جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

نسخه ویژه و تولید محدودی از هیوندای I30 N معرفی شد

هیوندای نسخه ویژه‌ای از هاچ‌بک اسپرت i30 N را با نام Drive-N معرفی کرده است که در تعداد محدود 800 دستگاه ساخته می‌شود.  

این نسخه ویژه از برچسب‌های خاص، تجهیزات کامل و رینگ‌های برنزی بهره می‌برد اما در قدرت پیشرانه یا شاسی آن ارتقایی صورت نگرفته است. i30 N Drive-N در بیرون با تغییرات ظریفی که از قطعات افترمارکتی الهام گرفته، از نسخه‌های معمولی متمایز شده است.

یکی از این ویژگی‌ها، برچسب‌های قرمز و برنزی در پایین بدنه به همراه نشان‌های ویژه‌ای روی گلگیرهای جلو است که مختصات GPS پیست نوربرگ‌رینگ را نشان می‌دهد یعنی همان‌جایی که همه مدل‌های N هیوندای در آن توسعه پیدا می‌کنند. علاوه بر این، برای بدنه این خودرو رنگ‌های ویژه مشکی فانتوم یا سفید مرواریدی قابل انتخاب خواهد بود که با رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی به رنگ برنزی مات ترکیب می‌شوند.

در داخل خودرو شاهد پلاکی با شماره تولید هستیم که تولید محدود بودن این نسخه ویژه را نشان می‌دهد. تودوزی آلکانترا با دوخت قرمزرنگ روی غربیلک فرمان، دسته‌دنده، ترمزدستی و زیر آرنجی‌ها به همراه کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، دکمه قرمز N، کف‌پوش‌های ویژه و الگوی جدیدی برای صندلی‌های سبک N هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این نسخه ویژه هستند. تجهیزات استاندارد این خودرو هم شامل سقف شیشه‌ای، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و مجموعه سیستم‌های کمک‌راننده هیوندای می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، i30 N Drive-N هیچ تغییر یا ارتقاء فنی نداشته است که این یعنی در سینه آن همچنان همان موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 280 اسب بخار قدرت و 392 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو هم گیربکس‌هایی شش سرعته دستی یا هشت سرعته دوکلاچه قابل انتخاب خواهد بود. در این هاچ‌بک داغ همچنین به‌منظور ارائه عملکردی بهینه، سه حالت مختلف به نام‌های N پاور شیفت، N گرین شیفت و N ترک شیفت تعبیه شده است.

هیوندای هم‌اکنون تولید i3 N N-Drive را آغاز کرده است. از 800 دستگاهی که از این خودرو تولید می‌شود، 620 دستگاه برای بازار اروپا در نظر گرفته شده که از این تعداد 75 دستگاه برای بازار بریتانیا خواهد بود. 180 دستگاه دیگر نیز راهی بازار استرالیا خواهند شد یعنی جایی که بازار هاچ‌بک‌های داغ هنوز پررونق است. این شرکت هنوز قیمت این هاچ‌بک تولید محدود را اعلام نکرده است اما به گفته هیوندای استرالیا، قیمت آن کمی بیشتر از i30 N پریمیوم خواهد بود.

منبع خبر: