پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

مهمانان جدید ریگان برای بازار خودرو ایران

شرکت ریگان خودرو سال 1386 آغاز به کار کرد. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه‏ های طراحی و توسعه، ساخت و تولید و مونتاژ، خرید و فروش و توزیع، صادرات و واردات و بازرگانی وسایل نقلیه و قطعات و اجزای وابسته است.  

در سال 1392 پس از یک دوره وقفه در فعالیت‌های شرکت به دلیل شرایط حاکم بر صنعت خودرو و همچنین گسترش همکاری شرکت‌های گروه صنایع خودروسازی کرمان در ارگ جدید با شرکت‌های معتبر خودروسازی چین، شرکت ریگان خودرو به منظور تأمین موتور و گیربکس خودروهای تولیدی شرکت کرمان موتور با برند JAC، مذاکرات با شرکت DAE به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده موتور و گیربکس میتسوبیشی در چین را آغاز کرده که در همین راستا در ابتدای سال 1394 موفق شد با مشارکت شرکت مذکور و ایجاد تغییرات در مدیریت شرکت ریگان خودرو با همکاری فنی و سرمایه‌گذاری مشترک، برای تولید موتور و گیربکس با دانش فنی میتسوبیشی فعالیت خودر را در این زمینه آغاز کند. مضافا اینکه در زمینه تولید گیربکس اتوماتیک نیز درصدد راه‏ اندازی خطوط تولید یک مدل از محصولات ZF است. همچنین در زمینه ساخت خودروهای سواری در کلاس‌های مختلف، شرکت ریگان خودرو با چند خودروساز آسیایی و اروپایی مذاکره کرده که در همین راستا با اتمام مطالعات فازی، طرح نهایی شامل برنامه‏ ریزی 2 ساله تا تولید اولین محصول خودرویی را به سرانجام رسانده است و قصد دارد جایگاه برتر کیفی در این حوزه از صنعت را کسب کند.

فعالیت‌ها و محصولات ریگان‌خودرو

در حال حاضر شرکت ریگان خودرو با همکاری کمپانی‌‌های Leopaard و Hawtai چین قصد تولید خودرو‌های CS10  و A25 در کلاس SUV شهری دارد. در همین راستا خودروی Terracan که یک SUV بزرگ با قابلیت‌های آفرود است را برای بازاریابی و بررسی شرایط فروش در این کلاس به نمایش گذاشته است. از دیگر برنامه‌‌های این شرکت، تولید انواع قوای محرکه با قابلیت استفاده ‌روی انواع خودروهای سواری است که هم اکنون و برای اولین محصول، موتور 1.5 لیتری توربو با استاندارد یورو 5 در دستور کار قرار گرفته است. طرح‏ ریزی خطوط تولید گیربکس‏های اتوماتیک نیز از دیگر برنامه‌‌های شرکت است که در کلیه موارد یاد شده فازهای مطالعات و پیش‌نیاز پروژه به پایان رسیده و تمامی طرح‏های یاد شده در فاز آغازین قرار دارند.

منبع خبر: