جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

اقبال به کلیمانجارو رسید.

کرمان خودرو بر بام آفریقا  

کلیمانجارو بلندترین قله قاره آفریقا و با ارتفاع 5895متر، آتشفشانی نیمه خاموش محسوب می شود که در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا قرار گرفته و جزو قله های هفتگانه جهان به شمار می رود. کلیمانجارو پس از داستان کوتاه و مشهور ارنست همینگوی به شهرت زیادی رسید و از مقاصد مهم گردشگری شرق آفریقا ست که به کوهنوردان امکان می دهددو محیط گرمسیری و یخچالی را در کنار هم تجربه کنند.

کلیمانجارو اولین بار در 5 اکتبر 1889 توسط زمین شناس آلمانی هانس مایر و یاناس تانزانیایی و لودویگ اتریشی صعود شد. مسیر صعود به قله کلیمانجارو از شهر موشی آغاز و پس از عبور ازدروازه ماراگو و طی مسیر 33کیلومتری در جنگل و کوهستان به قله می رسد. اولین کمپ مسیر کوهپیمایی در ارتفاع 2730متری و در منطقه ای کاملاً جنگلی و انبوه به نام ماندارا واقع شده است.

کمپ دوم در ارتفاع 3720 متری در محدوده کوهستان با عنوان هورمپو قرار گرفته و کمپ سوم یا همان کیبو در ارتفاع 4750 متری قرار دارد. مسیر صعود از کمپ سوم از شیب های بسیاری می گذرد که در ارتفاع 5600 متری شیب های تند پایان یافته و به اولین قله (کیلمنزیرین) می رسد.

پس از آن مسیر با کمی فراز و نشیب به دومین قله (استکار) رسیده و در انتهای قلات نیم سنگی چکاد کلیمانجارو  ظاهروبه مرتفع ترین نقطه بام آفریقا یعنی بیک آپ در ارتفاع 5895 متری می رسد.

مهندس محمدصادق اقبال همکار ارجمندمان در صنایع خودروسازی کرمان و رئیس انجمن کوهنوردی گروه با پیمایش این مسیر صعب العبور و پرشکوه ازمعدود کوهنوردان ایرانی است که موفق به فتح یکی از بزرگترین قله های جهان و احتزاز پرچم پر افتخار کشورمان و لوگوی صنایع خودروسازی کرمان بر بام آفریقا گردید.

این موفقیت بزرگ را به جامعه کوهنوردی کشور، خانواده بزرگ صنایع خودروسازی کرمان و همکاران ایشان تبریک گفته و آرزومندیم در تحقق اهداف و فتح قله های پیش رو موفق و کامیاب باشند.

روابط عمومی

منبع خبر: