جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

آغاز عملیات حمل ریلی محصولات کرمان خودرو

عملیات حمل خودروهای تولید شده در گروه صنایع خودروسازی کرمان از مبداء منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به مقصد تهران با بارگیری تعداد یکصد دستگاه خودرو در تاریخ 1395/06/10 آغاز گردید.  

عملیات حمل خودروهای  تولید شده در گروه صنایع خودروسازی کرمان از مبداء منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به مقصد تهران با بارگیری تعداد یکصد دستگاه خودرو در تاریخ 1395/06/10 آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی ؛ شرکت قطار های مسافری و باری جوپار پس از انعقاد قرارداد با گروه صنایع خودروسازی کرمان، در پارت اول عملیات بارگیری و حمل یکصد دستگاه از محصولات تولیدی کرمان خودرو شامل لیفان X50، لیفان 820، و جک J5  دنده ای و  اتوماتیک را به انجام رسانده و در ادامه نیز این شرکت در نظر دارد بخش عمده ای از تولیدات شرکت های خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم را از طریق ریل به مقاصد مورد نظر حمل نماید.

شایان ذکر است که علیرغم مزیتهای متعدد حمل خودرو از طریق ریل در مقایسه با حمل جاده ای، در حال حاضر حمل بخش عمده بار این حوزه در کشور از طریق جاده و بوسیله کامیونهای خودرو بر انجام می شود. که عوامل مختلفی همچون کمبود خطوط ریلی در بسیاری از نقاط کشور و همچنین بالا بودن تعرفه حمل ریلی در مقایسه با کامیونهای خودرو بر و طولانی بودن زمان حمل و مقررات دست و پا گیر در بخش ریلی منجر به ایجاد این شکاف عمیق بین حمل و نقل جاده ای و ریلی در ایران شده است.

در چنین شرایطی شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار به منظور تحقق اهداف و سیاستهای توسعه ای خود در حوزه حمل و نقل ریلی بار، با تاکید بر مزایای قابل توجه حمل ریلی خودرو نسبت به حمل جاده ای همچون کاهش قابل توجه مصرف سوخت و انرژی، ایمنی و امنیت بالاتر کالا، حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش تصادفات جاده ای؛ عملیات حمل محصولات شرکت کرمان خودرو از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید جهت تحویل به نمایندگی های فروش در تهران را آغاز نموده و در هر سال بخش عمده ای از خودروهای تولیدی این مجموعه های خودرو ساز را به مقاصد مورد نظر در دستور کار خود قرار داده است.

منبع خبر: