جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

معرفی نسل جدید هیوندای کُنا با چهره‌ای تازه و پیشرانه‌های متنوع

نسل دوم کراس‌اوور کوچک هیوندای کُنا در چهار نسخه مختلف شامل درون‌سوز، هیبریدی، الکتریکی و N-Line با مدل ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد.  

هیوندای نسل دوم کراس‌اوور کوچک کُنا را معرفی کرده است و آن را در چهار نسخهٔ درون‌سوز، هیبریدی، الکتریکی و N-Line تولید خواهد کرد. کراس‌اوور جدید هیوندای از ظاهر کاملاً تازه‌ای بهره می‌برد که یک نوار LED باریک سراسری در لبهٔ کاپوت به همراه چراغ‌های اصلی در گوشه‌های سپر از ویژگی‌های نمای جلویی آن است. بااین‌حال، بخش پایینی دماغه نسخه‌های مختلف این خودرو را از هم متمایز می‌کند.

در نسخهٔ الکتریکی شاهد عنصری پیکسل مانند مشابه محصولات سری آیونیک هستیم درحالی‌که نسخهٔ درون‌سوز در این قسمت یک دهانهٔ مستطیل شکل مشکی‌رنگ دارد و نسخهٔ N-Line با استفاده از عناصر ذوزنقه‌ای نمای تهاجمی‌تری به خود گرفته است. در پروفیل جانبی، نسخه‌های هیبریدی و درون‌سوز روی گلگیرهای خود روکش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ دارند درحالی‌که در نسخه‌های الکتریکی و N-Line این قسمت همرنگ بدنه است.

مدل اسپرت N-Line همچنین از اسپویلر عقب، رکاب‌های جانبی نقره‌ای و سقف و آینه‌های جانبی مشکی‌رنگ هم بهره می‌برد. در عقب خودرو نیز مثل جلو شاهد یک نوار LED باریک سراسری هستیم و چراغ‌های عقب هم در گوشه‌های سپر جای گرفته‌اند. در این بخش، نسخهٔ N-Line دو سر اگزوز دارد. نسل جدید کنا ۴,۳۵۵ میلی‌متر طول دارد که ۱۵۰ میلی‌متر از نسل قبلی بیشتر است. فاصلهٔ محوری و عرض خودرو نیز به ترتیب ۶۰ میلی‌متر و ۲۵ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.

در داخل کراس‌اوور جدید هیوندای دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به چشم می‌خورد که به هم متصل هستند و قاب مشترکی دارند. شیفتر گیربکس نیز حالا روی ستون فرمان جای گرفته است و زیر این نمایشگرهای بزرگ هم کنسول میانی با دریچه‌ها و کنترل‌های سیستم تهویه دیده می‌شوند. هیوندای فعلاً اطلاعات مربوط به قیمت و مشخصات فنی نسل جدید کنا را منتشر نکرده است. این کراس‌اوور کره‌ای با مدل ۲۰۲۴ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و اطلاعات کامل آن طی ماه‌های آینده اعلام می‌شود.

 
منبع خبر: