جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

پاسخ مرعشی به سوالی درباره اختلاف در کارگزاران: "ماجرا فراتر از این حرف‌هاست"

رئیس کمیته سیاسی و سخنگوی حزب کارگزاران در پاسخ به سؤالی درباره درگیری‌اش با غلامحسین کرباسچی گفت: بحث فراتر از اینهاست.  

حسین مرعشی رئیس کمیته سیاسی و سخنگوی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره چرایی اختلافش با غلامحسین کرباسچی، گفت: اختلاف و بحث فراتر از اینهاست که گفته می‌شود.

وی در عین حال حاضر به توضیح بیشتر درباره انشقاق در حزب کارگزاران نشد و گفت: قرار گذاشته‌ام که تا اول دی‌ماه 95 هیچ صحبتی نکنم و انشاءالله بعد از آن درباره این مباحث و مباحث دیگر صحبت خواهم کرد.

به گزارش تسنیم، در پی تشدید اختلاف سیاسی بین سیدحسین مرعشی رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران با غلامحسین کرباسچی دبیرکل و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب، حسین مرعشی مدت‌هاست در جلسات کارگزاران شرکت نمی‌کند.

یک عضو حزب کارگزاران در این باره به تسنیم گفت: مرعشی در حالی بعد از درگیری لفظی با غلامحسین کرباسچی تصمیم به عدم شرکت در جلسات جزب کارگزاران گرفته که گفته می‌شود حضور برخی چهره‌های جوان از جمله محمد قوچانی موجب تشدید اختلاف سیاسی بین طیف مرعشی با طیف کرباسچی شده است.

نسبت خانوادگی حسین مرعشی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و نزدیکی فکری وی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب شد که برخی اعضای حزب نظرات وی را به اظهارنظرهای دبیرکل حزب ترجیح بدهند.

این اختلافات موجب بنیانگذاری یک شکاف بزرگ در حزب کارگزاران شده است.

حدود یک سال پیش هم محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اعتراض به برخی مناسبات در حزب کارگزاران از این تشکل استعفا داده بود.

وی در برخی مصاحبه‌های خود درباره چرایی استعفایش از کارگزاران گفته بود که از تبدیل این حزب به تشکلی مشابه حزب منحله مشارکت واهمه دارد.

منبع خبر: