جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

مجهز به تکنولوژی Yisifang با چهار موتور برقی

 

ابرخودرو بی وای دی یانگ وانگ U9 رونمایی شد

بی وای دی پس از معرفی زیربرند یانگ وانگ، در اولین قدم اسیووی برقی لوکس و قدرتمند یانگ وانگ U8 را رونمایی کرد. در حالیکه تصور می شد بی وای دی پس از معرفی یانگ وانگ U8 کمی استراحت کند، اما بلافاصله این برند ابرخودرویی از برند یانگ وانگ را نیز رونمایی کرد. این خودرو که بی وای دی یانگ وانگ Yangwang U9 نام دارد یک ابرخودرو برقی از این برند برقی ساز پریمیوم چینی بوده که نشان داد قرار نیست تنها شاهد معرفی محصولات اسیووی از برند یانگ وانگ باشیم.  

ویژگی های ابرخودرو بی وای دی یانگ وانگ U9 (BYD Yangwang U9)

به گزارش خودرونویس، بی وای دی یانگ وانگ U9 نیز مانند اسیووی یانگ وانگ U8 به تکنولوژی انحصاری Yisifang بی وای دی مجهز شده که پیشتر توسط مدیرعامل بی وای دی در مراسم معرفی معرفی برند بی وای دی رونمایی شده بود. این تکنولوژی متشکل از چهار موتور برقی (یکی برای هر چرخ) بوده که امکان چرخش درجا بدون چرخش فرمان و کنترل بهتر خودرو در شرایط مختلف را محقق می سازد.

بی وای دی یانگ وانگ U9 Byd yangwang (1)

در این لحظه جزییات بسیار کمی از ابرخودرو بی وای دی یانگ وانگ U9 منتشر شده. تنها می دانیم که این خودرو قادر است طی 2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که عملکرد خیره کننده ای محسوب می شود. بی وای دی یانگ وانگ U9 نیز مانند اسیووی یانگ وانگ U8 از زبان طراحی جدیدی موسوم به Gate of Time and Sapce بهره گرفته است. به گفته تیم تحقیق و توسعه بی وای دی، هدف طراحی ابرخودرو بی وای دی یانگ وانگ U9 تنها سرعت بالا و عملکرد خیره کننده نبوده است. در واقع سرعت و عملکرد همواره از یک ابرخودرو انتظار می رود. تمرکز اصلی این تیم روی ایمنی و راحتی ابرخودرو یانگ وانگ U9 بوده و موفق شده اند که ساختار بسیار ایمنی را برای بدنه این ابرخودرو طراحی کنند.

بی وای دی یانگ وانگ U9 Byd yangwang (1)

قیمت بی وای دی یانگ وانگ U9 هنوز اعلام نشده. اما یانگ وانگ یک زیربرند پریمیوم و لاکچری از بی وای دی بوده که قرار است خودروهایی با قیمتی بین 110 تا 210 هزار دلار را عرضه کند. بدین ترتیب قیمت ابرخودرو بی وای دی یانگ وانگ U9 نیز در همین محدوده خواهد بود.

بی وای دی یانگ وانگ U9 Byd yangwang (1)

بی وای دی به خوبی توانست توسعه ابرخودرو یانگ وانگ U9 را از همه پنهان کند. انتظار معرفی برند یانگ وانگ Yangwang و همچنین اسیووی برقی یانگ وانگ U8 را داشتیم. اما هرگز انتظار رونمایی این ابرخودرو را نداشتیم.

منبع خبر: