پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

«کارمانیا» از بی.وای.دی «اس6» رونمایی کرد

شب گذشته خودروسازی کارمانیا، به عنوان عضو تازه گروه خودروسازی کرمان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.  

به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت کارمانیا که همکار بی.وای.دی چین در ایران است در ششمین دوره نمایشگاه خودرو کرمان از شاسی بلند اس6 رونمایی کرد تا به جمع تولیدکنندگان خودرو در منطقه تجاری ارگ جدید بپیوندد.

بی وای دی که همواره در میان پنج شرکت برتر چین بوده است حضوری جدی در حوزه خودروهای پاک و الکتریکی دارد، به طوری که اتوبوس های پاک و بدون آلاینده این شرکت در کشورهای اروپایی در حال خدمت رسانی هستند.
سالاری مدیرعامل خودروسازی کارمانیا، ظرفیت تولید این شرکت را 50هزار دستگاه در سال عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود تا سه سال آینده از کل این ظرفیت بهره برداری شود.

مشخصات فنی

بی‌وای‌دی اس6 یک خودرو شاسی بلند با ابعاد 4810 در طول،1855 در عرض و 1725میلی‌متر در ارتفاع است که از همه لحاظ از اس5 جک بزرگتر است، فاصله دو محور اس6 2720میلی‌متر است که 75میلی‌متری از اس5 بزرگتر است، وزن این خودرو نیز 1695 است، وزن و ابعاد بزرگ‌تر قطعا موتوری قوی‌تری نیز می‌طلبد بر همین اساس پیشرانه تعبیه شده برای این خودرو یک 2.4لیتری است. این خودروساز چینی برای ساخت نخستین شاسی بلند خود، به رسم سایر محصولاتش دست به دامن محصولات قدیمی‌تر تویوتا شد و نسل دوم لکسوس RX را به عنوان الگوی اصلی در طراحی این خودرو قرار داده است. با این کار بی وای دی موفق شد اولین شاسی بلند چینی را که 5 ستاره ایمنی را موسسه تست تصادف چین دریافت کرده را بسازد. این عوامل موجب شد اس6 از ابتدای کار در بحث فروش موفق ظاهر شود و 15هزار دستگاه در دسامبر 2011 بفروشد. با این اتفاق جایزه "بالاترین سرعت فروش" و "خودرو سال چین" به این شاسی بلند تعلق گرفت.
پیشرانه این خودرو توان تولید 165 اسب بخار را دارد و حداکثر گشتاور آن 234 نیوتن متر در 4000دور در دقیقه است؛ حداکثر سرعت تولید شده در پیشرانه این خودرو از 185 کیلومتر در ساعت است. گیربکس این خودرو اتوماتیک 6 سرعته دوال کلاچ با تکنولوژی DCT است. سیستم فرمان این خودرو شاسی بلند هیدرولیکی بوده و سیستم ترمز آن‌ در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی است. لازم بذکر است حجم باک این خودرو 72 لیتر است.

تجهیزات و امکانات

از تجهیزات و امکانات این خودرو می‌توان به آینه‌های جانبی تاشونده برقی، گرمکن آینه‌های جانبی، سانروف، رینگ اسپرت آلومینیومی، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو، مجهز به چراغ روز یا day light است؛ سیستم مولتی‌مدیا یا صوت خودرو نیز از قابلیت پخش DVD، مسیریاب با نقشه ایران، یک مانیتور 7 اینچ لمسی برخوردار است و در 9 نقطه از خودرو بلندگو تعبیه شده است؛ تجهیزاتی که برای سرنشینان در نظر گرفته شده‌است تا راحتی خود را نیز بالا ببرد، سیستم ایرکاندیشن دوکاناله تنظیم مجزای جهت راننده و سرنشین، فرمان و صندلی چرمی، کنترل سیستم پخش، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیک فرمان، نمایشگر TFT، آینه دید عقب با قابلیت کم کردن اتوماتیک تابش نور خودرو پشت سر در شب به همراه جهت نما است. کیسه هوای راننده و سرنشین، کسیه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای در این خودرو تعبیه شده، سوئیچ هوشمند و دارای دکمه استارت، 6 عدد سنسور پارک و دوربین دید 360 درجه خودرو است.

سالاری همچنین از عرضه مدل برقی ای6 در سال آینده خبر داد و تصریح کرد، امید می رود با حمایت از تولید این خودرو بتوانیم به داشتن هوای پاک کمک کرده باشیم.
فروش مدل اس6 این شرکت با قیمت 92 میلیون تومان آغاز شده و از مرداد ماه سال آتی به مشتریان تحویل خواهد شد

منبع خبر: