جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

خودروهای جدید هیوندای مجهز به کارپلی

شرکت هیوندای روز گذشته رسما اعلام کرد سوناتا و توسان 2017 جدیدترین خودروهای تولیدی این شرکت خواهند بود که در قالب تجهیز به سیستم کارپلی شرکت اپل پیش روی خریداران قرار می‏گیرند. به گزارش وب‏سایت 9to5mac، پشتیبانی از کارپلی در سوناتا و توسان 2017 در حالی اجرایی خواهد شد که پیش از این و در ماه مارس نیز شاهد عرضه به‏روزرسانی ویژه برای اضافه شدن این پلت‌فرم به سوناتا 2016 بودیم.  

در ماه مه نیز انتشار یک به‏روزرسانی مستقل، پشتیبانی از کارپلی را به چند مدل از خودروهای سال 2015 و 2016 هیوندای اضافه کرد. در بیانیه رسمی هیوندای اینچنین عنوان شده است: «توسان از صفحه‏نمایش LCD رنگی پنج اینچی لمسی در کنار دوربین ویژه‏ای که در پشت خودرو تعبیه شده بهره می‏برد. اندروید اتو و اپل کارپلی نیز در کنار اپل سیری (در قالب سیستم Eyes Free) پیش‌روی راننده قرار گرفته‏اند. در رابط کاربری نرم‏افزاری ویژه توسان، عناوین محبوبی مانند رادیو اینترنتی پاندورا نیز در سیستم چندرسانه‏ای این خودرو ادغام شده‏اند. سوناتا 2017 نیز در قالب بهره‏مندی از قابلیت‏های ویژه‏ای که راحتی و آسایش را برای سرنشینان به همراه خواهد داشت روانه بازار خواهد شد. از جمله این قابلیت‏ها می‏توان به صندوق عقب هوشمند بدون نیاز به لمس دست کاربر، صفحه‏نمایش ویژه 8 اینچی، اپل‏ کارپلی، اندروید اتو، ترمز الکترونیکی ویژه پارک خودرو و سیستم مخابراتی Blue Link اشاره کرد.»

در حال حاضر به‏روزرسانی‏های عرضه شده، خودروهای مدل 2015 و 2016 سوناتا و جنسیس، مدل‏های 2016 الانترا جی‏تی و توسان و البته محصولات 2017 از سری سانتافه و سانتافه اسپرت را به صف پشتیبانی‌کنندگان خدمات کارپلی اضافه کرده است. بدنیست بدانید الانترا 2017 اولین خودروی هیوندای است که به‏طور پیش‏فرض از کارپلی پشتیبانی می‏کند. هیوندای اعلام کرده کارپلی اپل و اندروید اتو تنها در مدل‏های Limted توسان 2017 که به صفحه‏نمایش 5 اینچی مجهز شده‏ پیش روی کاربران قرار خواهند گرفت. علاوه‌بر این، کاربران امکان خرید و استفاده از سیستم صوتی سطح بالای Infinity را نیز خواهند داشت. هیوندای هنوز تاریخ دقیق عرضه سوناتا 2017 را به بازار اعلام نکرده اما عنوان داشته قیمت پایه فروش این محصول، 21600 دلار خواهد بود. این در حالی است که توسان 2017 در حال حاضر با قیمت 22700 دلار در نمایندگی‏های هیوندای به فروش می‏رسد و مدل Limited آن در قالب بهره‏مندی از سیستم کارپلی، قیمت پایه 29775 دلاری خواهد داشت.

منبع خبر: