جمعه, 3 آذر 1396
منو اصلی

 

 


۵ نحوه برخورد با مشتری معترض در بازاریابی

 


تاریخ ثبت: 1396/08/15

 

این مقاله به بررسی مشتری معترض و ناراضی می پردازد. در فرآیند ارتباط با مشتریان و مخاطبان ممکن است با مشتریانی برخورد کنیم که نسبت به فعالیت ها، محصولات، خدمات و پشتیبانی های شرکت و فروشگاه ما معترض باشند.  

روش های برخورد با مشتری معترض

روش اول: بهتر است ابتدا با جملات منطقی و آرام، مشتری ناراضی خود را قانع کنید که آرام باشد و نشان دهید که قصد شما کمک کردن به اوست. در صورتی که کلمات و رفتارهای معترضانه مشتریان شما در حضور مشتریان دیگر باشد می توانید او را کنار کشیده و صحبت های خود را دور از دید سایر مشتریان به او بگویید و در خلوت به مشکل او رسیدگی کنید. 

روش دوم: اجازه دهید مشتری تمامی حرف ها و اعتراضاتی را که دارد به راحتی بیان کند. یکی از اشتباهات فروشندگان در این گونه موارد این است که ممکن است اجازه صحبت و اعتراض کردن به مشتریان ندهند و مدام وسط حرف های مشتری استدلال بیاورند و حرف های او را بی پایه و اساس جلوه دهند. این برخوردها می تواند مشتریان تان را از شما دور کند و آنها را به سمت رقیبان تان بکشاند. پس بهتر است با سعه صدر به صحبت های آنها گوش دهید.

روش سوم: زمانی که مشتری تمام حرف های خود را بیان کرد، می توانید در انتها قبل از اینکه شروع به توضیحات خود کنید از او چند پرسش کنید تا بتوانید دقیقاً به خواسته های او پاسخ دهید.

روش چهارم: به نظر مشاوره بازاریابی، بدترین کار این است که بخواهید مشتری را قانع کنید که ۱۰۰درصد در اشتباه است. هیچ وقت حالت حق به جانب به خود نگیرید. در صورتی که حق با مشتری است به او حق بدهید و در صدد کمک به او باشید. 

روش پنجم: مشکلاتی را که مشتری مطرح کرده است، طبقه بندی کنید و در خصوص هر یک به او توضیحات لازم را بدهید و سپس به دنبال حل این مشکلات باشید.

 

 


منبع خبر:            تعداد بازدید: تعداد مطالعه:7


 

دیدگاه کاربران