جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران برگزار می شود

استاندار کرمان گفت: هفته فرهنگی این استان به منظور نمایش ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی استان کرمان از شانزدهم تا بیست و سوم مرداد ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود.  

علیرضا رزم حسینی در نشست خبری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان که روز یکشنبه در تهران برگزار شد با اشاره به اینکه مدیریت جدید استان با اتخاذ مشی اعتدالی و گرایش اقتصادی کار خود را آغاز کرد افزود: برای اداره بهتر استان هیچ جناحی حذف نشد و از ظرفیت همه نیروهای اصولگرا و اصلاح طلب استفاده شد. 

وی خاطرنشان کرد: به اقرار فعالان سیاسی، همگرایی کنونی بوجود آمده در استان در دوره های بعد از انقلاب اسلامی بی نظیر است. 

رزم حسینی با بیان اینکه تلاش کردیم همه ارکان حکومت را برای سرمایه گذاری در استان به صحنه آوریم تصریح کرد: اکنون شعار ولایت و توسعه به صورت چتری فراگیر در سراسر استان گسترانیده شده است. 

وی طرح مثلث توسعه اقتصادی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گزاران و کارآفرینان سه راس این مثلث را تشکیل می دهند که هر کدام از ظرفیت قابل توجهی برای پیشبرد اهداف اقتصادی برخوردار هستند. 

رزم حسینی اجرای طرح همیاران آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: با اجرای این طرح 145 میلیون متر مکعب در بخش آب صرفه جویی شد.

وی راه اندازی بازار آب و خرید آب از کشاورزان در راستای تشویق آنان برای صرفه جویی را از دیگر اقدامات انجام شده در استان کرمان برشمرد. 

استاندار کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه 85 درصد از مس تولیدی کشور در استان کرمان است گفت: علاوه بر مس استان کرمان دارای رتبه نخست معادن است که این امر فرصت خوبی را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است. 

وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت های اقتصادی و جاذبه های گردشگری بستر لازم برای برگزاری هفته فرهنگی کرمان در پایتخت را فراهم کرد گفت: هفته فرهنگی کرمان در هفت هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در برج میلاد تهران برگزار می شود. 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: تلاش شده تا حد امکان قابلیت های استان در حوزه های مختلف به نمایش گذاشته شود. 

رزم حسینی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه صنایع دستی دارای پیشنیه قابل توجهی است تصریح کرد: در هفته فرهنگی کرمان تمام صنایع دستی این استان به نمایش گذاشته می شود. 

به گفته وی حضور بانوان کارآفرینان و عرضه تولیداتشان یکی از بخش های اصلی این نمایشگاه است. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری هفته فرهنگی کرمان زمینه حضور بیش از پیش سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان را فراهم کند. 



*آشنا کردن مردم پایتخت با فرهنگ غنی ایران هدف اصلی برگزاری هفته های فرهنگی 

رییس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرهای کل کشور در شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست گفت: هدف اصلی برگزاری هفته های فرهنگی، آشنا کردن پایتخت نشینان با فرهنگ غنی شهرهای مختلف ایران است. 

عادل مزاری با بیان اینکه تهران تصویرکاملی از اقوام مختلف کشور است افزود: برگزاری هفته های فرهنگی در پایتخت موجب توسعه صنعت توریسم می شود. 

وی گفت: کرمان استان هفت اقلیم کشور است که از فرهنگ غنی، صنایع دستی، سوغات و جاذبه های مختلف گردشگری برخودار است. 

مزاری با بیان اینکه تبدیل شهرداری از یک نهاد صرفا خدماتی به نهاد اجتماعی یکی از اهداف شهرداری تهران است خاطرنشان کرد: از این رو شهرداری تهران اهتمام ویژه ای برای برگزاری هفته های فرهنگی استان های مختلف کشور دارد. 

به گفته ی وی تاکنون هفته های فرهنگی آذربایجان شرقی، لرستان، اردبیل، ایلام و سیستان و بلوچستان در پایتخت برگزار شده است. 

وی گفت: ظرفیت قابل توجهی برای برگزاری هفته فرهنگی کرمان در نظر گرفته شده که در مقایسه با سایر هفته های فرهنگی بی نظیر است. 

هفته فرهنگی استان کرمان از شانزدهم تا بیست و سوم مرداد ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود. 

منبع خبر: