جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

خودروهای چینی

 

بی‌وای‌دی سال آینده با سه مدل خودرو وارد بازار ژاپن خواهد شد

بی‌وای‌‌دی برای ورود به بازار ژاپن آماده می‌شود و قصد دارد از ابتدای سال آینده فروش سه مدل آتو ۳، سیل و دولفین را در این کشور آغاز کند. بی‌وای‌دی که در سال ۲۰۰۳ پا به عرصهٔ وجود گذاشت، امروزه به یکی از مشهورترین خودروسازان چینی تبدیل شده و حضور قدرتمندی در بازار داخلی این کشور و همین‌طور بازارهای بین‌المللی دارد.  

. در حال حاضر فعالیت اصلی این شرکت در زمینهٔ ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی است و تنها خودروساز چین محسوب می‌شود که باطری‌های محصولاتش را خود تولید می‌کند.

تا مارس امسال بی‌وای‌دی خودروهای بنزینی هم تولید می‌کرد اما ازآن‌پس فقط به ساخت مدل‌های الکتریکی و هیبریدی می‌پردازد. این شرکت بزرگ‌ترین سازندهٔ خودروهای الکتریکی در جهان محسوب می‌شود و در نیمهٔ اول امسال بیش از ۶۴۱ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است. البته این رقم شامل نمونه‌های الکتریکی، هیبریدی و حتی بنزینی می‌شود. هرچند چین بازار اصلی بی‌وای‌دی است اما این شرکت طی سال‌های اخیر گسترش بازار خود را آغاز کرده و محصولاتش را در کشورهایی مثل بحرین، اوکراین، برزیل، مجارستان و کانادا عرضه کرده است.

حال بی‌وای‌دی به‌زودی ژاپن را هم به بازارهای خود اضافه خواهد کرد. هرچند این شرکت مدل‌های مختلفی در سبد محصولات خود دارد اما در ابتدا در ژاپن فقط سه مدل سیل، دلفین و آتو ۳ عرضه خواهند شد. سیل یک سدان الکتریکی است که در چهار نسخه ارائه می‌شود و بالاترین نسخهٔ آن بردی ۶۵۰ کیلومتری دارد. این نسخه که از قوای محرکهٔ چهارچرخ محرک با ۵۲۳ اسب بخار قدرت بهره می‌برد، ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. زمانی که سیل در ماه می ۲۰۲۲ معرفی شد، در کمتر از هفت ساعت بیش از ۲۲ هزار رزرو خرید دریافت کرد.

دلفین یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت الکتریکی است که مثل سیل روی پلت‌فرم e-Platform 3.0 بی‌وای‌دی ساخته شده و با چهار نوع قوای محرکه ارائه می‌شود که بالاترین آن‌ها برد ۴۰۵ کیلومتری دارد؛ و نهایتاً آتو ۳ هم یک کراس‌اوور الکتریکی است که بالاترین نسخهٔ آن شتاب صفرتاصد ۷.۳ ثانیه‌ای و برد ۴۲۰ کیلومتری دارد. از این سه خودرو، در ابتدا در ژانویهٔ سال ۲۰۲۳ آتو ۳ در ژاپن عرضه خواهد شد، سپس دلفین در اواسط همین سال راهی بازار این کشور می‌شود و سیل هم در نیمهٔ دوم سال به سرزمین آفتاب تابان خواهد رسید. برای فعالیت در این کشور، بی‌وای‌دی به‌تازگی شرکت زیرمجموعه‌ای بنام BYD Auto Japan را تأسیس کرده است که با ایجاد یک شبکهٔ نمایندگی، فروش و خدمات پس از فروش محصولات بی‌وای‌دی را در ژاپن بر عهده خواهد گرفت.

 
منبع خبر: