جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خودرو

 

سدان برقی جدید جک با پیمایش 602 کیلومتر معرفی شد

کمپانی سیهائو که در حقیقت همان برند JAC است، چندی پیش از خودروی تمام برقی جدید خود به نام Aipao رونمایی کرد و امکان پیش‌خرید آن را در دسترس مشتریان قرار داد.  

چهار نسخه متفاوت از ماشین جدید جک روانه بازار می‌شوند که محدوده قیمت آن‌ها بین 21,958 تا 26,666 دلار است. کمپانی چینی به 1000 مشتری اول مدل Love Run، یک هدیه ویژه به ارزش 15,000 یوان (2354 دلار) اعطا خواهد کرد.

گویا کمپانی Sihao بر اساس نظرسنجی و رأی هواداران تصمیم گرفته نام چینی Aipao را به محصول جدید خود اختصاص دهد. نام اصلی این خودرو، E50A است.

خودروی سیهائو Aipao با طول 4.770 متر، عرض 1.82 متر و ارتفاع 1.51 متر ساخته شده و فاصله بین محورهای آن برابر با 2.76 متر است. این ماشین فاقد جلوپنجره بوده و چراغ‌های باریک جلو به وسیله یک نوار روشن به یکدیگر متصل شده‌اند. آیپا ظاهر نسبتا تهاجمی دارد.

 

نمای جلو خوروی سیهائو Aipao

 

طراحی جانبی مدل Love Run شامل خط کمر سه‌بعدی می‌شود که از قوس چرخ‌های جلو تا چراغ‌های عقب کشیده شده است. طراحی سطح خمیده زیر درب‌ها، حالت رانندگی روبه‌جلو را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. با رینگ‌های متقاطع، نمای جانبی خودرو بسیار دینامیک و پویا به نظر می‌رسد.

 

نمای جانبی Aipao

 

چراغ‌های عقب حالت سرتاسری داشته و انتهای آن‌ها به صورت نواری طراحی شده است. تعبیه جالب چراغ‌های مه شکن عقب و همین‌طور ترکیب گلگیرهای مشکی و نقره‌ای، ظاهر اسپرت خودرو را دوچندان کرده و هماهنگی مناسبی را با نمای جلو ایجاد کرده است.

از لحاظ کاربرد فناوری، سیهائو آیپا Love Run به تراشه هوش مصنوعی Horizon Journey 2 مجهز بوده و نخستین خودروی تولیدشده در مقیاس انبوه است که از رادار موج میلی‌متری 77G هواوی استفاده می‌کند. این وسیله نقلیه همچنین به سیستم دستیار راننده هوشمند J-Pilot مجهز است.

 

سیستم هوشمند Aipao Love Run

 

در زیر کاپوت، یک سیستم رانندگی برقی یکپارچه سه در یک جاسازی شده است. حداکثر قدرت موتور به تقریبا 190 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 340 نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا 100 ماشین در مدت‌زمان 7.6 ثانیه رخ می‌دهد.

تیپ Love Run سیهائو به یک باتری سلولی با ظرفیت 50.1 کیلووات ساعت مجهز است که تحت شرایط CLTC می‌تواند مسافتی حدود 460 کیلومتر را طی کند. پک باتری 64.5 کیلووات ساعتی نیز برای خودرو عرضه شده که پیمودن حداکثر مسافت 602 کیلومتر را تضمین می‌کند.

ناگفته نماند که تمام خودروهای مجموعه آیپا به سیستم مدیریت دمای هوشمند باتری و تهویه‌های گرمایی مجهز هستند که مصرف انرژی را به طور مؤثر کنترل کرده و طول عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

منبع خبر: