جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

پیکاپ رپچر، محصول جدید خودروسازان راین برای بازار ایران!

شرکت خودروسازان راین در سایت خود تیزری محو با عنوان خبری در راه است را منتشر کرد که نشان از رونمایی قریب‌الوقوع یک خودروی پیکاپ چینی دیگر برای بازار ایران دارد. این خودرو در اصل کاوی K150 نام دارد و نام رپچر برای آن انتخاب شده است.  

معرفی پیکاپ Kawei K150

کاوی اتومبیل که سابقه آن حتی به ۳۰ سال هم نمی‌رسد درزمینهٔ تولید خودروهای تجاری و قطعات آن‌ها در بازار چین فعالیت می‌کند. دو خودروی W1 شاسی‌بلند و K150 وانت هم از محصولات شاسی مستقل و میان سایز دو دیفرانسیل این شرکت هستند که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده‌اند.طبیعی است که این خودروها با کپی از محصولات قدیمی‌تر و معروف برندهای جهانی طراحی شده‌اند. بنابراین نمای کپی شده از نسل‌های قدیمی فورد F-150، میتسوبیشی پاژرو و حتی کیا سورنتو در نمای عقب مدل شاسی‌بلند به‌وضوح مشهود است. طول نسخه پیکاپ ۵۵۶، عرض آن ۱۸۹ و ارتفاعش ۱۷۶ سانتی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۳ و نیم متر و طول فضای بار هم ۱۸۰ سانتی متر است. وزن مدل های مختلف این پیکاپ مابین ۱۸۸۰ تا ۲۱۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

در بخش فنی احتمالاً یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژر با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر با گیربکس ۵ سرعته دستی و انتقال نیرو به هر چهار چرخ گزینه نسخه‌های مونتاژی باشد. هرچند موتورهای ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی هم در چین قابل انتخاب‌اند.موضوع مهمتر این است که نسخه الکتریکی همین خودرو با نام  EV7 با همکاری مپنا در یک سال گذسته توسعه یافته و قرارداد تولید آن با کرمان موتور امضا شده بود.

قیمت کاوی K150 در بازار چین از ۷۵ هزار و ۸۰۰ یوان معادل ۳۰۶ میلیون تومان آغاز شده و در گران‌ترین نسخه که K150 GT است به ۱۳۲۸۰۰ یوان معادل ۵۳۶ میلیون تومان می‌رسد. البته سیاست بازاریابی راین بدین گونه است که با ترین‌ها تبلیغ می‌کند و در مورد R3 آن را با عنوان ارزان‌ترین خودروی دنده اتوماتیک بازار ایران رونمایی کرد و شاید در این مورد هم با ارزان‌ترین خودروی شاسی‌ نردبانی جفت دیفرانسیل یا نخستین پیکاپ الکتریکی بازار  ایران روبرو شویم.

خودروسازان راین بعد از معرفی هاچ‌بک بحث‌برانگیز R3 سراغ یک چینی بی‌نام‌ونشان دیگر رفته که عمر آن هم به سر آمده است. کاش اگر به ناچار به سراغ چینی‌ها و محصولات خودرویی آن‌ها می‌رویم لااقل محصولات به‌روز و مدرن آن‌ها را انتخاب کنیم.

 

 

 
منبع خبر: