پنجشنبه, 23 آذر 1396
منو اصلی

 

 


چگونه مدیر قابل احترامی باشیم

 


تاریخ ثبت: 1396/05/21

 

اگر به تازگی به سمت رهبری رسیده اید یا حتی سال ها مدیریت سازمانی را به عهده دارید، نکات این مقاله کمک می کند بیشتر مورد قبول و احترام واقع شوید. به گزارش زومیت،سمت رهبری و مدیریت وظیفه ی حساسی است که موفقیت در آن نیازمند دانش، اطلاعات و استراتژی است. اما در کنار تمام این موارد نکاتی وجود دارد که می تواند شخصیت شما را به عنوان یک مدیر مستبد یا برعکس یک مدیر بانفوذ نشان دهد. اگر شما هم اعتقاد دارید که شخصیت و نحوه ی برخوردتان بر عملکرد تیم کاری اثر می گذارد، پس برای بهبود شرایط با نکات زیر همراه ما باشید.  

دوستانه رفتار کنید

بعضی از کارفرمایان و مدیران فراموش می  کنند با کارکنانشان سلام و احوال پرسی داشته باشند، به اعضای جدید گروه خوشامدگویی کنند یا در دسترس کارکنان باشند. اما برای تبدیل شدن به یک مدیر مورد احترام، لازم است گاهی از دفترتان خارج شوید و با اعضای شرکت گفت وگو کنید.

برای کارکنان  وقت بگذارید

اگر در اغلب جلساتتان نماینده ای به جای خود می فرستید، پس هیچ گاه امکان گفت وگوی رودررو به تیم خود نمی دهید. درحالی که حضور شما در جلسات نشان دهنده ی علاقه و احترام شما به افراد و اهمیت به درخواست هایشان است. همچنین کارمندان شما در هر جایگاهی که باشند، می توانند به مدیریت و رهبری شما کمک کنند.

منعطف باشید

اشتباهات و اوضاع نابسامان همیشه در روند کار وجود دارند؛ اما این به عهده ی شما است که با عکس العمل مناسب اوضاع را مدیریت کنید و در جای خود، گذشت یا توبیخ در نظر بگیرید. به هرحال به عنوان مدیر، خود را کنترل کنید و نسبت به شرایط، منعطف رفتار کنید تا ضرر و زیان بیشتری به تیم کاری وارد نشود.

مثبت اندیش باشید

گاهی مسئولیت های زیاد مدیریتی شما را خسته و در دام افکار منفی گرفتار می کند. اما باید تمام تلاشتان را به کار گیرید تا مثبت اندیش باشید، دید جدیدی نسبت به موضوعات داشته باشید و کمک کنید روحیه ی تیمتان نزول نکند.

به وعده های خود عمل کنید

خوش قول بودن و عمل کردن به وعده ها باعث می شود کارمندان نیز به شما اعتماد کنند، از درخواست هایتان پیروی کنند و با اشتیاق و تمرکز بیشتری وظایف خود را انجام دهند. بدقولی موجب نقض قوانین و پایین آمدن احترامتان در محیط کار می شود.

نسبت به دستاوردها بی تفاوت نباشید

مدیران به دلیل مشغله ی کاری فرصت زیادی برای عکس العمل های آنی به روند کار ندارند. اما در نظر داشته باشید که اعضای تیم شما منتظر دریافت تشویق و تعریف از طرف شما هستند تا انگیزه ی تلاش بیشتر پیدا کنند. پس لحظاتی را به قدردانی از کارمندانتان اختصاص دهید تا از احساس ناامیدی آنان جلوگیری کنید.

مهربان باشید

ساده ترین توصیه برای تبدیل شدن به یک رئیس دوست داشتنی، مهربان بودن با اعضا و کارکنان است تا از کار کردن با شما و بودن در کنارتان لذت ببرند.

 

 


منبع خبر:            تعداد بازدید: تعداد مطالعه:69


 

دیدگاه کاربران