شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

هیوندای سانتافه کابریولت، تنها شاسی‌بلند هفت‌نفره روباز دنیا

با آماده شدن فولکس‌واگن برای عرضه‌ی T-Roc کانورتیبل در سال 2020 و تداوم فروش رنجروور اووک روباز، شاید برخی افراد با خود فکر کنند که شاسی بلندهای روباز آمده‌اند که بمانند. اگر شما در استرالیا زندگی کنید شاید باور کنید هیوندای نیز می‌خواهد وارد این بازی پیچیده شود زیرا یک دستگاه سانتافه‌ی کابریولت در خیابان‌های سیدنی مشاهده شده است.  

البته این خودرو یک کانسپت پیش‌تولیدی نیست بلکه مدلی تولیدی و نهایی محسوب می‌شود.


هیوندای استرالیا سقف این شاسی‌بلند چهار درب و هفت‌نفره را تنها به خاطر نیاز حضور در تبلیغاتی تلویزیونی حذف کرده است. موضوع مهم اینکه حذف سقف به آن‌ها اجازه داده جزئیات کابین را از هر سه ردیف صندلی‌ها تصویربرداری نماید.


زمانی که تصویربرداری تجاری این خودرو به پایان رسیده هیوندای اقدام به حفظ سانتافه‌ی کابریولت در مقر استرالیایی خود کرده است.


نشریه‌ی Car Advice از هیوندای استرالیا درخواست راندن این خودرو را کرده و پاسخ آن‌ها نیز مثبت بوده است. سپس یک بررسی و ریویوی واقعی از خودرو در محلی کاملاً ممنوعه صورت گرفته است. دلیل این کار هم منع قانونی راندن سانتافه‌ی روباز در جاده‌های عمومی بوده است.


خب راندن یک شاسی‌بلند چهار درب و هفت‌نفره چگونه است؟ خیلی نمی‌خواهیم قضیه را لو دهیم اما اگر هیوندای بخواهد این خودرو را روانه‌ی خط تولید کند باید ساختار بدنه را مستحکم نموده و فکری هم به حال پیچیدن باد در کابین نماید. همچنین مهندسان شاید بخواهند یک سقف تاشونده برای خودرو تدارک ببینند هرچند این امر برای خودرویی باسه ردیف صندلی سخت خواهد بود.

نهایتاً باید گفت شاید پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.2 لیتری توربودیزل 197 اسبی بهترین گزینه برای این سانتافه نباشد. احتمالاً پیشرانه‌ی بنزینی محصولات N هیوندای می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

 
 
منبع خبر: