چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

بررسی لیفان X60

این خودرو که کپی چینی تویوتا RAV4 می‌باشد، با قیمتی در حدود 65,000,000 تومان برای تیپ پایه و 74,000,000 تومان برای تیپ اتومات و به عنوان رقیب اصلی MVM X33 به بازار ایران پا نهاد  

لیفان X60 به عنوان نخستین شاسی بلند (SUV) کمپانی لیفان، در نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2011 با قیمت 79,998 یوان چین (حدود 13,000 دلار آمریکا) معرفی شد. این خودرو که کپی چینی تویوتا RAV4 می‌باشد، با قیمتی در حدود 65,000,000 تومان  برای تیپ پایه و 74,000,000 تومان برای تیپ اتومات و به عنوان رقیب اصلی MVM X33 به بازار ایران پا نهاد و توانست با ظاهر زیبا و جذاب خود که در میان دیگر محصولات این خودروساز چینی منحصر به فرد است، طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کند.  

بررسی لیفان X60

موتور چهار سیلندر خطی 1.8 لیتری که طراحی آن را کمپانی ریکاردو انگلستان انجام داده است، این شاسی بلند چینی را با قدرت 131 اسب بخار و گشتاوری در حدود 168 نیوتن متر به پیش می‌راند. گیربکس 5 سرعته دستی نیز، عملکرد خوبی دارد؛ شایان ذکر است، حداکثر سرعت X60 در حدود 170 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

بررسی لیفان X60

طراحی جلوی این شاسی بلند، بسیار ساده است و جلو پنجره کرومی در کنار چراغ های جلوی ذوزنقه‌ای شکل نمای زیبایی به X60 بخشیده است؛ گفتنی است، قابلیت تنظیم نور چراغ های جلو، ایمنی خودرو را به خصوص هنگام رانندگی در شب افزایش می‌دهد. همچنین، حالت On/Off اتوماتیک چراغ‌های جلو، یکی از مزیت های X60 به شمار می‌رود؛ چراکه این ویژگی به خصوص هنگام ورود به تونل، بسیار کاربردی است. خطوط مستقیم، چراغ های عقب ذوزنقه‌ای شکل، و استفاده از لامپ های LED در چراغ های راهنما و چراغ ترمز که به محض روشن شدن، جلوه خاصی به این خودرو می‌بخشند، طراحی قسمت عقب X60 را دلنشین تر کرده‌اند.

بررسی لیفان X60

لیفان X60 با ابعاد 4,325 میلی متر (طول)* 1,790 میلی متر (عرض)* 1,690 میلی متر (ارتفاع) و فاصله محوری 2,600 میلی‌متر، یک شاسی بلند کلاسیک شهری با ظرفیت 5 سرنشین است که با برخورداری از تایرهای رادیال 16- 65/215 رضایت راننده و سرنشینان را جلب می‌کند؛ آینه بزرگ X60 دید بسیار خوبی از عقب خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین، استفاده از ترمزهای دیسکی دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شدن در جلو و ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ضدقفل و توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD) در عقب، از ایمنی مناسب شاسی بلند چینی حکایت می‌کنند.

بررسی لیفان X60

از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به کولر و تهویه مطبوع، آینه های جانبی برقی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور دنده عقب، قفل ایمنی کودک، چراغ ترمز سوم، گرمکن شیشه عقب، سانروف 2 حالته برقی با شیشه چاپ سیلک مانع تابش مستقیم نور خورشید، شیشه بالابر برقی، برف پاک‌کن عقب، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، درب بازکن صندوق و باک از داخل، قفل مرکزی، سیستم هشدار دهنده باز بودن درب، سیستم ضد سرقت، فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم، پرده شیشه عقب، و CD Player با 6 بلندگو اشاره کرد.

بررسی لیفان X60

با وارد شدن به کابین X60، متوجه شباهت طراحی داخلی این خودرو و تویوتا RAV4 می‌شوید. بزرگی دکمه های صوتی، استفاده از آنها را برای راننده راحت می‌سازد؛ نورپردازی زیبای نمایشگر CD Player به خصوص در شب هنگام، حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند. با این وجود، فقدان اهرم ولوم هنگام کار با این سیستم بسیار به چشم می‌آید.

  بررسی لیفان X60
   

اگرچه کیفیت مواد مورد استفاده در کابین چندان مطلوب نیست، اما چیدمان آنها بسیار خوب است و در مجموع می‌توان گفت رضایت سرنشینان را جلب می‌کند. شیشه های به کار رفته در قسمت های مختلف نیز، محصول کمپانی مشهور Saint-Gobain می‌باشند؛ این کمپانی، شیشه های محصولات خودروسازان بزرگی از جمله مرسدس بنز و بی ام و را نیز، تامین می‌کند.

   
   

در پایان لازم به ذکر است، لیفان X60 با مصرف سوخت 8.2 لیتر در سیکل ترکیبی، توانسته رضایت افراد بسیاری را در بازار ایران جلب کند. 

 

منبع خبر: