شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

هیوندا روی نسخه N ولستر مشغول کار است

هیوندا N که بخش توسعه خودروهای با عملکرد بالا شرکت کره ای را شامل می شود، نخستین مدل آن هاچ بک i30 N بود. اما این خودروساز در نظر داشته تا دیگر محصولات خود را به این بخش آورده و آنها را با پسوند N عرضه دارد.  

شرکت هیوندا در نظر داشته برای نسل بعدی ولستر نسخه N در نظر گیرد که نسل بعدی آن سال 2018 از راه می رسد. البته انتظار داریم کمپانی کره ای نسخه N ولستر را در اوایل سال 2019 عرضه دارد.

هیوندا هیچ گاه i30 N را راهی بازار ایالات متحده نکرده است. اگرچه نسخه استاندارد i30 درایالات متحده به فروش می رسد، انتظار داریم Elantra GT و ولستر N بزودی در این مناطق نیز به فروش برسد.

هیوندا نسخه N ولستر را قدرتمند خواهد کرد تا به عنوان هاچ بک اسپرت به شمار رفته و عملکرد بالایی از خود نشان دهد. سیستم دو چرخ عقب محرک، ویژگی هایی مشابه یک اتومبیل موتور وسط و بهینه سازی قطعات دیگر از جمله ویژگی هایی بوده که شرکت هیوندا برای نسخه N ولستر در نظرگرفته است. عملکرد بالا نشان از مهندسی پیشرفته بخش N هیوندا می باشد که پیشتر با مدل i30 نشان داد که قادر است محصولات پرتوانی توسعه دهد.

پیشتر در پیست نوربرگرینگ مدلی مرموز با اسم رمز RM16 N آشکار شد که احتمالا مدل N ولستر بوده باشد. در بخش پیشرانه انتظار داریم موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با خروجی 295 اسب بخاری درنظر گرفته شود. هیوندا N در نظر داشته تا مدل با عملکرد بالا i30 فست بک را توسعه داده و معرفی نماید. البته نمونه اولیه آن مراحل ابتدای توسعه را سپری می کند، بنابراین باید انتظار داشت بزودی معرفی شود.
 

منبع خبر: