پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

فیس‌لیفت کیا سول معرفی شد

نسل سوم کیا سول در اواخر سال 2018 معرفی شد و حالا زمان فیس‌لیفت آن فرارسیده است. مهم‌ترین اتفاق در این فیس‌لیفت اما نه تغییرات ظاهری بلکه حذف پیشرانه توربوشارژ قوی‌تر سول است. این یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربو با 201 اسب بخار قدرت بود که ازاین‌پس دیگر ارائه نخواهد شد. این یعنی سول مدل 2023 فقط با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قابل خریداری خواهد بود که 147 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو به چرخ‌های جلو هم فقط از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.  

علاوه بر این، کیا در این فیس‌لیفت نسخه X-Line سول را هم حذف کرده است. این یک نسخه کراس بود که با نسل سوم این خودرو در مدل 2020 ارائه شد. بااین‌حال در فیس‌لیفت سول مدل 2023 همه‌چیز منفی نیست زیرا این خودرو تغییراتی را هم تجربه کرده که موجب بهبود آن شده است. به‌عنوان‌مثال، در جلوی خودرو، چراغ‌های دوقسمتی قبلی حالا جای خود را به نمونه‌های واحد داده‌اند و جلوپنجره و مه شکن‌ها هم بازطراحی شده‌اند. علاوه بر این، کیا در عقب خودرو هم تغییرات کوچکی را ایجاد کرده است.

همچنین رینگ‌های آلیاژی 17 یا 18 اینچی با طراحی جدیدی برای سول مدل 2023 در نظر گرفته شده است درحالی‌که حالا دو رنگ بیرون جدید بنام‌های سفید شفاف و آبی موجی هم برای آن قابل انتخاب خواهد بود که هردو با سقف مشکی ارائه می‌شوند. در داخل اما تغییرات بزرگی به چشم نمی‌خورد ولی حالا تمام تیپ‌ها به‌جز تیپ پایه LX به‌صورت استاندارد با نمایشگر لمسی 10.25 اینچی و ناوبری ارائه می‌شوند.

علاوه بر این، کیا دو پکیج سفارشی جدید را هم برای سول ارائه کرده است که پکیج تکنولوژی LX و پکیج تکنولوژی GT-Line نام دارند. پکیج اول سیستم‌های ایمنی مثل جلوگیری از برخورد در نقاط کور و جلوگیری از برخورد عقب را به همراه رینگ‌های 16 اینچی جدید به همراه دارد درحالی‌که دومی سیستم صوتی هارمن کاردون، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمزدستی برقی، کف قابل تنظیم صندوق بار، تنظیم برقی صندلی راننده و چراغ‌های LED جلو و عقب را شامل می‌شود.

کیا سول مدل 2023 در تیپ‌های LX، S، EX، GT-Line و GT-Line Tech به بازار می‌شود و سیستم‌های ایمنی جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و دنبال کننده خطوط، هشدار توجه راننده، هشدار خروج از خط، دستیار نوربالا و هشدار صندلی عقب که قبلاً سفارشی بودند حالا در همه این تیپ‌ها به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

هرچند کیا سول در چند وقت اخیر چندان موردتوجه قرار نگرفته است اما به گفته کیا، فروش آن در سال 2021 با حدود 5 درصد افزایش به بیش از 75 هزار دستگاه رسیده است. نسخه فیس‌لیفت این خودرو از تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

 
منبع خبر: