جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

کرمان موتور دست پر به نمایشگاه آمد

شرکت کرمان موتور که تا به امروز در سال ۹۵ فعالیت آنچنان چشمگیری در نمایشگاه های خودرو نداشته است، با حضور در نمایشگاه خودرو کرمان خبرهای جدیدی را به اهالی صنعت خودرو اعلام کرد.  

از این به بعد شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای کره جنوبی در بازار ایران شناخته می شود و مجوز مونتاژ و عرضه محصولات این برند را در ایران دارد. کرمان موتور در نمایشگاه خودرو کرمان، با دو محصول کره ای جدید حضور پیدا کرده است. هیوندای i10 و i20 خودروهایی هستند هاچبک و کره ای که بزودی مونتاژ آن ها در این شرکت خصوصی آغاز می شود و گویا فروش آن ها از چند هفته دیگه در کشور شروع خواهد شد. با توجه به شواهد، قرارداد کرمان موتور و هیوندای کره جنوبی برای مونتاژ خودروهای روز این برند منعقد شده است و قرار است بزودی، بروزترین خودروهای هیوندای را با مونتاژ ایرانی و به سفارش داخل در جاده های کشور ببینیم.

کرمان موتور دست پر به نمایشگاه آمد
هیوندای i10 به موتور ۱۲۴۸ سی سی مجهز است و ۸۶ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۱ نیوتون متر تولید می کند. همچنین گیربکس چهار دنده اتوماتیک این خودرو، وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو دارد. با توجه به اطلاعات موجود در نمایشگاه خودرو کرمان، هیوندای i10 به دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسورهای پارک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و… مجهز است. کرمان موتور، هیوندای i10 را با استاندارد آلایندگی یورو۶ در ارگ جدید بم مونتاژ می کند.

کرمان موتور دست پر به نمایشگاه آمد
هیوندای i20 نیز به موتور ۱٫۴ لیتری مجهز شده که ۹۸٫۶ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۱۳۴ نیوتون متر را برای این خودرو هاچبک تامین می کند. گیربکس چهار دنده اتوماتیک، فرمان برقی MDPS، ایربگ راننده و شاگرد، آینه حساس به نور، سنسور و دوربین عقب، سنسور باد لاستیک، سنسور نور و باران، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، کولباکس، سیستم تهویه اتوماتیک، پخش DVD، کامپیوتر سفری و… مجهز است. این خودروها هم به استاندارد آلایندگی یورو۶ مجهز شده است. هنوز شرکت کرمان موتور اطلاعات دقیق قیمتی را در اختیار رسانه ها قرار نداده است.

کرمان موتور دست پر به نمایشگاه آمد
جک S3 هم به عنوان یک کراس اوور چینی از چند وقت دیگر به بازار کشور می آید و با موتور ۱۵۹۹ سی سی، ۱۱۸ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. این خودرو به گیربکس CVT مجهز است که قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. S3 به دو کیسه هوا، سنسور نور، دی لایت، سانروف، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، بلوتوث، دوربین و سنسور عقب، سنسور باد لاستیک و… مجهز شده است. پیش بینی می شود که این کراس اوور جدید جک در ایران، خود را برای رقابت با چانگان CS35 آماده کند.
همچنین کرمان موتور، سایر محصولات مونتاژی لیفان و جک را به نمایشگاه آورده است.
نمایشگاه خودرو کرمان، از ساعت ۱۵ الی ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان است و تا روز جمعه ادامه دارد.

منبع خبر: