جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

دارای پلتفرم مشترک با اسمارت 1 و ولوو XC30

 

زیکر Zeekr X هاچبک فوق جذاب چینی رونمایی شد

خودرویی که در مشاهده می کنید یک ماشین کانسپت و ممایشی نیست. این خودرو زیکر Zeekr X نام داشته که پیشتر با نام زیکر 003 آن را می شناختیم. زیکر ایکس Zeekr X سومین محصول این برند چینی پس از سدان زیکر 001 و مینی ون زیکر 009 است. زیکر Zeekr X طراحی بسیار خشن، رادیکال و متفاوتی را از دیگر خودروها دارد و همین موضوع باعث شده توجه همه را به خود جلب کند.  

ظاهر ماشین زیکر ایکس Zeekr X

به گزارش خودرونویس، ویژگی های بسیار جالبی در طراحی خودرو زیکر X لحاظ شده که از جمله آنها می توان به خط کمربندی بالا، دستگیره های مخفی درب ها، درب های بدون فریم و سطوح منحنی شکل روی درب ها، آرک چرخ های مشکی براق و تریم دو رنگ بدنه اشاره کرد.

طراحی قسمت عقب زیکر Zeekr X را باید جذابترین بخش ظاهری این خودرو دانست. شیشه عقب زیکر X بسیار کوچک بوده و در بالای آن یک اسپویلر سقفی قرار گرفته است. زیر شیشه نیز نام انگلیسی Zeekr به صورت نورپردازی شده در میان یک LED لایتبار دیده می شود.

zeekr-x-زیکر ایکس 003 (1)

زیکر X خودرویی بین هاچبک و کراس اوور بوده و بیشتر به دسته هاچبک ها نزدیک است. با این وجود تایرهایی که برای آن نصب شده به نسبت یک خودروی هاچبک بسیار بزرگ و عریض هستند و چهره بسیار جذابی به این خودرو بخشیده اند.

کاپوت زیکر X یک برآمدگی در قسمت میانی دارد. همچنین چراغ ها نیز تا نزدیکی ستون A امتداد یافته اند که حالتی بسیار خشمگین و جذاب به زیکر X در نمای جلو بخشیده اند. طراحی چراغ های جلو بسیار هوشمندانه و مدرن اجرا شده و زیکر ادعا کرده که هر چراغ دارای 41 المان ساطع کننده نور است.

zeekr-x-زیکر ایکس 003 (1)

 

مشخصات ماشین زیکر Zeekr X (Zeekr 003)

خودرو زیکر Zeekr X روی پلتفرم SEA کمپانی جیلی توسعه یافته است. این خودرو از نظر ابعاد با اسمارت نامبر 1 و ولوو XC30 تقریبا برابر است بوده و دارای دو نسخه عقب محرک و تمام چرخ محرک است. تصور ما بر این بوده که خودرو زیکر Zeekr X مشخصات فنی مشابهی با دو خودرو نامبرده به دلیل اشتراک پلتفرم داشته باشد. شرکت زیکر اشاره کرده که نسخه قدرتمندتر خودرو Zeekr X قادر است طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

zeekr-x-زیکر ایکس 003 (1)

زیکر Zeekr X دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4450، 1836 و 1572 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2750 میلی متر اعلام شده است.

نسخه تک موتور زیکر X دارای یک موتور برقی 268 اسب بخاری روی محور عقب است. اما نسخه دو موتور ضمن بهره گیری از همین موتور، یک موتور ضعیف تر 154 اسب بخاری هم روی چرخ های جلو دارد و روی هم رفته قادر به تولید 412 اسب بخار قدرت بوده که برای یک هاچبک با این ابعاد فوق العاده است.

zeekr-x-زیکر ایکس 003 (1)

خودرو زیکر Zeekr X قرار است که از سه ماه دوم سال جاری به بازار چین عرضه شود و سپس راهی بازار اروپا هم می شود. زیکر X به نوعی متصل کننده این برند چینی به بازار اروپا بوده و قرار است که در کشورهایی از جمله نروژ، هلند و سوئد و سپس سایر کشورهای اروپایی عرضه شود.

 
منبع خبر: