سه‌شنبه, 25 مرداد 1401
منو اصلی

 

آلمانی‌ها در ارتقای کیفیت و توان تولید خودروسازان داخلی همکاری می‌کنند؟

 

رایزنی منوچهر منطقی با آلمانی‌ها درخصوص صنایع خودروسازی و ریلی

استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری شرکت‌های آلمانی و پیشرفت‌های این کشور در حوزه تحقیق و توسعه و طراحی بهینه محصول، زمینه ارتقای مراودات تجاری دو کشور را در صنایع حمل‌ونقل فراهم می‌کند.  

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به توانمندی‌ شرکت‌های خودروساز و صنایع حمل و نقل آلمان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری شرکت‌های آلمانی و پیشرفت‌های این کشور در حوزه تحقیق و توسعه و طراحی بهینه محصول، زمینه ارتقای مراودات تجاری دو کشور را در صنایع حمل و نقل فراهم می‌کند.

«منوچهر منطقی» با تاکید بر این‌که آلمان در زمینه نوسازی و به‌سازی خطوط تولید کشورمان در صنایع خودروسازی، ریلی، هوایی و دریایی می‌تواند مشارکت کند، افزود: از ورود ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن و به‌روز جهان برای ارتقای توان تولیدی کشورمان در راستای افزایش کیفیت در حوزه خودرو، قطعه‌سازی و صنایع حمل و نقل استقبال می‌کنیم.

وی اضافه‌کرد: شرکت‌های ایرانی و آلمانی می‌توانند با همکاری‌های گسترده درازمدت، از ظرفیت‌ها، تجربیات و توانمندی‌های دو کشور در بهینه سازی فرآیندها و ارتقای کیفیت تولیدات صنایع حمل و نقل بهره مند شوند.

آمادگی کامل شرکت‌های آلمانی برای گسترش و تعمیق مراودات اقتصادی با ایران

برپایه این گزارش، رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) نیز در این دیدار آمادگی کامل شرکت‌های آلمانی را برای گسترش و تعمیق مراودات اقتصادی با ایران، به‌ویژه در حوزه صنایع حمل و نقل اعلام کرد.

«مایکل شومان» با بیان این‌که در حال حاضر یک‌هزار و 300 نفر از شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی مختلف در آلمان عضو این اتحادیه هستند، گفت: هدف ما یافتن بازارهای نوظهور در دنیاست و در این راستا به شرکت‌های آلمانی کمک می‌کنیم تا شرکای اقتصادی خود را بیابند.

وی افزود: یکی از نکات مهم در فعالیت این اتحادیه، شناخت کامل از طرف‌های تجاری است. ما معتقدیم این شناخت با ملاقات حضوری و مذاکره درباره توانایی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر به‌دست می‌آید و به همین دلیل است که در ایران هستیم.

رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان با اشاره به روابط گسترده تاریخی میان ایران و آلمان، اضافه کرد: متأسفانه تصویر فعلی از ایران در میان آلمانی‌ها بیشتر از آن‌که ناشی از تجربه مستقیم آن‌ها باشد، برگرفته از تصویرسازی‌های رسانه‌ای و سیاسی است و یکی از اهداف ما از این سفر این است که این تصویر منفی ناشی از عدم آگاهی از ایران را تغییر دهیم.

شومان با تأکید بر ضرورت گسترش روابط بین دو کشور، ادامه‌داد: با توجه به اتفاقات منطقه و ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی، منابع انسانی و انرژی ایران، امکانات جدیدی برای همکاری وجود دارد؛ اما متأسفانه 95 درصد شرکت‌های آلمانی اصلاً از ظرفیت‌های ایران اطلاعی ندارند.

وی با بیان این‌که دهم و یازدهم اکتبر (18 و 19 مهرماه)، رویداد کاسپین ـ یوروپ را در حوزه انرژی و معدن در آلمان برگزار می‌کنیم و کشورهای حوزه خلیج فارس را هدف قرار داده‌ایم و می‌خواهیم پذیرای شرکت‌های ایرانی در این رویداد باشیم، اظهار داشت: همچنین پنجم اکتبر (13 مهرماه) نیز همایشی درباره صنعت خودرو برگزار می‌شود که از شما دعوت می‌کنیم تا در این رویداد نیز حاضر شوید.

 

منبع خبر: