وضعیت صعودی قرار گیرد، بسیار مهم خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه کارمندان شرکت را برای طولانی مدت حفظ کنیم؟

در آخر فراموش نکنید که امروزه کارمندان بیشتر به ربات هایی تبدیل شده اند که صرفا دستورات را انجام می دهند که باید این وضعیت تغییر پیدا کند. به همین خاطر کارمندانی با این سه ویژگی، می توانند به الگویی بهتر برای استخدام شما تبدیل شوند. درواقع این امر که بتوانید شرکتی را داشته باشید که این سه ویژگی در تمامی آنها دیده می شود، بهترین نتایج ممکن را به همراه خواهد داشت. برای مثال خلاقیت به قدری مهم است که شرکت هایی نظیر گوگل، اتاق هایی را ایجاد کرده اند تا افراد در آن خلاقیت خود را افزایش دهند. 

منبع خبر: