جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

سانگ یانگ تورس به ماجراجویی می‌رود،

 

بازگشت دوباره برند کهنه‌کار کره‌ای

سانگ یانگ پس از تحمل دو سال پر از استرس و دردسر، بالاخره با تزریق سرمایه نجات یافت. شرکت شیمیایی و فولاد کره جنوبی KG Group این خودروساز را با قیمت 907.7 میلیون دلار (859.4 میلیون یورو) تصاحب کرد.  

سانگ یانگ اعلام کرد که تمام بدهی های خود شامل 229 میلیون دلار (216.8 میلیون یورو) را به مالک سابق ماهیندرا، طلبکاران و تامین کنندگان مواد اولیه پرداخت کرده است.

تمامی تلاش سانگ یانگ طی ماه‌های اخیر معطوف به تولید محصول جدید یعنی سانگ یانگ تورس بوده است. این خودرو در سبد محصولات سانگ یانگ، جایگاهی بین کوراندو و رکستون را پر می‌کند. سانگ یانگ اکنون ویدیوهای تبلیغاتی تورس را در یوتیوب منتشر کرده است. این خودرو با شعار ماجراجویی غیرمنتظره معرفی می‌شود، شعاری که بر ویژگی‌های آفرودی سانگ یانگ تورس تمرکز دارد.

ابعاد و اندازه سانگ یانگ تورس عبارتند از: 4.70 متر طول، 1.89 متر عرض، و 1.72 متر اینچ) ارتفاع. سانگ یانگ تورس از زبان طراحی خشن و جدید این شرکت بهره می‌برد که به زودی در تمامی خودروهای سانگ یانگ آن را خواهیم دید. با این حال نمی‌توان منکر الگوبرداری طراحان سانگ یانگ از خودروهای جیپ شد.

نکته قابل توجه در مورد پروژه سانگ یانگ تورس، سرعت توسعه آن است. این خودرو در سال 2021 به عنوان پروژه J100 معرفی شد و تنها یکسال بعد محصول نهایی آماده عرضه به بازار شده است. این روند را با پروسه‌های طولانی و خسته کننده توسعه در خودروسازی‌های کشورمان مقایسه کنید که البته از نظر مالی نیز با خطر ورشکستگی روبرو نیستند!

بر خلاف ظاهر خارجی سانگ یانگ تورس که شبیه به خودروهای جیپ است، در فضای داخلی این خودرو از الگوهای آئودی استفاده شده است. بخش بزرگی از کابین خودرو با رنگ‌های مشکی و نقره‌ای رنگ آمیزی شده است و صفحه نمایش سیستم سرگرمی به صورت جداگانه از داشبورد قرار گرفته است. صفحه کیلومترشمار و سیستم تهویه این خودرو نیز از نمایشگرهای لمسی بهره می‌برند.

سانگ یانگ تورس به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با 170 اسب بخار قدرت و 286 نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد شد. گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک است. نسخه استاندارد سانگ یانگ تورس سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارد اما در صورت تمایل مشتری، او می‌تواند سیستم چهارچرخ محرک را به عنوان یک آپشن سفارش دهد. قیمت سانگ یانگ تورس در تیپ پایه 20700 یورو (21861 دلار) معادل 830 میلیون تومان خواهد بود.

و     

 

بود.

 

 

   
 

بر خلاف ظاهر خارجی سان

 

 

داغ
منبع خبر: