شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خودروهای چینی

 

نزا S، یک رقیب چینی دیگر برای تسلا مدل ۳!

تعداد رقبای تسلا مدل ۳ سریعاً در حال افزایش است و خودروسازان چینی بیشتری وارد این بازی می‌شوند و البته حرف‌های زیادی نیز برای گفتن دارند. جدیدترین تازه‌وارد در این بخش نزا S نام دارد که یک سدان چهار درب، الکتریکی و نسبتاً جذاب محسوب می‌شود.  

در سال‌های قبل شاهد معرفی کانسپت یوریکا ۰۳ و مدل پیش‌تولیدی بوده‌ایم و نزا S در واقع نسخه تولیدی نهایی محسوب می‌شود. همانند بسیاری از خودروهای جدید دیگر نزا S قرار بود در نمایشگاه پکن معرفی شود اما برگزاری این رویداد خودرویی به خاطر همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد و این خودرو نیز به‌صورت آنلاین معرفی گردید.

نزا یا نتا برند جدیدی است که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت هوزون اتو تأسیس شد. این شرکت دو شاسی‌بلند با نام های U و V را تولید می‌کند و S نیز جدیدترین محصولش به شمار می‌رود. نسخه تولیدی نزا S وفاداری زیادی به طراحی مدل مفهومی دارد و در مقایسه با محصولات هوزون از طراحی شیک‌تری سود می‌برد. نمای جلوی این خودرو از مد چراغ‌های جداگانه پیروی کرده است اما بخش‌های بالایی بسیار نازک هستند. دماغه عضلانی خودرو با ورودی‌های شیک، گلگیرهای انحنادار و طراحی تمیز پروفایل باعث شده‌اند نزا S ظاهر جذابی داشته باشد. در بخش عقب چراغ‌های LED کشیده شده در پهنا دیده می‌شوند. به این موارد باید اسپویلر یکپارچه، دیفیوزر و خط سقف خمیده را اضافه کنیم.

از نظر ابعاد باید گفت نزا S طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۰۰/۲۰۰۰/۱۴۰۰ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به رقم ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد. با این ابعاد نزا S اندکی بزرگ‌تر از تسلا مدل ۳ و در ردیف خودروهایی همچون Nio ET5، BYD Seal و Xpeng X7 و بی ام و i3 قرار می‌گیرد. از جمله موارد برجسته در کابین می‌توان به نمایشگر بزرگ مرکزی با حالت عمودی، پشت آمپرهای دیجیتالی، هدآپ دیسپلی و نمایشگر اضافی برای سرنشین جلو اشاره کرد. همچنین یک سیستم صوتی ۱۲۱۶ واتی با ۲۱ بلندگو نیز وجود دارد که تجربه شنیداری لذت بخشی را به ارمغان می‌آورد. برخی از بلندگوها در سقف و پشت‌سری‌ها نصب ‌شده‌اند. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان صندلی‌های گرم و سرد شونده، متریال لوکس، چرم، چوب و نورپردازی داخلی را نام برد.

این سدان چینی اولین محصولی است که از معماری ماژولار شانهای استفاده می‌کند. این پلتفرم از خودروهای تمام الکتریکی و نسخه‌های بهبود دهنده شعاع حرکتی پشتیبانی می‌کند. هوزون هنوز مشخصات نزا S را به‌صورت کامل منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود این خودرو شعاع حرکتی ۷۱۰ کیلومتری برای مدل الکتریکی و برد ۱۱۰۰ کیلومتری برای مدل بهبود دهنده شعاع حرکتی داشته باشد. هوزون همچنین اعلام کرده است نزا S در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند که دلیل آن سیستم مدیریت دمای باتری توسعه یافته با کمک هواوی است. پیشرانه‌های الکتریکی این خودرو راندمان ۹۲ درصدی دارند.

هوزون هنوز زمان عرضه تکنولوژی خودران نزا S را اعلام نکرده است اما هدفش ارائه این خودرو با خودران سطح ۴ است. بسته خودران این خودرو شامل ۱۳ دوربین، ۱۲ حسگر اولتراسونیک، ۵ رادار و ۲ لیدار خواهد بود. در نظر داشته باشید که مرسدس اولین خودروسازی است که خودران سطح ۳ را در مدلی تولیدی نصب کرده است بنابراین رسیدن به خودران سطح ۴ ادعایی برجسته است. ما قیمت یا زمان عرضه نزا S را نمی‌دانیم اما انتظار داریم در آینده نزدیک این اطلاعات نیز منتشر شوند.

 
منبع خبر: