پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

نگاهی به دانگ فنگ نانوباکس، پسرعموی چینی رنو کویید

رنو سیتی K-ZE یکی از خودروهای محبوب و ارزان‌قیمت الکتریکی است که توسط چند برند همکار گروه رنو به بازار عرضه شده است. پس از آن‌که زیرمجموعه اقتصادی رنو این خودرو را با نام داچیا اسپرینگ به بازار عرضه کرد، اکنون همکار چینی این شرکت همین محصول را با نام دانگ فنگ نانوباکس معرفی کرده است.  

رنو سیتی K-ZE یکی از خودروهای محبوب و ارزان‌قیمت الکتریکی است که توسط چند برند همکار گروه رنو به بازار عرضه شده است. پس از آن‌که زیرمجموعه اقتصادی رنو این خودرو را با نام داچیا اسپرینگ به بازار عرضه کرد، اکنون همکار چینی این شرکت همین محصول را با نام دانگ فنگ نانوباکس معرفی کرده است.

پیش از این زیرمجموعه‌های دانگ فنگ نسخه‌های متفاوتی از رنو سیتی K-ZE را با اسامی گوناگون به بازار عرضه کرده بودند. این خودروها Aeolus EX1، Fengxing T1، Fengguang E1 و Venucia e30 نام دارند. دانگ فنگ نانوباکس محصولی با برند اختصاصی خود برند است که اکنون با قیمت پایه 65700 یوان (9748 دلار) در اختیار مشتریان چینی قرار گرفته است.

بسیاری از قطعات دانگ فنگ نانوباکس و رنو سیتی K-ZE مشترک هستند، از جمله پنل درب‌ها، گلگیرها و تمامی قسمت‌های فنی خودرو. با این حال دانگ فنگ برخی تغییرات را در ظاهر نانوباکس اعمال کرده است تا خودرو متفاوتی را به نمایش بگذارد. این تغییرات شامل سپر جلو و جلوپنجره کاملا جدید و چراغ‌های روشنایی اضافه هستند که در قسمت پایین سپر قرار گرفته است.

دانگ فنگ نانوباکس در چهار رنگ همراه با خطوط سفید یا طلایی به فروش می‌رسد. ابعاد نانوباکس به ترتیب عبارتند از: طول 3723 میلی متر (146.6 اینچ)، عرض 1579 میلی متر (62.2 اینچ) و ارتفاع 1515 میلی متر (59.6 اینچ). فاصله بین دو محور نانوباکس نیز 2423 میلی متر است.

طراحان دانگ فنگ برای پنهان کردن ماهیت اقتصادی نانوباکس، داشبورد مجهزی را برای این خودرو خلق کرده‌اند. پنل ابزار 7 اینچی و سیستم سرگرمی به همراه نمایشگر 10 اینچی از جذابیت‌های کابین نانوباکس هستند. تجهیزات دانگ فنگ نانوباکس شامل ABS، EBD، سنسورهای پارک عقب، تهویه مطبوع، کنترل صوتی و کنترل از راه دور به وسیله تلفن همراه می‌شوند.

زیر کاپوت دانگ فنگ نانوباکس پیشرانه الکتریکی با 44 اسب‌بخار قدرت و 125 نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد. پکیج باتری‌های این خودرو 27.2 کیلووات ساعت ظرفیت دارند که مطابق چرخه CLTC، بردی معادل 331 کیلومتر را برای این خودرو اقتصادی چینی مهیا می‌کنند. به گفته دانگ فنگ، باتری می تواند با استفاده از شارژ سریع در عرض 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ شود، در حالی که شارژ کامل آن 4 ساعت طول می کشد. مطابق اعلام دانگ فنگ، بیش از 10 هزار سفارش برای نانوباکس تنها در 24 ساعت اول ثبت شده است.

 

   

 

 

رنو سیتی 

پیش ا

 

   

منبع خبر: