دوشنبه, 23 مهر 1397
منو اصلی

 

 

از چهره جدید هیوندای تا شیشه هوشمند برای نابینایان

هیوندای دو ماه پیش با رونمایی از کانسپت "لوفیل روژ" (Le Fil Rouge) در نمایشگاه ژنو، استراتژی تازه خود برای طراحی خودرو را به نمایش گذاشت. سانگ‌یوپ لی، مدیر طراحی هی  

غییر استراتژی هیوندای در طراحی ماشین

مدیر طراحی هیوندای می‌گوید این کارخانه نمی‌خواهد مدل‌هایش در آینده، مانند خودروسازان آلمانی، به یکدیگر شبیه باشد. هیوندای دو ماه پیش با رونمایی از کانسپت "لوفیل روژ" (Le Fil Rouge) در نمایشگاه ژنو، استراتژی تازه خود برای طراحی خودرو را به نمایش گذاشت. سانگ‌یوپ لی، مدیر طراحی هیوندای هفته پیش اعلام کرد دومین کانسپت این کارخانه که در پاییز نمایش داده خواهد شد جزییات بیشتری از این استراتژی را آشکار خواهد کرد.

مرسدس-بنز، آئودی و ب‌ام‌و به طراحی مدل‌های شبیه به یکدیگر مشهورند. این استراتژی که اصطلاحا شیوه "عروسک‌های روسی" نامیده می‌شود. این شیوه با تاکید بر هویت مشترک بصری مارک به مدل‌های ارزان‌تر کارخانه کمک می‌کند با وام گرفتن از مدل‌های لوکس‌تر اعتبار بیشتری کسب ‌کنند. اما سانگ‌یوپ لی در مصاحبه با هفته‌نامه انگلیسی اتوکار گفته تعداد مدل‌های هیوندای آنقدر زیاد شده که نمی‌توان همه را با یک الگوی واحد در ابعاد مختلف طراحی کرد.

مدیر طراحی هیوندایی برای شرح استراتژی جدید کارخانه مهره‌های شطرنج را مثال زده و گفته گرچه این مهره‌ها با تفاوت دارند اما در کنار هم یک گروه واحد را تشکیل می‌دهند. اولین مدلی که براساس استراتژی جدید هیوندای طراحی می‌شود به احتمال زیاد نسل جدید مدل سوناتا است که در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

سانگ‌یوپ لی یکی از ستاره‌های صنعت خودروی کره جنوبی است. او تجربه کار با پینین‌فارینا، پورشه و جنرال موتورز را دارد و پیش از پیوستن به هیوندای در سال ۲۰۱۶، مسئول طراحی بدنه بنتلی بود. او می‌گوید ماشین‌های هیوندای تاکنون به دوام و با صرفه بودن مشهور بودند و او حالا می‌خواهد محصولات جدید هیوندای رابطه‌ای احساسی با مخاطب برقرار کند.

 

تصاویر/ هیوندای

شیشه‌ هوشمند فورد برای نابینایان

 

تصاویر/ هیوندای

فورد در حال ساخت شیشه هوشمندی است که می‌تواند تصویری از مناظر بیرون ماشین را برای نابینایان ترسیم کند. این فن‌آوری شامل دستگاهی است که روی شیشه ماشین نصب می‌شود و عکس‌هایی که از منظره بیرون ماشین می‌گیرد را به لرزش‌هایی با ۲۵۰ شدت مختلف تبدیل می‌کند. نابینایان می‌توانند با لمس این لرزش‌ها روی شیشه، تصویر را تجسم کنند.

این فن‌آوری که هنوز در مرحله آزمایش است با کمک شرکت ایتالیایی آئدو ساخته شده که هدفش یافتن راه‌‌هایی خلاقانه برای کمک به نابینایان است. علاوه بر این، این دستگاه به یک هوش مصنوعی مجهز شده است که مناظر را برای نابینایان توصیف می‌کند.

 

تصاویر/ هیوندای

ویدیویی که فورد از این فن‌آوری منتشر کرده، یک زن نابینا را نشان می‌دهد که تصویر یک کوه را روی شیشه ماشین لمس می‌کند و همزمان هوش مصنوعی منظره را برایش توصیف می‌کند.

تصاویر/ هیوندای

منبع خبر:

دیدگاه کاربران